Fiat600 Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 Hei I Ford Transit Connect finnes det både 75 hk og 90 hk dci motor på 1753 cm3 Hva er forskjellen?? Er det så enkelt at 90 hk har turbo mens 75 hk ikke har det?? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 Uten at jeg vet noe om disse motorene, så vil jeg tippe forsjellen bare ligger i software. Lavere hester gir lavere avgifter osv. Lenke til kommentar
toffo Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Begge har turbo. Det ofte forskjell også på turbo, dieselpumpe etc. På PSA vet jeg bl.a. at de sterkere modellene har variabel turbingeometri på turboen. Kombinert med annen software selvfølgelig. Det gir mer hester på høyere turtall, men bunndraget er omtrent det samme. Tipper det er noe lignende hos Ford. Lenke til kommentar
Fiat600 Skrevet 2. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2018 Da er det vel stor mulighet for at det er forskjell både på turbo, software, dieselpumpe og dyser, og ikke på noen måte være økonomisk fristende å få 90 hk ut av en 75 hk.... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) Da er det vel stor mulighet for at det er forskjell både på turbo, software, dieselpumpe og dyser, og ikke på noen måte være økonomisk fristende å få 90 hk ut av en 75 hk.... Nja, ikke nødvendigvis. Min 115hk mondeo har samme turbo og dyser som 130hk varianten. Får lett 160+hk på min bare ved å trykke litt på en datamaskin. Ulempen er at automatkassen ikke er dimensjonert for mere, så man ryker den veldig lett. Og det faktum at det ikke er lovlig å øke ytelsen uten å få det godkjent i vognkortet. Annbefaler at du spør på FordClubNorway sitt forum. Utrolig mange flinke mekanikere der med god peiling på både ny og gammel ford. http://www.fordclubnorway.no/forum/ Endret 2. januar 2018 av Complexity Lenke til kommentar
Selle Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Ser ut som om der er samme turbo på både 75, 90 og 110hk utgaven, og samme dyser på 75 og 90. Pumpa vet jeg ikke Det er turbo på 75hk utgaven, men den er egentlig mest til pynt. Den ene vi hadde i gamle jobben hadde hull i slangene både inn og ut av intercooler. Det eneste du merket på bilen var en plystrelyd og litt svartrøyk akuratt i det du gikk på gassen. Bytta slanger, lyden og svartrøyken ble borte, men bilen gikk nøyaktig like dårlig Lenke til kommentar
CFM Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 75hk versjonen går ikke bare dårlig. Den går noe så helt forferdelig grusomt dårlig. Aldri, under noen omstendigheter velg en så trist motor. Lenke til kommentar
joka Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 en arbeidskollega av meg har hatt begge bilene, han kunne fortelle at pga mye mer giring og høyt turtall brukte 75hk mer drivstoff enn 90hk... Lenke til kommentar
CFM Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Jeg bruker mindre drivstoff med Vitoen jeg kjører nå, i forhold til 75 hk Connect. I tillegg veier Vitoen med innredning og last nesten ett tonn mer enn Forden og har 163 hk... Lenke til kommentar
Fiat600 Skrevet 14. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2018 Takker for alle svar, og da ser jeg at det er mulig å oppgradere 75 hk og få litt mere sprut i den. Skal ta en prat med TurboKarlsen i Drammen. Fikk forandret software på en passat en gang på 90-tallet. Ble en helt annen bil, billigere i forbruk, og en helt annen sprut i den. Han hadde den gang et enmannsfirma som het Turboteknikk tror jeg det var. Lenke til kommentar
toffo Skrevet 15. januar 2018 Del Skrevet 15. januar 2018 Takker for alle svar, og da ser jeg at det er mulig å oppgradere 75 hk og få litt mere sprut i den. Skal ta en prat med TurboKarlsen i Drammen. Fikk forandret software på en passat en gang på 90-tallet. Ble en helt annen bil, billigere i forbruk, og en helt annen sprut i den. Han hadde den gang et enmannsfirma som het Turboteknikk tror jeg det var. Turbo-Karlsen er vel nærmest en legende. Varierende seriøsitet både på produkter og tilbydere i den bransjen der, så det er greit å holde seg til de anerkjente. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå