AnonymDiskusjon Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 Hei Jeg er svært interessert i jus og vil gjerne se på en rettsak innenfor en av mine "spesialiteter" . Jeg er dog under 18 år (jeg er 14 år) og lurer på om jeg fremdeles kan være publikum og se på rettssaken.. Anonymous poster hash: 644ab...ffa Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2018 Må jeg melde meg på? Anonymous poster hash: 644ab...ffa Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 (endret) Er bare å finne en rettssak og gå dit. Man trenger ikke søke om å sitte i publikum. Gå til din nærmeste rettssal og spør personen i skranken om når de har åpne rettssaker. I saker med stor publikumsinteresse av typen Breivik-saken, var det første mann til mølla, bokstavelig talt. Endret 1. januar 2018 av Bytex Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 De aller fleste rettssaker er åpne og har svært få tilhørere. Bare å dukke opp og se på. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Ring din nærmeste domstol, eller slå opp på domstol.no under beramminger. Det følger av domstolloven § 132 at personer under 18 år kan nektes adgang til et rettsmøte. Det må bestemmes av dommeren. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå