Habla Møberg Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Forundrer meg ikke at det var interesse på den. Bare det at forrige eier har byttet olje oftere enn ordinært intervall forteller ofte en hel del om hvilket forhold de har hatt til bilen. At du får 6mnd garanti av merkeforhandler forteller jo også at de mente den var i god stand. Grattis, og lykke til :-) 1 Lenke til kommentar
andygust Skrevet 4. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2018 forsåvidt fornøyd med bilen, men etter allerede å ha betalt, har vi sett at det er mangler ift annonsen. det mangler usb-inngang og bilen har hverken park sensorer foran eller bak. Dette med parksensorer ble vi forsåvidt gjort oppmerksom på ved prøvekjøring men valgte likevel å kjøpe, da vi ikke ser det som noen stor ulempe. usb - inngangen hadde vi regnet med at den hadde, men bilen har aux så det er heller ikke noe stort problem. Selgeren sa muntlig at bilen hadde mulighet for handsfree, men det stemmer ikke, det står forsåvidt heller ikke annonsen. men når det nå er samlet opp tre feil ift det som ble annonsert for oss synes vi det hoper seg litt opp og gir en litt sur bismak. Og det står forsåvidt at 'feil i annonsen kan forekomme'. Det jeg lurer på er da: Når man takserer en bil, er ikke da annonsen et resultat av takseringen. Jeg tenker at om denne var taksert med en annen utstyrspakke enn den vi har fått, burde vi ikke da ha krav på en form for kompensasjon? Jeg ville forsåvidt vært fornøyd med å få en tiny audio dab adapter på kjøpet slik at i allefall jeg får handsfree funksjon, er ikke det rimelig? evt rabatt på neste service? Jeg er fornøyd med bilen ellers, bare irriterende med disse små manglene. Jeg vurderer ikke å heve kjøpet. Det er mer en prinsippsak, og jeg føler meg bittelittegranne lurt. hva børjeg gjøre? hvordan burde jeg gå frem? takk: Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Ville luftet tankene dine som du har beskrevet her på en hyggelig måte og se hva de sier. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Som kjøper har du undersøkelsesplikt. Du kjøpte vel ikke bilen usett? Så lenge du har sett over og prøvd bilen er det vanskelig å få medhold i noe senere. Alt dette er ting som er lett å se og prøve. Det er uansett ikke verre å stikke innom forhandleren og spørre med en vennlig tone om de kunne være interessert å "slenge med" det du nevner på kjøpet, bare fordi du skal føle deg fornøyd og ivaretatt. Hvis ikke, ta det som læring, slutt å tenk på det og gå videre. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå