kremt Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Hva er transaksjonstiden på btc? Og hvorfor går det stadig mer strøm til å drifte dette, er det bærekraftig i lengden? Nvidia og AMD, Intel jubler jo selvsagt, men likevel... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Hva er transaksjonstiden på btc? Det varierer. Setter du transaksjonsavgiften høyt nok blir transaksjonen din prioritert og kommer med i neste block (som regel i løpet av 10 minutter). Bitcoin er mer som en ekstremt sikker bank, og bør ikke ses på som en valuta for å utføre tidssensitive transaksjoner, og i hvert fall ikke til småkjøp som kaffe på Narvesen. Det jobbes med teknologi som skal gjøre Bitcoin-overføringer ekstremt raske og billige, men dette ligger litt frem i tid. I mellomtiden kan du alltids skaffe deg et debitkort og lade dette med Bitcoin. Da går det like raskt som med vanlige VISA-kort. Men hva er vitsen? Anonymous poster hash: 97c5c...074 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Og hvorfor går det stadig mer strøm til å drifte dette, er det bærekraftig i lengden? Nvidia og AMD, Intel jubler jo selvsagt, men likevel... http://blog.zorinaq.com/bitcoin-mining-is-not-wasteful/ Anonymous poster hash: 97c5c...074 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Interessant. Jeg må nesten bare ta deg på ordet, men det er første gang jeg hører om eller får innsikt i bedrifter som faktisk bruker valuta. Er dette snakk om utenlandske overføringer først og fremst? Siden kryptovaluta er mildt sagt volatilt - hvordan sikrer du eller leverandøren din på at dere ikke taper penger i en transaksjon? Og hvordan blir ting priset? Regner med at dere priser i for eksempel dollar og veksler basert på gjeldende kurs...? Steam gikk vekk fra Bitcoin fordi det var så volatilt at det var umulig å prise produktene sine og i tillegg var det høye transaksjonskostnader involvert, noe som gjorde det dyrt for brukerne å bruke det. Hadde du turt å ha flere millioner på bok i kryptovaluta? Jeg hadde ikke. Det er veldig volativt ja, Det har vell blitt slik at "selgere" som godtar dette er også med på å evt håpe på en vekst, evt hva de gjør med crypto som kommer inn vet jeg ikke Det blir oppgitt pris i usd og feks hva btc ligger på i skrivende stund, Derfor jeg handler mellom 2-3 om natten da btc som regel har falt litt før det øker igjen i morgentimene, Jeg sparer litt på denne måten, selv om det ikke er mye Mange som ikke tør å holde penger i crypto og det er forståelig, jeg holder på rundt 6 mill ( tjente 12M på btc økningen fra 2015 ), Og rundt 1 million av de svinger opp og ned daglig ettersom jeg kjøper altcoins her og der, noe som forøvrig har vært god business for lommeboka de siste dagene. Det hadde ikke vært morsomt å miste alt sånn plutselig, men med all investering kan man ikke sitte å tenke på hva man ikke har eller kunne hatt. Da har man ikke noe med investering stort å gjøre Min formue hadde vært mangedoblet dersom jeg ikke solgte meg ut for å få igjen det jeg investerte tiblake i den tid, men man kan ikke gnåle om slikt ^^ men ja! det er vanskelig og svinger mye ( Enn så lenge ), Det er plenty av steder som opererer med kryptovaluta som betalingsmiddel, Men regner ikke med at dette er stadfestet og offisielt enda Er vell noe som rundt 250k butikker i japan som åpner for mulighet med betaling i crypto frem til sommeren, Asia wise så er det kommet lengre enn oss,, Men som sagt..nordmenn er skeptiske til alt som har med penger å gjøre, Jo fortere vi godtar Krypto jo sikrere, enklere og bedre blir det Regner med at innen 10 år så er det stabilt og kan brukes i samkjøring med vanlig fiat i dagligdags bruk Anonymous poster hash: 0eec7...19e 2 Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Det hadde ikke vært morsomt å miste alt sånn plutselig, men med all investering kan man ikke sitte å tenke på hva man ikke har eller kunne hatt. Da har man ikke noe med investering stort å gjøre Min formue hadde vært mangedoblet dersom jeg ikke solgte meg ut for å få igjen det jeg investerte tiblake i den tid, men man kan ikke gnåle om slikt ^^ Vet ikke om jeg helt er med på notene her. Det er naturligvis lite fruktbart å være etterpåklok så sant man ikke kan lære noe av det, men det er aldri dumt å vurdere risikoen på investeringene sine. De fleste som oppnår eventyrlig avkastning gjennom en enkeltinvestering eller to har som regel hatt griseflaks. Hva hvis myndighetene etterhvert bestemmer seg for å regulere og til og med forby bruk av kryptovaluta? Sett at en gitt valuta blir så populær at folk går vekk fra dollaren for å benytte seg av den - ville myndighetene tillate dette? En valuta vil allikevel kunne eksistere, men vil sannsynligvis aldri ha noen kommersiell suksess uten velsignelse fra myndighetene. Forøvrig er dette alt gjort eller skal gjøres i Indonesia om jeg husker riktig. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå