IHaveADream Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 Hei, På jobben bruker vi Outlook - både for e-post og som kalender. Jeg har i tillegg privat mobiltelefon med google-calendar. Jeg synes det er slitsomt å legge inn avtaler i to kalendere, f. eks når jeg har en privat legetime som legges inn i privatkalenderen min, men som også må merkes på noe vis i jobbkalenderen min fordi folk må se at jeg er utilgjengelig. Jeg har en jobb hvor jeg må forholde meg til utrolig mange frister og veldig mange datoer, samt være godt tilgjengelig - eller i hvertfall la folk få mulighet til å vite når jeg ikke er tilgjengelig. Jeg må også noen ganger være tilgjengelig på kvelder, så jeg må da på privat basis ha oversikt over når jeg ikke har tid til private avtaler. Er det noen måte å få kun en eneste kalender, slik at alle avtalene kan skrives inn i kun en kalender? Jeg prøvde å laste ned Outlook-appen, men den ville ikke godt min jobb-e-postadresse... Noen ideer om hvordan jeg kan gjøre dette? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 outlook er klient; kjører dette på exchange? Uansett hvilket mailsystem som kjøres i bakgrunnen er vel sannsynligheten stor for at du kan bruke telefonen som klient til eksisterende system. Dvs, du får mail/avtaler både på telefon og pc. Du trenger ikke en outlook app; standard mailprogram/app på telefonen skal fungere. Om det er noen restriksjoner på oppkobling bør de som har satt opp nettverket på jobb vite. Det er vel enklere å høre med dem som styrer nettverket enn å spørre på nett når folk ikke kjenner systemet? Lenke til kommentar
IHaveADream Skrevet 1. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2018 Tusen takk for svar! Ja, du har rett, jeg spør it på jobb i morgen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) Jeg kjører Exchangeserver på jobben, og kan sette opp synk mot denne fra alle de epostklienter jeg har brukt/testet. Det samme mot mine private kalendere (bruker nå outlook.com sin kalender). Når det gjelder Outlook-klienten for iOS og Android, er (var) det mange bedrifter som sperret for bruk av denne i sine Exchange-servere, da ikke alle liker muligheten i denne klienten for å lagre vedlegg direkte i en sky. Uansett hvilken kalender-app jeg bruker på mobil/nettbrett, kan jeg velge å vise både Exchange- og privat kalender i samme view, men jeg får ikke synket avtaler fra for eks outlook.com til Exchange. Jeg får dermed ikke mine avtaler fra privat kalender inn i jobbkalenderen, så mine private avtaler vises kun på mobil/nettbrett, ikke på jobb-PCens Outlook-klient. Jeg kan sette opp Windows 10 sin epostklient mot min private kalender, og da vil denne vises i kalender-viewet i Epostklienten på jobb-PCen, men altså ikke i kalenderen i Outlook. Mulig det finnes lure måter å gjøre dette på, men jeg har gått over til å bruke jobb-kalenderen til også private avtaler, og merke dem "Privat" slik at de ikke er synlige for andre, selv om de har rettigheter til mine vanlige kalenderhendelser. Endret 2. januar 2018 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) En bør bruke verktøyene rett. Hos oss lager man selv avtaler i jobbens exchange (eller office 365) merket «private» for private avtaler. Innholdet og subjekt (privacy) er da usynlige for alle andre enn en selv (om man ønsker dette). Fordelen er at jobben og kollegaer ikke booker en inn i møter etc da man står oppført med avtale på tidspunktet. Kan gjøres fra hvilken enhet jeg vil - mobil , egen ipad , jobb pc , etc. Bare tull å bruke flere kalendere . Erfaringen min er at det blir bare rot og uoversiktlig. Du bør absolutt få satt opp mobilen din med pålogging til exchange (office365) og bruke en kalender. Om det tillates. Bakdelen er at du alltid har mail fra jobben med deg og er således tilgjengelig og det kan være en belastning for noen. Endret 2. januar 2018 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå