Gå til innhold

Kjøp av ny pc "ønskeliste"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ser ut som et veldig fornuftig valg av komponenter for den prisklassen, og kommer ikke på noe jeg ville byttet ut uten å øke budsjettet. Det måtte i så fall være å bytte cpu-kjøler til Noctua 15s (ca. 500kr dyrere) og skjermkortet til GTX 1070 (ca 1500kr dyrere).

Hvis det er din absolutt grense så er det bare å gønne på.

Lenke til kommentar

Den får grønt lys av meg, eneste jeg vil endre på er kjøler hvis gaming er viktig; da støtter jeg Noctua forslaget ovenfor.

Det ser ut som et veldig fornuftig valg av komponenter for den prisklassen, og kommer ikke på noe jeg ville byttet ut uten å øke budsjettet. Det måtte i så fall være å bytte cpu-kjøler til Noctua 15s (ca. 500kr dyrere) og skjermkortet til GTX 1070 (ca 1500kr dyrere).

Hvis det er din absolutt grense så er det bare å gønne på.

Det er hovedsaklig gaming den skal bli brukt til.

Er det denne dere mener?

https://www.komplett.no/product/850652/datautstyr/pc-komponenter/vifterkjoelingvannkjoeling/cpu-luftkjoeling/noctua-nh-d15s-cpu-kjoeler?offerId=KOMPLETT-310-850652#

Lenke til kommentar

Jepp, den er stor og litt dyr, men den er enkel å montere og kjøler veldig bra samtidig som den er stillegående.

Når det kommer til kabinett så er Fractal Design C et bra valg for den prisen. Eventuelt så kan du gå opp 200kr for Fractal Design Define R5, eventuelt etterfølgeren R6 som akkurat har kommet ut og koster 1379.

Som du skjønner så er jeg fan av Fractal Design, de lager kvalitetsprodukter som får mye god omtale. R5 er nok det beste valget hvis du må passe på budsjettet, da får du et meget godt kabinett.

Endret av Mc_Dan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har tenkt til å kjøpe meg en ny pc for ca 14k. Har lagd en liste og lurer på om det er noen som bør byttes ut

https://www.komplett.no/wishlist/shared/e1ca156f-b277-4134-bc01-8f435ba51924

Ville byttet ut skjermkortet med denne : Palit GeForce GTX1060 6G Super Jetstream

Jeg er litt nysgjerrig på hvorfor, utifra det jeg kan lese på nettet så har den han har valgt en bedre kjøler.

Lenke til kommentar

Har tenkt til å kjøpe meg en ny pc for ca 14k. Har lagd en liste og lurer på om det er noen som bør byttes ut

https://www.komplett.no/wishlist/shared/e1ca156f-b277-4134-bc01-8f435ba51924

Ville byttet ut skjermkortet med denne : Palit GeForce GTX1060 6G Super Jetstream

Jeg er litt nysgjerrig på hvorfor, utifra det jeg kan lese på nettet så har den han har valgt en bedre kjøler.

Det er Gaming X versonen til MSI som er bra, ikke den Armor greia.

Lenke til kommentar

Windows 10 Pro Professional CD-KEY (32/64 Bit)

Husk det kanskje ikke er 100% lovlig, da det antakelig er OEM\technet\microsoft developer key.

Så husk du risikerer å tape pengene hvis du skulle få problemer, du kan jo vurdere linux også.

Men selv om du ha windows 10 uten produktnøkkel kan du bruke windows 10 uten problemer, så langt vertfall, selv om microsoft ikke liker det, og du kan muligens ikke få like hyppig windows oppdateringer eller bytte skrivebord bakgrunn.

Lenke til kommentar

Ebay er ikke noe bedre hvis det er billigere en 300-500 kr kan jo være noe butikker har salg på OEM produkter, men det er størst sansylig det over jeg foreslo de prøver å tjene penger på. Beste er å kjøpe fra norske butikker der blir man ikke lurt. Nå er vel kanskje ingen av delene direkte straffbart, er verre å laste ned piratkopi både med tanke på virus\spyware etc. Man kan ikke gjøre det om man kun aktiver microsoft nøkkel, men har man norsk språk kan man få problemer med aktiveringen, usikker på microsoft har relgionsperre, at man må bruke VPN for aktivere. Steam har det på noen spill. Da det verste konsikvens man får ugyldig nøkkel som enten er brukt før eller er for noe annet. Eller senere bli svartelistet. I en slik sak vet jeg et ofte vanlig useriøse selgere gi deg dårlig tilbakemelding for å ikke å fult veiledningen riktig eller tatt kontakt med selger før du gir dårlig tilbakemelding. Slik skjer på ebay også. Så pengene kan fort bli tapt. Betaler man gjennom paypal kan du prøve å høre med de men tror du må ha en del dokumentasjon på dette for pengene skal bli tilbakebetalt. Har du god grunn for å tro du bli lurt spørs det om paypal vil hjelpe.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...