Gå til innhold

Hjelp til alternative løsninger for mitt nettverk

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier er jeg ute etter alternative løsninger for mitt nettverk.

Jeg har fiber fra Altibox og den nye FMG hjemmesentralen.

Fra hjemmesentralen er det en kabel til TV dekoderen, en kabel til en stasjonær pc og en PS4 via wifi.
Det går en kabel fra hjemmesentralen opp til en Dlink dir-859 ruter i 2. etasje, til den ruteren er det koblet til to stasjonære pc samt en PS4 via wifi.

Men på de to maskinene i 2. etasje har jeg begrenset hastighet, kan det komme av kabelen fra hjemmesentralen eller selve ruteren?

Har brukt cat6 kabel opp til Dlink ruteren i 2.etasje, og cat5 til den stasjonære som står i nærheten av hjemmesentralen.

Jeg har ikke endret noen innstillinger i hjemmesentralen eller Dlink ruteren i 2.etasje og det virker som det skal.

Det er også tilkoblet flere mobiltelefoner og nettbrett via wifi i 1.etasje og disse virker bra.

Men jeg har lavere hastighet på internettet når jeg tester på maskinene i 2. etasje i forhold til den som står i først etasje, hva kommer dette av?

Vil jeg kunne få en raskere linje om jeg benyttet en Altibox Wifi Pluss for å få bedre trådløst nett i 2.etasje?
Eller er denne like "sprek" som min eksisterende Dlink ruter?

post-255770-0-48781200-1514818925_thumb.jpg

Endret av Espen-K
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er nok de blir dobbel NAT, så prøv en switch istedenfor ruter også koble dlink ruteren til switchen.

For håpeligvis funger det bedre.

Altibox Wifi Pluss er kun for trådløs slags accesspoint, det vil gi noe bedre trådløs nett men en god ruter Asus ac88u bør vel være bedre. Eller Netgear AD 7200. Nå finnes det også wifi mesh som man kobler flere accesspoint sammen og det funger som en lastbalanser.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...