Pesy Skrevet 16. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2018 Har nå bestilt en 65 B7 fra min lokale power butikk. Har lagt merke til at power har vært tomme på lager en stund. Regner da med at de får inn enheter som er produsert ganske nylig. Mener jeg leste på et utenlandsk forum at desember produksjonen av oled er litt bedre på det med fargestikk. Håper i alle fall det. ? Lenke til kommentar
Djora Kantsen Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 Jeg hadde meg flere mnd med nitidig lesing timer hver dag. Og ja, dess mer jeg leste desto mer usikker ble jeg også. Hvis jeg husker rett på de amerikanske forumene avsforum.com så er det en master thread der ang nettop dette. Og der er det faktisk ikke rent få som har begynt å få både innbrenning og antydninger både etter kort tid (sjeldnere) og etter et års bruk av tven har det begynt å poppe opp av tilfeller. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 16. januar 2018 Del Skrevet 16. januar 2018 (endret) Henger meg på denne tråden iom. jeg også er ute etter en ny 65''. Jeg har i motsetning til trådstarter ikke noe hast med kjøpet, så jeg kan eventuelt vente på bedre tilbud/modeller. For øyeblikket er det LG OLED B7 som frister mest, men har lest at den har problemer med "hakking" grunnet en treg prosessor. Noen andre som har noen erfaringer rundt dette?[/size] Gikk fra LG til Philips 55pos9002, og det stemmer bra at LG har endel lugging i bildet når det kommer til motion. Med en gang man skrur på trumotion(lg sin motion teknologi) introduseres det mye artifacts(alle oled tver med dette har artifacts til en viss grad, men LG har myyyyyyye), en god del lugging når bildesituasjonen blir krevende, samt at lg sin trumotion ikke fremstår spesielt «naturlig». Lg har introdusert en ny bildeprosessor i sine 2018 modeller, men hvorvidt denne forbedrer motion gjenstår å se. Skal man ha Oled idag ville jeg egentlig styrt unna LG frem til de faktisk har fått en bedre bilde brikke i tv-en. Til gaming er derimot lg best grunnet lavest input lag. Husk også at oled paneler idag har endel tint og banding. Mao er det et lotteri hvor mye/lite du får av disse. Endret 16. januar 2018 av Enlightened Lenke til kommentar
Abellen Skrevet 17. januar 2018 Del Skrevet 17. januar 2018 Har nå bestilt en 65 B7 fra min lokale power butikk. Har lagt merke til at power har vært tomme på lager en stund. Regner da med at de får inn enheter som er produsert ganske nylig. Mener jeg leste på et utenlandsk forum at desember produksjonen av oled er litt bedre på det med fargestikk. Håper i alle fall det. Spennende, gi gjerne en tilbakemelding når du får TV-en Lenke til kommentar
Pesy Skrevet 24. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2018 Har nå bestilt en 65 B7 fra min lokale power butikk. Har lagt merke til at power har vært tomme på lager en stund. Regner da med at de får inn enheter som er produsert ganske nylig. Mener jeg leste på et utenlandsk forum at desember produksjonen av oled er litt bedre på det med fargestikk. Håper i alle fall det. Spennende, gi gjerne en tilbakemelding når du får TV-en Da har jeg hatt tvn i hus et par døgn. Serienr starter med 801, dvs en januar 2018 modell. Ikke noe spesielt med fargestikk som jeg kan se. Har prøvd flere gråe og vite stillbilder, panelet ser ganske bra ut. Legger merke til litt vertical banding på noen av de gråe stillsene, men ikke noe å merke ved vanlig tv titting annet enn på "stress scener" eks fra Marco Polo på netflix (S01EP3). Der trenger man ikke prøve veldig hardt for å se dem, men dette blir ikke plagsomt for min del. Fryktet det verste etter en del bilder av skrekkeksempler på div forum rundt om kring, men dette var slett ikke ille. Alt i alt et akseptabelt panel som jeg kommer til å beholde. Kom fra en Panasonic 55CX725 som jo er en helt grei tv, men bildekvaliteten er ikke sammenlignbar. Bildet fra en oled er noe helt annet. 2 Lenke til kommentar
Abellen Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Har nå bestilt en 65 B7 fra min lokale power butikk. Har lagt merke til at power har vært tomme på lager en stund. Regner da med at de får inn enheter som er produsert ganske nylig. Mener jeg leste på et utenlandsk forum at desember produksjonen av oled er litt bedre på det med fargestikk. Håper i alle fall det. Spennende, gi gjerne en tilbakemelding når du får TV-en Da har jeg hatt tvn i hus et par døgn. Serienr starter med 801, dvs en januar 2018 modell. Ikke noe spesielt med fargestikk som jeg kan se. Har prøvd flere gråe og vite stillbilder, panelet ser ganske bra ut. Legger merke til litt vertical banding på noen av de gråe stillsene, men ikke noe å merke ved vanlig tv titting annet enn på "stress scener" eks fra Marco Polo på netflix (S01EP3). Der trenger man ikke prøve veldig hardt for å se dem, men dette blir ikke plagsomt for min del. Fryktet det verste etter en del bilder av skrekkeksempler på div forum rundt om kring, men dette var slett ikke ille. Alt i alt et akseptabelt panel som jeg kommer til å beholde. Kom fra en Panasonic 55CX725 som jo er en helt grei tv, men bildekvaliteten er ikke sammenlignbar. Bildet fra en oled er noe helt annet. Fremdeles like fornøyd? Jeg vurdere å gå til innkjøp av 65'' B7 nå som jeg får 20% med DNB Mastercard. Lenke til kommentar
Pesy Skrevet 14. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2018 Har nå bestilt en 65 B7 fra min lokale power butikk. Har lagt merke til at power har vært tomme på lager en stund. Regner da med at de får inn enheter som er produsert ganske nylig. Mener jeg leste på et utenlandsk forum at desember produksjonen av oled er litt bedre på det med fargestikk. Håper i alle fall det. Spennende, gi gjerne en tilbakemelding når du får TV-en Da har jeg hatt tvn i hus et par døgn. Serienr starter med 801, dvs en januar 2018 modell. Ikke noe spesielt med fargestikk som jeg kan se. Har prøvd flere gråe og vite stillbilder, panelet ser ganske bra ut. Legger merke til litt vertical banding på noen av de gråe stillsene, men ikke noe å merke ved vanlig tv titting annet enn på "stress scener" eks fra Marco Polo på netflix (S01EP3). Der trenger man ikke prøve veldig hardt for å se dem, men dette blir ikke plagsomt for min del. Fryktet det verste etter en del bilder av skrekkeksempler på div forum rundt om kring, men dette var slett ikke ille. Alt i alt et akseptabelt panel som jeg kommer til å beholde. Kom fra en Panasonic 55CX725 som jo er en helt grei tv, men bildekvaliteten er ikke sammenlignbar. Bildet fra en oled er noe helt annet. Fremdeles like fornøyd? Jeg vurdere å gå til innkjøp av 65'' B7 nå som jeg får 20% med DNB Mastercard. Fremdeles like fornøyd. Om innbrenning er noe problem vet jeg jo selvsagt ikke enda, men ingen problemer ellers. Netflix i 4K ser utrolig bra ut. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå