steinjarle Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 Dette tror vi kommer i 2018 Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 Forhåpentligvis sluttet de med rammeløse telefoner, får tilbake 3.5mm (eventuelt bytter til 4,4mm) 18:9 bør også forsvinne. Hvorfor ikke holde seg til ting som fungerer bedre? Funksjoner over design. Brettbare telefoner hadde vært fint, da det ville gitt større skjermer, uten noen hindringer. TV bør vel få høyere lysstyrke, bedre fargegjengivelse, og bedre levetid. 8k, og høyere fps er ikke så brukbart for folk. Hodetelefoner bør helst gå over til 4,4mm pentaconn. Ellers er det ikke mye nytt. På pc fronten hadde det vert deilig å se Nvidia komme med kort som lar folk få ordentlig vr. Et nytt htc vive med høyere oppløsning, bedre fps, og kanskje trådløst? Det hadde vært noe. De lager jo også 4k 144hz skjermer til sommeren, så et kort som kan klare å utnytte en slik skjerm ville jo vært fint. Elbiler må nok fortsatt utvikles i noen år før de blir ordentlig interessante. Det blir spennende å se om 2018 blir året når folk flest får muligheten til å prøve vr/ar, og dette blir en nyttig ting, istedenfor et party trick. 1 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 Jeg for min del håper på større kvoter i nedre prissjikt på mobiltelefoni abonnementer. Det er tullete at operatørene fortsatt reklamerer med 500 - 1000 MB/mnd som noe bra, og samtidig reklamerer med beste og raskeste 4G nett. Ringetid, sms og mms er det vitterlig ikke så nøye med... 2 Lenke til kommentar
Troxx Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 Jeg gremmes over teknologikappløpet når fps i video (tv/film/serier) holder på 25fps når det skal panoreres, hakk hakk hakk...Flipp-telefoner er vel eneste måten å få større skjerm på tlf pr idag, kanskje en ulempe at tlf lett kan bli litt vel tykk da. Flipp tlf med fleksibel skjerm og skjerm både foran og bak kan gi god håndterbarhet.1GB data ... er for meg mer enn nok i 8 av 12 mnd... men har ekstra stort behov i mail, juni og juli. Et asymetrisk ab. hadde vært flott.. og ingen operatører har det nå tror jeg.Håper og fiberleverandørene enten setter ned prisen eller øker kapasiteten. 1 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 Jeg gremmes over teknologikappløpet når fps i video (tv/film/serier) holder på 25fps når det skal panoreres, hakk hakk hakk... Flipp-telefoner er vel eneste måten å få større skjerm på tlf pr idag, kanskje en ulempe at tlf lett kan bli litt vel tykk da. Flipp tlf med fleksibel skjerm og skjerm både foran og bak kan gi god håndterbarhet. 1GB data ... er for meg mer enn nok i 8 av 12 mnd... men har ekstra stort behov i mail, juni og juli. Et asymetrisk ab. hadde vært flott.. og ingen operatører har det nå tror jeg. Håper og fiberleverandørene enten setter ned prisen eller øker kapasiteten. Du bytter til abb med større data mengde, og så tilbake igjen når behovet er mindre.. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 (endret) Selskapenes smarthøyttalere, Google Home og Amazon Echo, fungerer nemlig stort sett bare på engelsk, og ingen av dem har hatt særlig lyst til å selge dem utenfor USA. Det tror vi vil endre seg i 2018. Google og Amazon vil se utenfor sine støttede markeder og utvide produktene til både Asia og Europa, om ikke direkte til Norge. Det er vel ikke en dristig spådom av meg, om jeg spår at man også i 2018, som i desember 2017, kan kjøpe Echo, Echo Dot og Echo Plus direkte fra Amazon. Lenke: Amazon.de. Tidligere i høst/vinter begynte de som kjent også å selge Prime Video og Fire TV til Norge. Alexa snakker forøvrig også tysk, uten at det forandrer på mye for oss nordmenn. Men Amazon har altså utvidet salget av Echo til ganske så mange land siden i november. Min Echo Plus skal vente på meg i en kiosk nedi byen sånn ca. i morgen, vissnok. Det må de nok, om de skal beholde forspranget til Google så lenge som mulig. Endret 1. januar 2018 av tommyb Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Ingen som trenger større mobilskjermer, oppsøk optiker istedet... 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Var det ikke dette året salg av halogenpærer skulle forbys, slik at det bare ble solgt sparepærer som LED og lysrør? Lenke til kommentar
entername Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) "Til dataspill vil disse TV-ene også komme godt med. Alle som spiller spill med raske bevegelser trenger et høyt antall bilder i sekundet for å prestere godt nok."Ser ikkje helt påenget. Er kun i enkelte typer multiplayer spel og på et høgt nivå dette betyr noke. Mitt inntrykk er at dei fleste som gamer på konsoll egentlig ikkje sikter seg inn på dette nivået. Ellers har du jo og det tekniske aspektet. Vist vi ignorer responstid som er TV-en sitt virkelige problem er det fortsatt ein 4K TV vi snakker om. Du kan kanskje utruste ein PC til å gi deg 120 FPS i 4K om du legger inn 3-4 ganger prisen av ein konsoll i det, men dagens konsoller er håplaust akterutseilt sjøl i 60 FPS 4k. Personlig trur eg ikkje dette vil endre seg for neste generasjon heller. Det koster rett og slett meir enn det Microsoft og Sony er villig til å bruke nett no.NB: Nintendo er ikkje ein kandidat for 120 FPS skjermer so lenge dei lager portable konsoller. Endret 2. januar 2018 av entername Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Ingen som trenger større mobilskjermer, oppsøk optiker istedet... For en tullete post. Det handler ikke om å forstørre det som er på skjermen, det handler om å få plass til mer. 1 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Hadde vi ikke ønsket alt større og bedre, hadde vi heller ikke hatt 65" tv skjermer i stua, men heller fortsatt rocket med 22" CRT TV'er med høytaler kun på ene siden. Samme gjelder mobiltelefoner. Vi vil alltid ha noe større og bedre. Bare vent til foldbare/brettbare telefoner kommer, der man får en 5-6" skjerm sammenbrettet og noe betraktelig større når den er brettet ut. Vi kommer til å bli mestre i origami hele gjengen etterhvert som man får nye generasjoner med brettbare telefoner! Godt nyttår osv 2 Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Ingen OLED pc skjerm i år heller? :-( Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Ingen OLED pc skjerm i år heller? :-( Ja, venter på det samme selv. AtW Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Var det ikke dette året salg av halogenpærer skulle forbys, slik at det bare ble solgt sparepærer som LED og lysrør? EU: September 2016, utsatt til september 2018. God tid til å lobbyere litt mer. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Var det ikke dette året salg av halogenpærer skulle forbys, slik at det bare ble solgt sparepærer som LED og lysrør? EU: September 2016, utsatt til september 2018. God tid til å lobbyere litt mer. Skal de forby alle typer? Eller bare GU10? Det er ikke gode erstatninger til mange typer. AtW Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Ingen som trenger større mobilskjermer, oppsøk optiker istedet... Ja, fint å se på film eller redigere bilder på en 5" skjerm, når han ved siden av sitter der med en 10" (dette gir deg en telefon som kan brettes over midten, og fortsatt passe i lomma.) Eventuelt kan du ha en 4:3 skjerm på 12"... 2 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Jeg tror det kommer minst en ny mobil enhet man kan bruke som mobiltelefon fra Microsoft, denne drives ikke av W10m, men W10 for ARM med CShell. Evt så lanseres den i 2018 med salg neste år. Lenke til kommentar
Anders Kverna Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Var det ikke dette året salg av halogenpærer skulle forbys, slik at det bare ble solgt sparepærer som LED og lysrør? EU: September 2016, utsatt til september 2018. God tid til å lobbyere litt mer. Skal de forby alle typer? Eller bare GU10? Det er ikke gode erstatninger til mange typer. AtW Handler vel mer om energiklasse enn hva den er laget av. Energiklasse F og dårligere skulle vel forbys september 2016 om jeg ikke husker feil. De kommer nok til å strupe dette inn mer og mer i årene som kommer. Mye bra LED ute om dagen men problematikken rundt dimming øker stadig. Folk må begynne å investere i nye dimmere fremover nå. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 29. desember 2018 Del Skrevet 29. desember 2018 Tek hadde jo i alle fall rett angående Google Home. Var det ikke dette året salg av halogenpærer skulle forbys, slik at det bare ble solgt sparepærer som LED og lysrør? Det skjedde. Solgte huset, måtte bestille halogenpærer på nett slik at dimmerne fungerte. Mye bra LED ute om dagen men problematikken rundt dimming øker stadig. Folk må begynne å investere i nye dimmere fremover nå. Har skjedd mye med prisen på LED men dimmerne kan jo folk flest ikke bytte selv. Har overtatt et hus og her er hele huset stort sett lyst opp av halogen-spotter. At det er et KNX-basert smarthus med dimmere på alt gjør det sannsynligvis bare enda dyrere...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg