Gjest Slettet-376f9 Skrevet 31. desember 2017 Del Skrevet 31. desember 2017 (endret) Jeg har sett noen eksempler på tryllekunstnere (vel?) som klarer å få folk til å tenke på en gitt person, eller en ting eller en hendelse f.eks. ved å få dem til å trekke et kort eller tenke på sidetall i en bok. Det var en på NRK nå nettopp, som gjorde det. Beklager at jeg ikke klarer å beskrive det bedre, men kan noen hjelpe meg? Gå til 1 time 35 minutter: https://tv.nrk.no/serie/paa-kongelig-variete Fyren heter Colin Cloud. Endret 31. desember 2017 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 31. desember 2017 Del Skrevet 31. desember 2017 Kjenner en som tjener litt penger på dette. Det handler om å påvirke underbevisstheten. Han forklarte litt av det på et vorspiel, men de beste triksene er hemmelige lenge. Tryllekunstnerne kjøper dem av hverandre på messer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 31. desember 2017 Del Skrevet 31. desember 2017 Fenomenet kalles «subliminal priming». Lenke til kommentar
MellomAlt Skrevet 31. desember 2017 Del Skrevet 31. desember 2017 Kjenner en som tjener litt penger på dette. Det handler om å påvirke underbevisstheten. Han forklarte litt av det på et vorspiel, men de beste triksene er hemmelige lenge. Tryllekunstnerne kjøper dem av hverandre på messer. Så hemmelig er det ikke. https://concen.org/content/neuro-hacking-your-brain-biocomputer-subliminal-technology Last ned og lær. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 31. desember 2017 Del Skrevet 31. desember 2017 Finnes det en kortversjon? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 En gang i forrige tusen spilte jeg klarinett, og på en "skolekonsert" var også en kjent tryllekunstner med. Skjebnen ville ha det til at jeg satt litt på skrå mot han som gjorde at jeg så alt hendene hans gjorde. Skal ikke røpe noe av hva som skjer, annet en at er vel to ord som oppsummerer dette - fokus+avledning. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 (endret) Ingen tryllekustner ville fremført et triks som er avhengig av å påvirke underbevisstheten til en fremmed person. "Mentalism" er er triks på lik linje med "vanlige" tryllekunstnere. Det har ingenting med underbevistheten å gjøre. Det er en del av "showet", men ikke en del av selve trikset. Endret 3. januar 2018 av Skurupu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå