Gå til innhold

Feilkode ved instalasjon av win xp på ny pc

Taggi

Anbefalte innlegg

:cry: Hei.

Fikk endelig alle delene til min nye pc men får ikke installert windows engang.

Han bootet fra cden som den skulle.. formaterte partisjonering eller noe (tok evig lang tid) så kopierte den noen filer..noen få filer ble ikke kopiert..

Så starter pcen på nytt for å begynne selve instalasjonen av windows (xp pro sp1), innstalleringen er beregnet ferdig om 39 minutter bla bla.. så kommer det med en gang en feil som stopper alt:

"Kritisk feil:

kan ikke initialisere komponenter for nettverksinnstalasjon. Den spesifikke feilkoden er 2."

Så starter den på nytt for å prøve igjen men samme skjer.. :(

Hva kan jeg gjøre for å rette opp denne feilen, er desperat :cry: fant ikke noe hjelp på micrsoft sine sider :(

I loggen er det også to andre feiler som står før den kritiske feilen som avbryter installasjonen helt :

feil #1: Signaturen for D:\I386\NTPRINT.cat er ugyldig. Feilkoden er 800b0100. Ingen signatur i emnet.

feil #2: Kan ikke registrere OLE kontrollen C:\Windows\system32\netshell.dll på grunn av følgende feil: Load library returnerte feilen 126. (Finner ikke den angitte modulen)

så står den kritiske feilen..

Under oppstarten står også Primary driver: driver? (tror jeg) not found, secondary driver(?): driver not found.

Kan dette være noe? selvom den klarer jo å kopiere det meste over på disken.

lemper hele :devil: ut vinduet snart.

Så hvis du har en anelse om hva feilen kan være post svar snarest før jeg i min desperasjon begynner å fikle nedi pcen og gjør alt enda verre :devil:

Endret av Taggi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du skriver at noen filer ikke ble kopiert under install.

Dette er (nesten) garantert feilen

Filene som ikke vil bli kopiert er :

Wdmaud.drv

diskcopy.dll

wdbase.sve

netshell.dll

men hvorfor vil de ikke bli kopiert ? :no: ******* terroristfiler

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...