Hemmis Skrevet 31. desember 2017 Del Skrevet 31. desember 2017 Hei, jeg driver på mitt siste år på yrkeskolen (IKT). Men jeg er usikker om jeg ønsker å ta læra. Generell studiekompetanse er noe jeg har lyst på! men det er visst noen nye regler som sier at de med fagbrev blir prioritert først. Så da blir privatist en mulighet, men har noen erfaring med privatist? Er dette lurt i forhold til at det er et stort press? Takk for svar! -Stian,17 Lenke til kommentar
Mads2 Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Jeg har gått elektro og er nå lærling. Så bestemte jeg meg for å ta generell studiekompetanse som privatist, og tror jeg skal gå på høgskole etterpå. Når jeg jeg tok eksamenene, visste ikke sensorene hvilken bakgrunn du har, de gir deg en karakter ut i fra hvordan du presterte. Men vet ikke om jeg vil anbefale å gjøre som meg, i og med at bedrifter vil at lærlingene skal jobbe minst 5 år i bedriften etter de har tatt fagbrev iallefall. Så jeg mistenker at de ikke gir meg en alt for god referanse til en annen jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå