Gå til innhold

Catalyst - stabile drivere?


MiSP

Anbefalte innlegg

nei, nei og atter nei. Ati har ikke like stabile driver som nvidia. Personlig har jeg best erfaringer med catalyst 3.7. De er ikke så alle værst, litt slowdowns i Nfsu, AA feil i en solid bunke spill osv. Litt slowdowns i NFSU kan jeg leve med også er det bare å slå av AA i de spillene det bugger med det påskrudd :D Venter spent på catalyst 3.10.. Nå er jo nvidia enda verre på drivere, men ikke når det kommer til stabilitet!

Tror ikke dette har noe med driverene å gjøre. Jeg har ikke noen slow-downs i NFSU i det hele tatt. Bruker 3.7 driverene. Har heller aldri skrudd av hverken Fast Write eller satt den på 4x. I tillegg har mine ATI kort vært stabile som fjell, selv i svært overklokket tilstand.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nei, nei og atter nei. Ati har ikke like stabile driver som nvidia. Personlig har jeg best erfaringer med catalyst 3.7. De er ikke så alle værst, litt slowdowns i Nfsu, AA feil i en solid bunke spill osv. Litt slowdowns i NFSU kan jeg leve med også er det bare å slå av AA i de spillene det bugger med det påskrudd :D Venter spent på catalyst 3.10.. Nå er jo nvidia enda verre på drivere, men ikke når det kommer til stabilitet!

Du er vel en av de som bruker AA i NFS:U, Splinter Cell og HALO? :roll:

Lenke til kommentar

kansje jeg bare har vært uheldig med kortet da..(hk mitt støtter jo agp x8)

og fastskriv(lite og si får ytelsen iallefall)

men får mere fps med cat 3.6(3.7)i spill og 3d mark.

ge-force fikk jeg jo mye mere med nye drivere(enn gamle)kunne være

opptill 1500-2000 i 3d mark score...

Lenke til kommentar
nei, nei og atter nei. Ati har ikke like stabile driver som nvidia. Personlig har jeg best erfaringer med catalyst 3.7. De er ikke så alle værst, litt slowdowns i Nfsu, AA feil i en solid bunke spill osv. Litt slowdowns i NFSU kan jeg leve med også er det bare å slå av AA i de spillene det bugger med det påskrudd  :D  Venter spent på catalyst 3.10.. Nå er jo nvidia enda verre på drivere, men ikke når det kommer til stabilitet!

Tror ikke dette har noe med driverene å gjøre. Jeg har ikke noen slow-downs i NFSU i det hele tatt. Bruker 3.7 driverene. Har heller aldri skrudd av hverken Fast Write eller satt den på 4x. I tillegg har mine ATI kort vært stabile som fjell, selv i svært overklokket tilstand.

joda dette er driver-relatert. Ingen slowdowns med 3.9 driverne. NFSU funker bra, med høy gjennomsnittlig fps, men man merker at man får et dropp i ny og ned. Men Nfsu er ikke så ille, jedi academy liker ikke cat 3.7 , Ati har blitt veldig mye flinkere med driverne de siste årene doh.

Endret av zaico
Lenke til kommentar
nei, nei og atter nei. Ati har ikke like stabile driver som nvidia. Personlig har jeg best erfaringer med catalyst 3.7. De er ikke så alle værst, litt slowdowns i Nfsu, AA feil i en solid bunke spill osv. Litt slowdowns i NFSU kan jeg leve med også er det bare å slå av AA i de spillene det bugger med det påskrudd  :D  Venter spent på catalyst 3.10.. Nå er jo nvidia enda verre på drivere, men ikke når det kommer til stabilitet!

Du er vel en av de som bruker AA i NFS:U, Splinter Cell og HALO? :roll:

Klart, ser ingen grunn til å eiie et skjermkort til over 3000,- om man ikke skal utnytte det.

Lenke til kommentar

Du er vel en av de som bruker AA i NFS:U, Splinter Cell og HALO?  :roll:

Klart, ser ingen grunn til å eiie et skjermkort til over 3000,- om man ikke skal utnytte det.

 

AA fungerer ikke i disse spillene sånn uten videre. Med NFS:U må man disable "motion blur" og "lights trails". I Halo må man editere en konfig fil får å disable alpha render targets. Splinter Cell er det dog verre med.

Lenke til kommentar

Du er vel en av de som bruker AA i NFS:U, Splinter Cell og HALO?  :roll:

Klart, ser ingen grunn til å eiie et skjermkort til over 3000,- om man ikke skal utnytte det.

 

AA fungerer ikke i disse spillene sånn uten videre. Med NFS:U må man disable "motion blur" og "lights trails". I Halo må man editere en konfig fil får å disable alpha render targets. Splinter Cell er det dog verre med.

AA fungerer utmerket i NFSU, spiller dog uten motion blur uansett. HALO har jeg ikke testet på pc, samme med Splinter Cell. Men ja jeg spiller alle spill med masse AA og AF. Vet det er endel problemer når det gjelder AA i div spill, i mange av disse er det ati`s feil!

Endret av zaico
Lenke til kommentar

AA fungerer ikke i disse spillene sånn uten videre.  Med NFS:U må man disable "motion blur" og "lights trails". I Halo må man editere en konfig fil får å disable alpha render targets. Splinter Cell er det dog verre med.

AA fungerer utmerket i NFSU, spiller dog uten motion blur uansett. HALO har jeg ikke testet på pc, samme med Splinter Cell. Men ja jeg spiller alle spill med masse AA og AF. Vet det er endel problemer når det gjelder AA i div spill, i mange av disse er det ati`s feil!

Når det gjelder de spillene som er nevnt så er det spill utvikleren sin "feil". De samme problemene gjelder også for nVidia kort.

 

Hvilkne andre spill er det du sikter til?

Lenke til kommentar

AA fungerer ikke i disse spillene sånn uten videre.  Med NFS:U må man disable "motion blur" og "lights trails". I Halo må man editere en konfig fil får å disable alpha render targets. Splinter Cell er det dog verre med.

AA fungerer utmerket i NFSU, spiller dog uten motion blur uansett. HALO har jeg ikke testet på pc, samme med Splinter Cell. Men ja jeg spiller alle spill med masse AA og AF. Vet det er endel problemer når det gjelder AA i div spill, i mange av disse er det ati`s feil!

Når det gjelder de spillene som er nevnt så er det spill utvikleren sin "feil". De samme problemene gjelder også for nVidia kort.

 

Hvilkne andre spill er det du sikter til?

Jedi Academy feks. Sinnsykt mye problemer med 3,7 driverne. Dette er ati`s feil og ble rettet opp i catalyst 3.8 driverne. Dessuten har 3.7 driverne ingen problemer med aa i NFSU, noe 3.8 driverne har.

Lenke til kommentar

Jeg gikk over til ATI fordi jeg slet med driverene til nvidia. Det var spesielt da jeg skulle se rec games at jeg slet veldig med driverene til nvidia og etter at jeg byttet til Radeon 9600 Pro, har jeg ikke hatt noe som helst problemer med spillene.

 

ATI har svakheter i enkelte spill og det samme har Nvidia, men å henge ut ATI fordi en nvidia-fan sliter med 1 spill med sitt nye Radeon kort blir litt feil(gidder ikke å nevne navn).

Lenke til kommentar
Jeg gikk over til ATI fordi jeg slet med driverene til nvidia. Det var spesielt da jeg skulle se rec games at jeg slet veldig med driverene til nvidia og etter at jeg byttet til Radeon 9600 Pro, har jeg ikke hatt noe som helst problemer med spillene.

 

ATI har svakheter i enkelte spill og det samme har Nvidia, men å henge ut ATI fordi en nvidia-fan sliter med 1 spill med sitt nye Radeon kort blir litt feil(gidder ikke å nevne navn).

om du sikter til meg så er jeg så absoulutt ingen nvidia fan-boy, har selv et ati radeon 9800 pro som jeg stort sett er fornøyd med. Jeg er fan-boy av de som leverer den raskeste løsningen til den beste prisen. Men sier bare at det er mindre driverproblemer med nvidia.

Lenke til kommentar
bruk omegadriverne i jedi academy... det øker fps noe voldsomt

Ja, akkurat dette jeg skal frem til. Hvorfor i all verden kan de ikke bare lage en driver som er bra til alt, slik det er nå må man bytte drivere etter hvilket spill man skal spille (satt på spissen)

Lenke til kommentar

vel..er kansje hvordan man ser det..

en sier at han sliter med drivere til nvidia.(og gikk over til ati)

jeg sier har litt småproblemer med cat driverene.(men nekter og bytte kort av den grunn)

 

jeg hadde ingen problemer med nvidia driverene.

men har jo hatt 3 stk nvidia-kort også..

dette er mitt første ati-kort(9800)men er ikke helt fårnøyd ennå..!

 

jeg har sikker mye og lære når det gjeller både ati og cat-drivere til kortet.

og hvem sier vi er pro på drivere og kort,brukerfeil er sikker mest vanlig årsaken

her på forumet..

Lenke til kommentar

AA fungerer utmerket i NFSU, spiller dog uten motion blur uansett. HALO har jeg ikke testet på pc, samme med Splinter Cell. Men ja jeg spiller alle spill med masse AA og AF. Vet det er endel problemer når det gjelder AA i div spill, i mange av disse er det ati`s feil!

Når det gjelder de spillene som er nevnt så er det spill utvikleren sin "feil". De samme problemene gjelder også for nVidia kort.

 

Hvilkne andre spill er det du sikter til?

Jedi Academy feks. Sinnsykt mye problemer med 3,7 driverne. Dette er ati`s feil og ble rettet opp i catalyst 3.8 driverne. Dessuten har 3.7 driverne ingen problemer med aa i NFSU, noe 3.8 driverne har.

Det var slow-downs problemer i Jedi Academy spesielt med dynamic glow, men det var ikke noe problemer med AA i dette spillet så vidt jeg husker.

AA i NFS:U er som sagt "broken" med motion blur, noe som ikke er et ATi spesifikk problem.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...