Gå til innhold

Catalyst - stabile drivere?

MiSP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke hatt noen stabilitets problemer med catalyst. Har brukt de siden 3.6 versjonen. Eneste problemet jeg har hatt var med call of duty, men det fiksa ATI etter ca en uke. Tør påstå at de fleste som har problemer med ATIs drivere, får skylde seg selv ;) (eller maskinkonfigurasjonen sin)

Lenke til kommentar

jeg har hatt 9700pro i et år nå og har vel prøvd alle catalyst driverne som har hvert frem til nå sammen med directx9, 9a og 9b er det vel nå, har alldrig hatt noe problemer, alt har gått som smurt helt siden dag 1 :yes:

har alldrig hat nvidia kort så jeg kan ikke si noe om de driverne, men jeg har i hvertfall ikke hatt noe problem med ati :no:

mitt neste kort er garantert et ati kort i hvertfall, med pci express :thumbs: (har alldrig brukt disse omega driverne heller)

Lenke til kommentar

Jeg har brukt hver catalystdriver siden 3.5 på mitt 9700 Sapphire nonpro og har aldri vært i nærheten av problemer. Nå bruker jeg Omega 3.9, og hadde problemer på all OC over default helt til jeg slo av fastwrite. Noe off topic: Jeg har ligget på 4300 i 3Dmark03 med min Barton2500, heiv i en Duron 1.4 Ghz nettopp og da fikk jeg 4080. Har CPU så lite å si i den benchmarksen?

Lenke til kommentar
Noe off topic: Jeg har ligget på 4300 i 3Dmark03 med min Barton2500, heiv i en Duron 1.4 Ghz nettopp og da fikk jeg 4080. Har CPU så lite å si i den benchmarksen?

Jepp CPU har lite å si i 03 i forhold til 01 - og bra er det!

Tilbake til topic: Har aldri hatt problemer med ATI drivere og stabilitet og jeg har brukt hver eneste driver de har kommet med de siste 2 årene (8500LE -> 9800 Pro). Er du flink til å avinstallere (dette er desverre ikke så lett som det burde ha vært men takket være Driver Cleaner går det nå svært så greit) så får du ikke problemer. Uten å hyle idioter til alle som har problemer så er det største problemet i datasammenheng brukeren(e) - no offense. ;)

Lenke til kommentar

Superdigg ; selv om det høres rart ut så har du et poeng. Når det gjelder hardware så bruker jeg ett utrykk :

Det er ikke hardwaren det er noe galt med, det er brukeren. Har titalls dusin ganger sett folk som klager livet av seg på alt fra Windows til drivere og i 90% av tilfellene så er det brukeren som ikke strekker til med kunnskap.

Synes folk må sjekke om de har gjort alt rett og EN gang iblant = RTFM :thumbup:

Lenke til kommentar

Mulig det har vært problemer med noen PBA ATI-kort. Men jeg har hatt ATI Radeon 9700 Pro i 9 mnd, har prøvd flere versjoner av Catalyst, og har ikke hatt noe særlige problemer. Driverne har vist seg å være minst like stabile som driverne fra Nvidia. Hadde GF4 Ti4600. ATI-kortet jeg har nå er et rent ATI-kort, Built By ATI.

Lenke til kommentar
Superdigg ; selv om det høres rart ut så har du et poeng. Når det gjelder hardware så bruker jeg ett utrykk :

Det er ikke hardwaren det er noe galt med, det er brukeren. Har titalls dusin ganger sett folk som klager livet av seg på alt fra Windows til drivere og i 90% av tilfellene så er det brukeren som ikke strekker til med kunnskap.

Synes folk må sjekke om de har gjort alt rett og EN gang iblant = RTFM :thumbup:

:yes::yes::yes:

Lenke til kommentar
Leste på Connect3D sine sider om Radeon 9600XT. Der stod det bl.a. følgende:

Supported by CATALYST?, the industry's most stable 3D acceleration software

Dette tror jeg er utifra feil rapportering til MS, som ikke tar hensyn til at det er langt flere nVidia kort der ute.

Dette er en utalelse John Carmack nylig kom med:

It's a toss-up; The performance of Nvidia and ATI is arguable one way or the other. The only clear distinction where NVIDIA looks really bad is when you run a 32-bit floating-point code on it. Either card is going to work fine with all the games coming out now, but I've found the NVIDIA drivers to be more stable. ATI has gotten a lot better, though.

Dette gjelder vel og merke OpenGL.

De er ustabile!

Problemene du har trenger nødvendigvis ikke å være driver relaterte.

Hva er fastwrites, og ha er det dette gjør?

Det gjør at CPUen kan sende data direkte til AGP bussen uten å måtte gå via system minne.

Lenke til kommentar

Aldri hatt problemer med drivere til ATI-kort. Kanskje litt før i tiden med Rage fyru'en, men var egentlig ikke noe problem her heller.

NFS:U gikk problemfritt på min boks uten noe som helst for for patching eller updates... Og det har igrunnen alt annet jeg kastet inn i den også...

Lenke til kommentar

nei, nei og atter nei. Ati har ikke like stabile driver som nvidia. Personlig har jeg best erfaringer med catalyst 3.7. De er ikke så alle værst, litt slowdowns i Nfsu, AA feil i en solid bunke spill osv. Litt slowdowns i NFSU kan jeg leve med også er det bare å slå av AA i de spillene det bugger med det påskrudd :D Venter spent på catalyst 3.10.. Nå er jo nvidia enda verre på drivere, men ikke når det kommer til stabilitet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...