AnonymDiskusjon Skrevet 30. desember 2017 Del Skrevet 30. desember 2017 Hei. Har en kompis som henter biler i Sverige på vogn/tilhenger. Hva er reglene for bruk av disse bilene i Norge når det står svenske skilter på dem? Han har kjøpt bilene privat og bilene står ganske lenge med svenske skilter på. Kan han bruke disse bilene i Norge med svenske skilt på? Anonymous poster hash: 44ddf...6ab Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 30. desember 2017 Del Skrevet 30. desember 2017 Mulig det står noe her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1780047 Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 30. desember 2017 Del Skrevet 30. desember 2017 Sannsynligheten er ekstremt høy for at han ikke kan kjøre disse i Norge på svenske skilter. Bruk veileder her. Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 30. desember 2017 Del Skrevet 30. desember 2017 (endret) Han kan kun bruke svenske skilter hvis han er registrert med svensk adresse. Endret 30. desember 2017 av Krig og fred Lenke til kommentar
Emigrert Skrevet 30. desember 2017 Del Skrevet 30. desember 2017 Han kan kun bruke svenske skilter hvis han er registrert med svensk adresse. Det er vel heller å ikke å være registrert i det Norske folkeregisteret. Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 30. desember 2017 Del Skrevet 30. desember 2017 Han kan kun bruke svenske skilter hvis han er registrert med svensk adresse. Det er vel heller å ikke å være registrert i det Norske folkeregisteret. Jeg hadde en venn som på tidlig 2000 tallet registrerte seg med bostedadresse i Sverige (hos sin onkel) mens han i realiteten bodde i Norge, dette gjorde at han kunne kjøpe bil i Sverige og bruke den i Norge. Han var fortsatt norsk statsborger, naturligvis. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 30. desember 2017 Del Skrevet 30. desember 2017 Han kan få krav om å tolle inn bilen. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 30. desember 2017 Del Skrevet 30. desember 2017 Kan han bruke disse bilene i Norge med svenske skilt på? http://www.skatteetaten.no/no/Person/bil-og-andre-kjoretoy/utenlandsregistrertbil/ Lenke til kommentar
n0mad Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 (endret) Jeg har kjoert spansk bil I Norge mange ganger. Er norsk statsborger, men bor og er folkeregistrert i Barcelona hvor jeg har kone, firma, hus osv. Har ogsaa blitt stoppet i tollen inn til Norge. Dersom noen lurer paa erfaringer rundt dette ... Hvis du hovedsakelig bor i Norge, selv om du er folkeregistrert i Sverige, kan du ikke uten videre kjoere rundt i Norge i en svensk bil. Endret 23. september 2018 av n0mad 1 Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 23. september 2018 Del Skrevet 23. september 2018 Du må være svensk statsborger, ikke bo i norge mer enn 6mnd (tror jeg, husker ikke helt hvor lenge.) av gangen og ha norsk forsikring. Hvis du blir tatt i å kjøre med svensk bil i norge vil du få krav om å tolle inn bilen, og betale moms. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå