halaa Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Hei Har en passat 2006 med elektronisk-parkbremse. På den ene siden har parkeringsbremsen satt seg fast og nekter å slippe. kun høyere side bak. Har dere noen gode tips og triks om hvordan jeg kan få bremsen til å slippe? Vet at verksted kan fikse det, men pleier å bytte/fikse sånne selv. Men i dette tilfellet, sitter bremsene fast på skiven slik at man får ikke demontert kalipperen for eksempel. Hjelppppppppppp på forhånd takk Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Dette systemet er et mareritt for en hobbymekaniker men en gullgruve for et verksted. Det er rett og slett meningsløst avansert. Hva er galt med en hendel og to wirer? Du må inn med PC mot bilens hjerne for å skru av bremsen, og når du har montert nye klosser må du resette det, en hel prosedyre på dette. Har hørt priser på rundt 15 tusen for å fikse dette på merkeverksted, da inkl bytte av kaliper begge sider. Kjent feil og noe av årsaken er nok salt / generelt vær og noe er manglende tetthet mot vanninntrengning på motor på kaliper bak. 1 Lenke til kommentar
joka Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 ta av motoren, 2 skruer... bruk så en torx-nøkkel for å løsne bremsen 1 Lenke til kommentar
halaa Skrevet 29. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2017 (endret) Helt enig at den der dritten er unødvendig avansert, komplisert og svin dyrt. Men har klart å bytte motoren på kalipperen uten pc, program og prosedyre, alt manuelt. Men som jeg har skrevet, holder nå motoren klossene fast på skivene, slik at det er blir vanskelig å avmontere kalipperen med motor fra bremseskive. Endret 29. desember 2017 av halaa Lenke til kommentar
halaa Skrevet 29. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2017 ta av motoren, 2 skruer... bruk så en torx-nøkkel for å løsne bremsen Litt dårlig plass der å ta av motoren fra kalipperen før man avmonterer hele kalipperen med motor fra skiven. Vet om de der skruene, har byttet motoren selv i sommer. Lenke til kommentar
joka Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 ja det er trangt, men det er fullt mulig å ta av motoren uten å ta av caliperen... Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Dette systemet er et mareritt for en hobbymekaniker men en gullgruve for et verksted. Det er rett og slett meningsløst avansert. Hva er galt med en hendel og to wirer?Amen og litt til. Klarer bare ikke å se en eneste fordel med det elektroniske. I f.t. bakkestarthjelp så har det jo vært laget velfungerende enkle mekaniske løsninger som tåler en vinter. Ref Subaru, PSA, m.m. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 30. desember 2017 Del Skrevet 30. desember 2017 Planned obsolescence. Er på jakt etter bil for tiden og det er interessant hvordan mange annonser lister opp ting som f eks elektronisk håndbrems som en positiv egenskap, når jeg i praksis aktivt prøver å unngå en bil med slikt system. Lenke til kommentar
Mr.Brown Skrevet 30. desember 2017 Del Skrevet 30. desember 2017 ta av motoren, 2 skruer... bruk så en torx-nøkkel for å løsne bremsen Dette fungerte på min A4 fra 2010. Du kan også ta av kontakten til motoren og kjøre inn 12v, hvis motoren ikke er defekt vil den kjøre inn eller ut. Bytt polaritet for å bytte retning inn/ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå