furek0k0 Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 (endret) Hei,Jeg er ferdig med å koble alle ledningene til hovudkortet, men når jeg skal boote pcen så får jeg ikke opp bilde. Skjemkortet og hovudkortet får strøm og alle viftene går rundt. Noen som har en løsning? Når jeg starter pcen, så fortsetter den å går som om den «funker», den skrur seg ikke av eller noe Endret 29. desember 2017 av Hårek Flettet 2 innlegg Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Muligens litt dumt spørsmål, men har du koblet skjermen på rett uttak om du har eget HDMI/DVI uttak på hovedkortet Lenke til kommentar
furek0k0 Skrevet 29. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2017 Jepp! Det har jeg? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Kople til skjermen i et uttak på selve skjermkortet. Dette da et eksternt skjermkort installert disabler så å si alltid det som er innebygget i prosessor/hovedkort. Og man får da ikke noe signal på hovedkort utgangen. Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 RAM-brikkene står skikkelig i og i riktige slots? Lenke til kommentar
furek0k0 Skrevet 29. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2017 RAM-brikkene står skikkelig i, og i riktige slots. Jeg har også tatt ut skjemkortet for å sjekke om jeg fikk bildet fra hovudkortet, men det fikk jeg ikke Lenke til kommentar
furek0k0 Skrevet 29. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2017 Har også prøvd med et nytt skjermkort, og det oppstår samme problem. CPU coolern som er kobla til hovudkortet fungerer også, så visst jeg ikke tar helt feil er verken skjermkort eller hovedkort defekt? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Det er en egen strømkabel fra PSU som heter P4 eller EPS 4+4 pin. Den skal tilkoples hovedkortet. Dens funksjon er å fore prosessoren (cpu) med strøm. Har du glemt denne vil du oppleve akkurat det du gjør nå , da cpuen ikke starter da den ikke har strømtilførsel ? En annen årsak til at cpu ikke starter er om den er malplassert i cpu sokkelen eller kommet ut av sporene når en skrudde til kjøleren. Lenke til kommentar
timeshift Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Det skyldes vel ikke noe så enkelt som at skjermens innstillinger er satt til HDMI og at du bruker DisplayPort (eller motsatt) da? Erfarte det samme lille hodebryet en gang, så råder derfor til å kontrollere skjermens innstillinger om du ikke har gjort det allerede. Lenke til kommentar
furek0k0 Skrevet 29. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2017 Løst! Det var RAM brikkene som sto på feil slots tydligvis? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå