Gå til innhold

Bildetråd 1900-til dags dato

Scarvo

Anbefalte innlegg

Som en ny versjon av musikk fra 1900 til i dag, skal man her poste et bilde fra hvert år. Veldig hyggelig om man skriver bittelitt også om bildet og hva det er. Bare klipp & lim blir fryktelig kjedelig.

1900

Det første bildet i denne tråden viser Rudolf Bauer fra Ungarn. Han vant diskos-konkurransen under sommer-OL i 1900, som ble avholdt i Paris.

220px-Rudolf_Bauer_1900.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kult. Vi kunne kanskje ha startet tråden alt i 1826 siden det første fotografiet ble tatt da. Men vi kan uansett starte en tråd senere med fotografier fra 1800-tallet.

1903:

I desember utføres verdens første flytur av brødrene Wright, som forøvrig er sykkelreperatører. Testflyvingen i Nord-Carolina varte i bare 59 sekunder.

image.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

1905:

For Norge er dette et viktig år; med unionsoppløsningen fra Sverige og Haakon 7. som kom til Norge. Så da kan jeg ikke tenke meg noe mer naturlig fotografi enn det hvor kong Haakon ankommer Norge med lille kronprins Olav på armen. Og mannen han hilser på er statsminister Christian Michelsen.

standard_Kong_Haakon_ankommer_Norge_1905

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg trodde det var snakk om fotografier og ikke kunstverker fra det relevante året. Eller hvordan var det, Gompemann som startet tråden?

Tenkte mest på en valgfri hendelse fra det aktuelle året. Som fks jordskjelvet San Francisco 1906, Titanic 1912, John Lennon 1980 osv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Javel, når du sier det så, men jeg holder meg til fotografier lell....

1908:

Trær som er veltet over ende etter den i dag forstatt mystiske eksplosjonen i Tunguska, Sibir; en eksplosjon som rammet et enormt område. Skyldtes det en meteor eller ble verdens første atombombe i all hemmelighet sluppet der, slik de mer ekstreme teoretikerne hevder?

tunguska2.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Javel, når du sier det så, men jeg holder meg til fotografier lell....

1908:

Trær som er veltet over ende etter den i dag forstatt mystiske eksplosjonen i Tunguska, Sibir; en eksplosjon som rammet et enormt område. Skyldtes det en meteor eller ble verdens første atombombe i all hemmelighet sluppet der, slik de mer ekstreme teoretikerne hevder?

tunguska2.jpg

Skal prøve å formulere meg litt bedre ;)

For å gjøre det enklest mulig. Det eneste jeg tenkte på som formål med denne tråden, var å få se ett bilde fra hvert år mellom 1900-2018 . 1908 er helt eksakt slikt jeg tenkte :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...