Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Legebesøk i utland - Kjønnsykdom

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått noen uvanligheter kan man kalle det etter ubeskyttet sex for 5 uker siden, og er ganske sikker på at det er gonore. Har mange av tegnene foruten at det svir når jeg urinerer, det er heller motsatt, litt godt. Er nå på reise i Japan og senere Danmark så er ikke tilbake i Norge før om 3 uker.

Er det farlig å leve med det i 3 uker til? Har ikke lyst å svi av masse penger på legebesøk når det er gratis i Norge. Det er ikke særlig plagsomt så kan overleve plagene, men om det er kritisk drar jeg til legen.

Anonymous poster hash: 84c95...ce2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

1. Reiseforsikringen dekker vel dette?

2. Oppsøk apotek, kanskje du får kjøpt reseptfrie medisiner i Japan, eller i et land du evt. mellomlander på veien tilbake til Europa. Da kan det være smart å hamstre til de vanligste sykdommene slik at man slipper legebesøk hver gang.

Lenke til kommentar

Er det farlig å leve med det i 3 uker til?

Uten behandling kan du få egglederbetennelse bitestikkelbetennelse, det er ikke noe jeg ville ha risikert, men det er opp til deg.

Edit: En morsom slurvefeil :p

Endret av Uderzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Reiseforsikring dekker vel bare utgifter for akutte skader som oppstår i utlandet, og ikke behandling som følge av at man var slurvete med å sjekke seg etter sex.

Jeg er mann så egglederbetennelse er jeg ikke så redd for, men kanskje noe med testikler?

Det er mindre farlig for en mann å gå med ubehandlet Gonoré enn kvinner, men det kan bli smertefullt, og en mer omfattende infeksjon (testikler og prostata) med å vente med å behandle det.  

Anonymous poster hash: c3f02...e5e

Lenke til kommentar

Reiseforsikring dekker vel bare utgifter for akutte skader som oppstår i utlandet, og ikke behandling som følge av at man var slurvete med å sjekke seg etter sex.

Jeg er mann så egglederbetennelse er jeg ikke så redd for, men kanskje noe med testikler?

haha, ja, jeg som slurvet. Bitestikkelbetennelse. Det kan i ytterste konsekvens gjøre deg steril.

Lenke til kommentar

Takker for svar folkens!

Så vidt jeg vet så behandles gonore med antibiotika og det får men vel ikke over disk / på apotek? Er generelt skeptisk til selvmedisinering, hvertfall her i Japan hvor ingen snakker engelsk eller er veldig dårlig.

Skal være på utkikk etter symptomer på bitestikkelbetennelse.

Lenke til kommentar

Bare be en taxi kjøre deg til nærmeste sykehus i Japan. Der har de også apotek - der de har legen som jobber på selve apoteket som kan gi deg konsultasjon på stedet. Ta vare på kvitteringen og send til forsikringsselskapet ditt. Som regel er det minst en person som snakker engelsk på det sykehus. Japanere har ekstremt stor respekt for utlendinger, så du får VIP behandling når du kommer dit. ;) 

God fornøyelse. Selv minnes jeg godt når min apotek-lege lagde propelyder for å signalisere at han forsto jeg hadde diare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...