Anterialis Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Hei, jeg skal i år kjøpe nytt telemarkutstyr og søker litt hjelp ifm. valgets kval. Jeg har ikke tidligere eid eget utsyr, stort sett leid i bakken eller av en kompis. Når det gjelder støvel og binding kommer jeg nok til å velge hhv. Scarpa tx pro og NTN freedom, med mindre dere kommer med noen andre gode forslag. Når det gjelder selve skiene derimot har jeg ingen peiling. Jeg er 180 høy og ønsker ski som er typ 180-185 lange. Jeg kjører absolutt mest i bakke, men ønsker ski jeg kan benytte til toppturer og offpist. Kanskje "all mountain" ski er tingen for meg, med bredde på ca. 9-11 cm? Pris for skiene bør ligge mellom 3-5 tusen, slik at jeg samlet sett (ski, binding, støvel) lander på ca. 10k. Også trenger jeg staver, hva er anbefalt lengde her? Noen spesielle typer dere anbefaler til telemarkkjøring? Oppsummert ønsker jeg forslag på følgende: - Ski (merke, type, evt. lengde og bredde) - Staver (merke, lengde) - Aktuelle tilbud pr. idag? Jeg ser at XXL har gode priser på Scarpa-skoen og NTN-bindingen. - Evt. andre forslag til bindinger og støvel. Tusen takk for svar, det setter jeg stor pris på! Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Prøv sko før du kjøper. Dynafit Manaslu er en veldig kjøreorientet randoneeski. Teleskopstaver er et must. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå