Kaneltryne Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Skal kjøpe noen bøker på finn, la ut en ''ønskes kjøpt'' annonse på finn. Fikk kjapt svar av en som tydeligvis hadde alle bøkene jeg ønsket klar til å sendes til en veldig billig pris. Ble enige om å betale halvparten først, og deretter halvparten etter mottakelse av bøkene i post. Ingenting rasistisk, men telefonnr avslører fullt navn som åpenbart er utlending og bilder på sosiale medier virker ikke som typen som skulle hatt disse bøkene liggene, som er fysikk og matte etc. Hvis jeg vippser halvparten av pengene nå, og aldri ser noe mer til hverken bøkene eller pengene mine. Hva skjer da? Jeg kan vel ikke politianmelde for noe så lite, eller gjøre noe til tross for at jeg sitter på fullt navn? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Bruk trygg betaling som Finn har så slipper du svinlere. Er ikke folk villig til å gå med på det bør du stå over handelen for å sikre deg selv hvis du er bekymret for å bli svindlet. 5 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Enig med vidor her. Som selger så hater jeg Finn Betaling, men for deg som kjøper er det en ypperlig måte å sikre seg på. Finn Betaling, personlig møte, eller ingenting. 3 Lenke til kommentar
Kaneltryne Skrevet 28. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2017 (endret) Ja, problemet er bare at trygg betaling er fjernet Hvorfor har dere fjernet Trygg betaling?I FINN er vi opptatt av at det skal være trygt, enkelt og effektivt å handle. Dagens betalingsløsning var for kompleks, og kun en liten andel av transaksjonene på FINN har gått gjennom denne løsningen. Finnes ikke evt noen andre ''mellomledd'' man kan benytte seg for en liten avgift på noen prosent av beløpet? Endret 28. desember 2017 av Kaneltryne 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Finn Betaling, personlig møte, eller ingenting. Med finn betaling ute av bildet er det personlig møte som gjelder. La meg også legge til et annet alternativ: at motparten tar hele risikoen (etterskuddsbetaling når bøkene er mottatt og sjekket) Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Jeg har nok en mulig løsning: Be sender sende i postoppkrav. Ja, det koster deg noen kr mer, men bøkene er da billige i utgangspunktet? Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 ...og hvis profilbilde er av en kjent australsk politiker så ringer kanskje bjellene...? Lenke til kommentar
Sverre1969 Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Jeg har nok en mulig løsning: Be sender sende i postoppkrav. Ja, det koster deg noen kr mer, men bøkene er da billige i utgangspunktet? Så sender selger noen gamle leksikonbind i stedet, eller ett par murstein? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Kan du ikke be han sende et bilde av bøkene inkl en gymsokk, så vet du at det ikke er tatt fra Google ? 4 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Ja, problemet er bare at trygg betaling er fjernet Hmmm. Har jo vært i media at IQ-nivået synker i Norge, men at det skulle stå så dårlig stelt at folk synes escrow-betaling er for komplekst overrasker meg. Den siste løsningen de hadde var jo superenkel. 1 Lenke til kommentar
MellomAlt Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Dette er svindel. Du sa han svarte ganske kjapt. Svindlere henger ofte på "ønskes kjøpt" fordi der finner de folk som er ute etter produkter de vil betale for, som ellers er vanskelig å finne. Ikke overraskende at noen svarer kjapt at de har produktene du er ute etter. Be han ta et bilde sammen med bøkene, og be han skrive navnet ditt på en håndskreven lapp på toppen av bøkene for å bevise at han faktisk har bøkene du er ute etter. Så skal jeg garantere deg at det er svindel. De har fjerna Trygg Betaling???? Jøss... det var kjipt. 5 Lenke til kommentar
Kaneltryne Skrevet 29. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2017 Jeg tenkte på det med å sende et ''verifiseringsbilde'' med f eks bilde av tommel opp også de 2 bøkene i bilde, men synes kanskje det blir litt for dumt. Ble også mistenkelig med en gang jeg fikk melding ''jeg har alle bøkene du ønsker'' og i tillegg skulle ha veldig lite for de bøkene, så lite at jeg ikke tror h*n har noen anelse om hva de faktisk er verdt. 1 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Jeg tenkte på det med å sende et ''verifiseringsbilde'' med f eks bilde av tommel opp også de 2 bøkene i bilde, men synes kanskje det blir litt for dumt. Ble også mistenkeligsom med en gang jeg fikk melding... Mulig det er dumt, men enda dummere er det å bli svindlet uten å undersøke om tilbudet er ekte. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 (endret) Bare be om postoppkrav, så betaler du ved henting av pakken. Kan jo alltids høre med de bak disken om du\de kan åpne den opp før den blir betalt for i tilfelle det er en "murstein" han sender. Nesten så jeg vil selv legge ut ting på ønsket kjøpt, så se om jeg kan få noen svindlere på kroken. Sikkert veldig mye moro man kan stelle i stand. Edit: Om ikke brukeren er verifisert på Finn heller, så har han sikkert ikke helt rent mel i posen Endret 29. desember 2017 av Merko. Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Jeg har nok en mulig løsning: Be sender sende i postoppkrav. Ja, det koster deg noen kr mer, men bøkene er da billige i utgangspunktet?Så sender selger noen gamle leksikonbind i stedet, eller ett par murstein? Nei, så åpner TS pakken på postkontoret, før h*n betaler, og sjekker at innholdet stemmer. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Jeg har nok en mulig løsning: Be sender sende i postoppkrav. Ja, det koster deg noen kr mer, men bøkene er da billige i utgangspunktet? Funker dårlig da man må betale for å få pakken og man kan ikke sjekke før man får den. Postoppkrav er fint for selger, men verdiløst for kjøper. Det aller beste uansett er å møtes så man kan sjekke varen før man betaler. Det er pr. dags dato ingen annen måte å få gjort det på så vidt jeg vet. @Kaneltryne; Bedre å betale mer og være sikker. Si du blir svindlet for 500,- så er det 500,- du kunne betalt mer til en annen selger. Den viktigste regelen på Finn er noe ala "har man tvil så står man over". 2 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Nei, så åpner TS pakken på postkontoret, før h*n betaler, og sjekker at innholdet stemmer. Andre sier at Posten ikke tillater dette. Har du dokumentasjon på at det er lov? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 (endret) Kan du ikke be han sende et bilde av bøkene inkl en gymsokk, så vet du at det ikke er tatt fra Google ?^^this Legg ved kopi her Spent på resultatet her. Endret 29. desember 2017 av Nizzen 1 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Når ble trygg betaling fjernet? Brukte det for noen uker siden :/ så nedtur! 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 (endret) Tror kanskje nordmenn stoler litt for mye på folk til at noe sånt som valgfri "trygg betaling" kunne slått an. Som de sier, det ble for komplekst - og folks tillit er en del av regnskapet. Hadde vi vært reddere for å bli svindlet, hadde vi funnet oss i omstendelige løsninger. Et annet problem er at man like gjerne kan bruke Paypal. Endret 29. desember 2017 av Isbilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå