Nukleosid Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 Med matsteder mente jeg serveringssteder, som f.eks. Ostehuset, og forvente at en har sikret seg servering så lenge en er innenfor åpningstiden, for deretter å forvente å kunne bli sittende utover stengetid. Beklager om dette var uklart.Husker jeg og et knippe kollegaer var på et spisested/rimelig restaurant en gang. De skulle ha åpent til 23, så vi hadde ikke noen problemer med å bestille litt drikke etter maten. Klokken var da cirka 21. Ikke lenge etter så ble vi bedt om å drikke opp, for ettersom vi var de siste kundene i restauranten så ville de stenge tidligere. Selv om vi hadde vært bare to så hadde det vært litt småfrekt, men vi var faktisk ganske mange (8-10 stykker), så de fikk jo inn litt penger på den drikken vi bestilte. 2 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Med matsteder mente jeg serveringssteder, som f.eks. Ostehuset, og forvente at en har sikret seg servering så lenge en er innenfor åpningstiden, for deretter å forvente å kunne bli sittende utover stengetid. Beklager om dette var uklart.Husker jeg og et knippe kollegaer var på et spisested/rimelig restaurant en gang. De skulle ha åpent til 23, så vi hadde ikke noen problemer med å bestille litt drikke etter maten. Klokken var da cirka 21. Ikke lenge etter så ble vi bedt om å drikke opp, for ettersom vi var de siste kundene i restauranten så ville de stenge tidligere. Selv om vi hadde vært bare to så hadde det vært litt småfrekt, men vi var faktisk ganske mange (8-10 stykker), så de fikk jo inn litt penger på den drikken vi bestilte. Betalte dere ved bestilling eller når dere dro? Jeg hadde pent svart at 'hvis sitter her så lenge vi ønsker å nyte maten innen åpningstiden hvis du vil jeg skal betale' og hadde aldri i verden betalt dersom jeg måtte dra tidligere og hastespise... 3 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 (endret) Med matsteder mente jeg serveringssteder, som f.eks. Ostehuset, og forvente at en har sikret seg servering så lenge en er innenfor åpningstiden, for deretter å forvente å kunne bli sittende utover stengetid. Beklager om dette var uklart.Husker jeg og et knippe kollegaer var på et spisested/rimelig restaurant en gang. De skulle ha åpent til 23, så vi hadde ikke noen problemer med å bestille litt drikke etter maten. Klokken var da cirka 21. Ikke lenge etter så ble vi bedt om å drikke opp, for ettersom vi var de siste kundene i restauranten så ville de stenge tidligere. Selv om vi hadde vært bare to så hadde det vært litt småfrekt, men vi var faktisk ganske mange (8-10 stykker), så de fikk jo inn litt penger på den drikken vi bestilte. Betalte dere ved bestilling eller når dere dro? Jeg hadde pent svart at 'hvis sitter her så lenge vi ønsker å nyte maten innen åpningstiden hvis du vil jeg skal betale' og hadde aldri i verden betalt dersom jeg måtte dra tidligere og hastespise... Som vanlig bør man være svært forsiktig med å uttale seg om noe, hvis man ikke har alle fakta. For det første sa han jo at de var ferdige med å spise, og hadde bestilt drikke etter maten. Ikke at det gjør saken stort bedre, men hva slags drikke er det snakk om? Sitter det åtte, ti stykker med et svært ølglass hver, eller sitter to, tre stk og bruker tyve minutter på å drikke en kopp kaffe? Sånt er kanskje litt viktig å vite før man dømmer noen. Det er klart betjeningen må ta hensyn til kundene, men kundene må også ta hensyn til betjeningen. Det går begge veier. Endret 28. desember 2017 av Schreiber 2 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Så lenge det er innenfor åpningstidene, så må betjeningen holde åpent. At det er "få" kunder i lokalene, betyr fortsatt at det er kunder i lokalet. Hvis stengetid er 23, så kan de ikke hive ut kundene klokka 21. 7 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Så lenge det er innenfor åpningstidene, så må betjeningen holde åpent. At det er "få" kunder i lokalene, betyr fortsatt at det er kunder i lokalet. Hvis stengetid er 23, så kan de ikke hive ut kundene klokka 21. Tja, det er vel helt opp til butikken\utestedet. Absolutt dårlige kundebehandling dersom de stenger dørene tidligere, men de har vel sin fulle rett (lovmessig). 1 Lenke til kommentar
geir_hh Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Da får de jammen meg skrive det på døren/nettsiden at serveringstiden er kortere en åpninstiden! Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 (endret) Moderatormelding Splittet ut fra "Kunder på jobben din!" Tilbakemelding tas på PM. Endret 28. desember 2017 av Uderzo Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 28. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2017 (endret) Som vanlig bør man være svært forsiktig med å uttale seg om noe, hvis man ikke har alle fakta. Det ble bestilt en del drikke, og vi hadde ikke sittet lenge før vi ble bedt om å drikke opp. Hadde vi ikke blitt kastet ut, hadde vi mest sannsynlig tatt en runde eller to til, men det rakk vi ikke. Var alkoholholdig drikke, om det har noe å si. Uansett ufint å be kundene gå før stengetid. Hadde gjort seg om jeg ba kunder der jeg jobber om å gå før stengetid fordi det er så få kunder i butikken. Eller nekte kunder adgang før stengetid, fordi jeg ikke gidder å ha åpent lenger. Hadde en kunde klaget på det, hadde jeg i beste fall fått en advarsel. Det er klart betjeningen må ta hensyn til kundene, men kundene må også ta hensyn til betjeningen. Det går begge veier.Den må du forklare. Hvordan skal man ta hensyn til betjeningen? La de slutte på jobb halvannen time tidligere fordi de ikke gidder å ha åpent lenger? Uansett ikke noe problem, er flere steder som selger drikke i nærheten, men var bare litt spesiell kundeservice. Endret 28. desember 2017 av Molekylet 1 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Det høres nokså useriøst ut om det ikke var noen ekstaordinære omstendigheter (sykdom eller andre problemer). Man planlegger jo ofte en kveld basert på et utesteds åpningstider og med såpass mange så er det jo bare å gi vekk penger om utestedet skal stenge 2 timer før tiden. Ser forøvrig ingen grunn til å ikke bare si hvilket utested det dreier seg om? Har jo en del å si om dette var en sydenbar eller Bagatelle... Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Man er ikke helt på bølgelengde hvis man kommer med et slikt påfunn.. Jeg mener at spisestedet må holde åpent så lenge som åpningstiden sier. Jeg har liten tro på at det er sjefen av utestedet som har jagd folk på dør halv annen time før stenging. 1 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Om de drikker et glass cola eller ti halvlitere, hadde jeg blitt bedt om å kjappe meg hadde jeg ikke betalt, for å si det slik. Er jeg ute og spiser middag, er jeg veldig glad i å sitte og kosedrikke kaffe etterpå. Da kan jeg fort sitte en times tid med samme kopp og man har samtale etter maten og slikt. De fleste snakker tross alt ikke så mye under selve spisingen, vel. Ville jeg kjappe meg, eller spise uformelt hadde jeg bestilt takeaway. Ville restauranten stenge tidligere kunne de sagt ifra når dere kom inn, ikke midt under besøket bestemme seg for at 'tja, er egentlig ikke mer penger å tjene nå, la oss stenge'. Det er jo et slik syn de hadde på dere, tross alt. Dere var ikke bra nok kunder, så kunne like greit stenge. Uakseptabelt. 2 Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Frekt? Ja. Ulovlig? Nei.Ville kontaktet eier / daglig leder evt. sendt en uformell klage. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Frekt? Ja. Ulovlig? Nei. Ville kontaktet eier / daglig leder evt. sendt en uformell klage. Stemmer nok at det ikke er ulovlig, men synes nesten dette burde kommet inn under markedsføringsloven. En 'reklamerer' jo med en fast åpningstid som kundene forholder seg til. Når en så blir kastet ut midt i denne, så leverer ikke bedriften det den lover i forhold hvordan den markedsfører seg. Men slik ting er i dag, så er nok eneste reaksjonsmulighet å kontakte eier/ledelse, evt. sammen med en anmeldelse på tripadvisor. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Får kreve at de skriver "ca." på åpningstidene sine da Lenke til kommentar
Zork Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 (endret) "Åpner når jeg kommer, stenger når jeg går" er jo en grei variant https://www.ta.no/nyheter/okonomi-og-naringsliv/kragero/apner-nar-jeg-kommer-stenger-nar-jeg-gar/s/5-50-94211 Endret 29. desember 2017 av Zork 1 Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Stemmer nok at det ikke er ulovlig, men synes nesten dette burde kommet inn under markedsføringsloven. En 'reklamerer' jo med en fast åpningstid som kundene forholder seg til. Når en så blir kastet ut midt i denne, så leverer ikke bedriften det den lover i forhold hvordan den markedsfører seg. Men slik ting er i dag, så er nok eneste reaksjonsmulighet å kontakte eier/ledelse, evt. sammen med en anmeldelse på tripadvisor. De eneste butikkene / restaurantene jeg vet om som blir straffet er de som er inne på kjøpesenter o.l., de får saftige bøter av kjøpesenteret viss de åpner/stenger før tiden. Har også vært borte i ett tilfelle der en butikk i ett senter sier at de har åpent frem til 15.00, problemet var bare at senteret stengte 13.00. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 29. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2017 Ser forøvrig ingen grunn til å ikke bare si hvilket utested det dreier seg om? Har jo en del å si om dette var en sydenbar eller Bagatelle... Det er et par år siden, så det kan være helt andre ansatte med en helt annen arbeidsmoral som jobber der nå. Så ser ingen grunn til å sverte restauranten nå for noe som skjedde for noen år siden. Men det var en italiensk restaurant, sånn midt på treet kvalitets- og prismessig, i Oslo sentrum. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Har også vært borte i ett tilfelle der en butikk i ett senter sier at de har åpent frem til 15.00, problemet var bare at senteret stengte 13.00. Ikke direkte uvanlig det så vidt jeg vet, jeg vet om minst 2 kjøpesentere med butikker som er oppe lengre enn senteret, med resten av senteret avstengt så klart. Har også vært borti ett legesenter inne på ett kjøpesenter som var oppe før senteret åpnet, var litt usikker på om jeg kom meg inn, men dørene var jo oppe, ingenting var avstengt heller. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 (endret) Ikke direkte uvanlig det så vidt jeg vet, jeg vet om minst 2 kjøpesentere med butikker som er oppe lengre enn senteret, med resten av senteret avstengt så klart.Har også vært borti ett legesenter inne på ett kjøpesenter som var oppe før senteret åpnet, var litt usikker på om jeg kom meg inn, men dørene var jo oppe, ingenting var avstengt heller. Vel, i dette tilfelle var dørene stengt selvom det er snakk om ett bittelite senter, snakket med noen som jobbet på butikken noen dager senere og de hadde fått beskjed noen timer før at de måtte pent stenge 13.00. De som driver senteret er sære på sånne ting, stenger de 13.00, så stenger de 13.00, ingen unntak. Endret 29. desember 2017 av Malmern Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. desember 2017 Del Skrevet 30. desember 2017 Polet og Apotek er unntatt kjøpesenter reglene Matbutikker på senter kan ha åpent lenger enn andre butikker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå