Gå til innhold

Kjøpe enda et 1080 kort ? Aldri prøvd SLI før


Eriksendrul

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Skal vi tippe "GTX 2080" modellen får 3840 cuda cores, samme som Titan Xp har nå, produsert på 12nm og får GDDR6 minne :)

Tro det vil være nærmere titan v :)

Som CT sa, det blir nok heller Ti modellen som blir mer lik Titan V.

Uenig, Titan V har en eldre generasjon enn hva GTX 2080 vil bli bygd på. Titan V er bygget på arkitekturen Volta, som aldri var ment for gaming. Derfor kan det ikke sammenliknes med Titan X og 980 ti som begge var bygget på Maxwell, og Titan Xp og 1080 ti som begge var bygget på Pascal. Titan V har Volta, mens GTX 2080/ti blir bygget på neste generasjon Ampere som er ment for gaming.

Tvilsomt at nVidia vil komprimere ytelsen på Ampere til forrige generasjon Volta som aldri var ment for spilling. Antar at man ikke sammenlikne Volta V og GTX 2080 ti på samme grunnlag som ved tidligere Titan og ti kort, da tidligere generasjoner har vært laget på samme systembrikke og generasjon. Titan V har en eldre generasjon enn Ampere, og disse skjermkortene vil derfor ha helt ulik systembrikke og arkitektur. Derfor ikke direkte sammenliknbare.

Derfor tipper jegat GTX 2080 vil få samme avstand til 1080 ti, som 1080 hadde til 980 ti. Ergo vil GTX 2080 legge seg på høyde med Titan V i spillytelse, bare med en mer brukervennlig pris.

 

Å vente over ett år med 2080 ti, og slippe ytelse som er ett helt år gammelt er ikke likt nVidia. Alle tidligere Titan kort har kommet mellom xx80 og ti kort, ennå et argument til hvorfor Titan V skiller seg fra tidligere Titan kort.

Lenke til kommentar

Uenig, Titan V har en eldre generasjon enn hva GTX 2080 vil bli bygd på. Titan V er bygget på arkitekturen Volta, som aldri var ment for gaming. Derfor kan det ikke sammenliknes med Titan X og 980 ti som begge var bygget på Maxwell, og Titan Xp og 1080 ti som begge var bygget på Pascal. Titan V har Volta, mens GTX 2080/ti blir bygget på neste generasjon Ampere som er ment for gaming.

Tvilsomt at nVidia vil komprimere ytelsen på Ampere til forrige generasjon Volta som aldri var ment for spilling. Antar at man ikke sammenlikne Volta V og GTX 2080 ti på samme grunnlag som ved tidligere Titan og ti kort, da tidligere generasjoner har vært laget på samme systembrikke og generasjon. Titan V har en eldre generasjon enn Ampere, og disse skjermkortene vil derfor ha helt ulik systembrikke og arkitektur. Derfor ikke direkte sammenliknbare.

Derfor tipper jegat GTX 2080 vil få samme avstand til 1080 ti, som 1080 hadde til 980 ti. Ergo vil GTX 2080 legge seg på høyde med Titan V i spillytelse, bare med en mer brukervennlig pris.

 

Siden vi leker tippe leken her... :p

 

Stripper du bort Tensor kjernene, og litt annet sitter man igjen med en gamer GPU. Å tro at Volta og Ampere er noe mer forskjellig enn det blir bare en spekulasjon fra din side også. Mulig nVidia legger til mer cache, ny minne kontroller som støtter GDDR6, men ellers er det vel ikke så mye nytt. Mulig HKS på forumet her kan svare oss bedre.

Lenke til kommentar

Jeg ser forresten nå at du har 2133 Mhz RAM bare, det er faktisk en flaskehals for din 6700K CPU. 3000/3200 MHz RAM hadde hjulpet på ytelsen i de situasjoner i spill der skjermkortet ditt ikke er flaskehals.

 

Akkurat det påpekte vel jeg sånn ca. her. :p

 

Og som sagt der, så er det nok ikke nødvendigvis en voldsom flaskehals siden han spiller i 1440p. Noen spill kanskje allerede nå...

Lenke til kommentar

 

Jeg ser forresten nå at du har 2133 Mhz RAM bare, det er faktisk en flaskehals for din 6700K CPU. 3000/3200 MHz RAM hadde hjulpet på ytelsen i de situasjoner i spill der skjermkortet ditt ikke er flaskehals.

 

Akkurat det påpekte vel jeg sånn ca. her. :p

 

Og som sagt der, så er det nok ikke nødvendigvis en voldsom flaskehals siden han spiller i 1440p. Noen spill kanskje allerede nå...

 

 

Jada, men faktisk så koster ikke 3200 Mhz RAM så mye mer enn 2400/2666 RAM - iallefall hvis man ser på de ulike Corsair LPX brikkene. Jeg mener det er verdt investeringen, selv om man gamer på 1440p.

Lenke til kommentar

 

Uenig, Titan V har en eldre generasjon enn hva GTX 2080 vil bli bygd på. Titan V er bygget på arkitekturen Volta, som aldri var ment for gaming. Derfor kan det ikke sammenliknes med Titan X og 980 ti som begge var bygget på Maxwell, og Titan Xp og 1080 ti som begge var bygget på Pascal. Titan V har Volta, mens GTX 2080/ti blir bygget på neste generasjon Ampere som er ment for gaming.

Tvilsomt at nVidia vil komprimere ytelsen på Ampere til forrige generasjon Volta som aldri var ment for spilling. Antar at man ikke sammenlikne Volta V og GTX 2080 ti på samme grunnlag som ved tidligere Titan og ti kort, da tidligere generasjoner har vært laget på samme systembrikke og generasjon. Titan V har en eldre generasjon enn Ampere, og disse skjermkortene vil derfor ha helt ulik systembrikke og arkitektur. Derfor ikke direkte sammenliknbare.

Derfor tipper jegat GTX 2080 vil få samme avstand til 1080 ti, som 1080 hadde til 980 ti. Ergo vil GTX 2080 legge seg på høyde med Titan V i spillytelse, bare med en mer brukervennlig pris.

Siden vi leker tippe leken her... :p

 

Stripper du bort Tensor kjernene, og litt annet sitter man igjen med en gamer GPU. Å tro at Volta og Ampere er noe mer forskjellig enn det blir bare en spekulasjon fra din side også. Mulig nVidia legger til mer cache, ny minne kontroller som støtter GDDR6, men ellers er det vel ikke så mye nytt. Mulig HKS på forumet her kan svare oss bedre.

Det vil være første gang NVIDIA bruker et annet kodenavn på nedstrippet gaming GPU'er. Kanskje dem mener å strippe bort tensor kjernene utgjør en så stor forskjell, men jeg tviler. Det at det skal være et annet nyere arkitektur for gaming kortene og så kort tid etter Volta er lite trolig.

Hvis Ampere i det hele tatt eksisterer vil jeg tro det er type 1,5-2 år unna.

 

HKS har vel nevnt at Volta vil komme til gaming kortene iløpet første halvår 2018.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Jeg ser forresten nå at du har 2133 Mhz RAM bare, det er faktisk en flaskehals for din 6700K CPU. 3000/3200 MHz RAM hadde hjulpet på ytelsen i de situasjoner i spill der skjermkortet ditt ikke er flaskehals.

 

Hva har ram og gjøre for ytelsen i spill ? har aldri lest eller hørt at det blir lagt noe særlig vekt på.

Lenke til kommentar

 

Jeg ser forresten nå at du har 2133 Mhz RAM bare, det er faktisk en flaskehals for din 6700K CPU. 3000/3200 MHz RAM hadde hjulpet på ytelsen i de situasjoner i spill der skjermkortet ditt ikke er flaskehals.

 

Hva har ram og gjøre for ytelsen i spill ? har aldri lest eller hørt at det blir lagt noe særlig vekt på.

 

 

Det flyttes på store mengder data mellom CPU og RAM når du spiller. Raskere RAM har større båndbredde, så da slipper CPU å vente så lenge. Dette samspillet gir deg mer fps i spill der CPU og RAM ytelsen betyr noe, altså der skjermkortet ditt ikke er flaskehalsen. Du finner benchmarks på nettet. Jeg orker ikke lete dem frem for deg nå ;)

Lenke til kommentar

 

Jeg ser forresten nå at du har 2133 Mhz RAM bare, det er faktisk en flaskehals for din 6700K CPU. 3000/3200 MHz RAM hadde hjulpet på ytelsen i de situasjoner i spill der skjermkortet ditt ikke er flaskehals.

 

Hva har ram og gjøre for ytelsen i spill ? har aldri lest eller hørt at det blir lagt noe særlig vekt på.

 

Du kan se forskjellen om du søker på 2133 vs 32/3000 på youtube.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hva i all verden har hendt med prisene.

Mitt nåværende skjermkort koster nå mer enn hva jeg betalte for det.

https://prisguiden.no/produkt/evga-geforce-gtx-1080-ftw-hybrid-gaming-270908

 

Hadde senere tenkt å kjøpe et til, men det blir nå uaktuelt.

Ser Ti varianten av mitt EVGA Hybrid koster over 9000kr. Det er jo helt spinnvilt.

https://prisguiden.no/produkt/evga-geforce-gtx-1080-ti-ftw3-hybrid-gaming-302096

Lenke til kommentar

Hva i all verden har hendt med prisene.

Mitt nåværende skjermkort koster nå mer enn hva jeg betalte for det.

https://prisguiden.no/produkt/evga-geforce-gtx-1080-ftw-hybrid-gaming-270908

 

Hadde senere tenkt å kjøpe et til, men det blir nå uaktuelt.

Ser Ti varianten av mitt EVGA Hybrid koster over 9000kr. Det er jo helt spinnvilt.

https://prisguiden.no/produkt/evga-geforce-gtx-1080-ti-ftw3-hybrid-gaming-302096

 

Er vel bedre å heller selge kortet ditt rett før neste generasjon kommer ut, enn å gå for SLI. Jeg mener at SLI passer best for dem med cøstom loop. Med bare luftkjøling så blir det bare mer varme og støy. Min mening iallefall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...