Gå til innhold

NTNU på Gjøvik er blant de fremste på datasikkerhet i Skandinavia. Nå vil de bidra til å avsløre pedofile

Anbefalte innlegg

Jeg tror du stokker kortene litt sundan. Jeg opplever at det er du som prøver å tre ditt ståsted ned i hodet på meg, ikke motsatt. Jeg nekter bare å høre på deg, og det er bare tåpelig av deg å ikke respektere. Vil du jeg skal høre på deg, så kan du starte med å se deg i speilet, og spørre: ville du hørt på deg?

Jeg er likegyldig til om du er flink, om du har rett, om du har en god ide osv så lenge du snakker nedlatende til meg. Da lukkes ørene automatisk for hva du enn har å si. Prøv å omgås dine medmennesker med respekt, så skal du se at flere lytter :)

Endret av BippeStankelbein
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her var det mye rart.

1. Målet er å lage noe som kan avsløre de som utgir seg for å være noen andre. Eksemplet som ble brukt er eldre som utgir seg for å være barn/unge. Her overvåker man ikke "alt og alle", kun det en bestemt gruppe skriver. Altså er det ikke i nærheten av å være noen generell masseovervåkning.

2. Man tar i bruk denne funksjonaliteten der det passer, f.eks. de steder hvor barn/unge oppholder seg og hvor man ønsker denne ekstra sikkerheten. Det gir ingen mening å installere den alle andre steder, først og fremst fordi det er begrenset hvor mye man kan lære om noen bare ved å se på hvordan vedkommende skriver.

3. Dette har ingenting å gjøre med Tor, VPN, o.s.v., hvor målet er å hindre at det man gjør på Internett kan spores tilbake til en selv. I stedet handler det om å lage et verktøy som skal avsløre de som later som de er noen andre, utifra hvordan de skriver. Altså er det ikke snakk om å identifisere vedkommende. Han/hun kan fortsatt være anonym. Det er ingen krenking av privatliv her.

Lenke til kommentar

Her var det mye rart.

1. Målet er å lage noe som kan avsløre de som utgir seg for å være noen andre. Eksemplet som ble brukt er eldre som utgir seg for å være barn/unge. Her overvåker man ikke "alt og alle", kun det en bestemt gruppe skriver. Altså er det ikke i nærheten av å være noen generell masseovervåkning.

2. Man tar i bruk denne funksjonaliteten der det passer, f.eks. de steder hvor barn/unge oppholder seg og hvor man ønsker denne ekstra sikkerheten. Det gir ingen mening å installere den alle andre steder, først og fremst fordi det er begrenset hvor mye man kan lære om noen bare ved å se på hvordan vedkommende skriver.

3. Dette har ingenting å gjøre med Tor, VPN, o.s.v., hvor målet er å hindre at det man gjør på Internett kan spores tilbake til en selv. I stedet handler det om å lage et verktøy som skal avsløre de som later som de er noen andre, utifra hvordan de skriver. Altså er det ikke snakk om å identifisere vedkommende. Han/hun kan fortsatt være anonym. Det er ingen krenking av privatliv her.

1. Besvart tidligere i tråden

2. Man SIER at man tar ibruk denne funksjonaliteten der det passer, et utsagn som er null verd i en situasjon der bruker ikke stoler på det nettstedet h*n kobler seg til. Hvor mange av de nettstedene du kobler deg til, stoler du nok på til å oppgi ekte personalia? Ikke så veldig mange? Da er det igrunn ikke så mange steder dette filteret vil gjøre en nyttig jobb heller, all den tid flertallet av oss oppgir falske personalia, eller ikke oppgir personalia i det heletatt? Sett i slikt lys er det ikke rart i det heletatt å oppgi feil kjønn og/eller alder, det handler bare om å skjule sin ekte identitet.

3. Besvart tidligere i tråden.

Mvh Tor 13 år.

Endret av BippeStankelbein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...