steinjarle Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 KOMMENTAR: Trådløse hodetelefoner skulle gi oss frihet. Det stikk motsatte har skjedd Lenke til kommentar
Populært innlegg TheAmmoniacal Skrevet 28. desember 2017 Populært innlegg Del Skrevet 28. desember 2017 Kommer til å tviholde på minijacken så lenge jeg kan, både på telefon, og hodetelefoner. 14 Lenke til kommentar
Populært innlegg ATWindsor Skrevet 28. desember 2017 Populært innlegg Del Skrevet 28. desember 2017 Minijack er kompatibelt, batteriløst, har høy lydkvalitet og funker fint. Forstår det ikke er for alle, men jeg har mindre forståelse for de som argumenterer for å gjerne muligheten. AtW 17 Lenke til kommentar
Julebrus Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Gjeeeeeisp. Putter hodetelefonene på hode, skrur på bryteren og trykker på play, vips musikk. Trodde alt var ok, men nei... Friheten er tatt fra meg!!! Buhuhuhu.... 3 Lenke til kommentar
Giall Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Gjeeeeeisp. Putter hodetelefonene på hode, skrur på bryteren og trykker på play, vips musikk. Trodde alt var ok, men nei... Friheten er tatt fra meg!!! Buhuhuhu.... Er jo vel mer at kompatibiliteten mellom telefonene og hodetelefoner er ganske begrensa. Fort gjort å bruke mye penger på hodetelefoner, men lydkvaliteteten er dårlig fordi produsenten har sneket inn hardware som favoriserer enkelte tlf modeller 8 Lenke til kommentar
Giall Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Kommer til å tviholde på minijacken så lenge jeg kan, både på telefon, og hodetelefoner. Blir vel smak og behag. Jobber med en del maskineri og blir litt dumt om kabelen sku hekte seg fast. 2 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 (endret) "Standarden gir blant annet bedre rekkevidde, bedre båndbredde og lavere energiforbruk" Har endringene i Bluetooth 5 noe med trådløs lyd å gjøre? Er ikke alle disse nevnte forbedringene kun i low energy profilen for iot som ikke brukes av trådløse hodetelefoner / høyttalere? Har lest artikler som sier både det ene og det andre, hvem har rett? Endret 28. desember 2017 av mandela 3 Lenke til kommentar
clinton Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Og ikke minst enda en ting man skal passe på å lade. Ble skuffet når qc35 ikke kom med utskiftbart batteri som qc25 gjorde. Orker rett og slett ikke enda mer man skal lade hver dag. Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Får håpe alle hopper over på den nye standarden til Sony, sennheiser osv. 4.4mm pentaconn. Gir bedre lyd, blir ikke knekt så lett, og tar ikke mer plass... 1 Lenke til kommentar
neutral22 Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Lærerik artikkel, hadde faktisk aldri hørt om Amazon Alexa. Kjøper uansett ikke trådløse hodetelefoner når jeg har kabla i toppklasse som ikke trenger batteri eller lading ( og i tillegg har fantastisk lyd) 1 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Så... Dette er kun syting over usaklige ting? Like enkelt med trådløst uansett enhet idag. Hvilke tale apper som støttes har ingenting med å spille musikk å gjør. Normale hodesett med kabel har ofte ikke mikrofon alikevel så rar klage..? Og "Aptx" er en bluetooth kodek mens AAC er ett filformat som Mp3 osv.? 2 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Får håpe alle hopper over på den nye standarden til Sony, sennheiser osv. 4.4mm pentaconn. Gir bedre lyd, blir ikke knekt så lett, og tar ikke mer plass... 4,4mm tar ikke mer plass enn 3,5? Ok... 3 Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Får håpe alle hopper over på den nye standarden til Sony, sennheiser osv. 4.4mm pentaconn. Gir bedre lyd, blir ikke knekt så lett, og tar ikke mer plass... 4,4mm tar ikke mer plass enn 3,5? Ok... Noensinne sett en telefon som var tynnere enn 5mm? Laptop? Lenke til kommentar
Zan'jirr Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Det største problemene jeg har med BT er at det er ennå en dings som må lades hver natt og at det er ikke alltid like enkelt å bytte mellom kilder. Med plugger kan jeg ta de ut av privattelefonen når jeg kommer på jobb og plugge de inn i jobbtelefonen. Når jeg sitter med PCen kan jeg bruke de same pluggene uten noe styr. De fleste jeg har brukt klarer to kilder, så når jeg har flere så må de pares på nytt, noen kan jeg bytte enhet på i menyen, men det er tungvint! I tillegg så skal den høflige dama si ifra at de har koblet til telefon eller PC hver gang de får dekking fra den når jeg passerer hvis jeg ikke hører på noe. Ja, min private telefon ligger i bilen rett utenfor jobb, PCen på rommet hjemme der den kan få dekning fra noen steder hjemme. I tillegg så skurrer det når det blir alt for mange signaler på 2,4GHz samtidig, det blir digitalt støy! Alt dette i tillegg til den dårligere lydkvaliteten, så ser ikke mye positivt med BT annet enn til å ringe samtaler med og hvis man nå absolutt ikke kan ha ledning mellom telefon/PC/nettbrett og ørene. 3 Lenke til kommentar
joebrenden Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Herlig når du bare skal høre på en kjapp video på telefonen. «Ingen lyd. Arrghh... Det stremmer. Lyden er paret med hodetelefonene som ligger i jobbveska». Klikk-klikk-klikk opphøyet i fjerde, og så får man hørt på videoen. Eller: Festen er i ferd med å nå klimaks. Dansegulvet jubler og svinger i takt med EDM-musikken som pulserer over bluetooth-megamonsterhøyttalerne. Lyden forsvinner. Noen ringer. «Hallo?! Hallo! Det er mamma. Har du fest?» 7 Lenke til kommentar
serpaul Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Trådløs lyd er kjekt, men det er mye styr med paring. Veldig mye utstyr snakker veldig dårlig med hverandre, og nye funksjoner som aktiv lyddemping gir vindsus og liten storm på øret fordi jeg har glemt å laste ned en app. 1 Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Herlig når du bare skal høre på en kjapp video på telefonen. «Ingen lyd. Arrghh... Det stremmer. Lyden er paret med hodetelefonene som ligger i jobbveska». Klikk-klikk-klikk opphøyet i fjerde, og så får man hørt på videoen. Eller: Festen er i ferd med å nå klimaks. Dansegulvet jubler og svinger i takt med EDM-musikken som pulserer over bluetooth-megamonsterhøyttalerne. Lyden forsvinner. Noen ringer. «Hallo?! Hallo! Det er mamma. Har du fest?» Man kan jo slå av anropslyd og slikt på Android iallefall. 3 Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 (endret) Så... Dette er kun syting over usaklige ting? Like enkelt med trådløst uansett enhet idag. Hvilke tale apper som støttes har ingenting med å spille musikk å gjør. Normale hodesett med kabel har ofte ikke mikrofon alikevel så rar klage.. Og "Aptx" er en bluetooth kodek mens AAC er ett filformat som Mp3 osv. AAC finnes også i en variant som bluetooth-kodek og brukes av blant andre Apple og nå også av Google i nyeste versjonen av Android Oreo. Så enten streames bluetoothlyden via SBC, AptX / AptX HD eller AAC. I tillegg har Sony sin egen variant kalt LDAC. http://theheadphonelist.com/wireless-fidelity-making-sense-bluetooth-headphone-technology/#codecs Endret 28. desember 2017 av Hedonism 1 Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Kjenner meg overhodet ikke igjen i disse problemene til artikkelforfatteren. Syns tvert i mot at trådløse hodetelefoner byr på langt større frihet. 4 Lenke til kommentar
FB.5976647011 Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Tiden for anvendelse av øretelefoner med plugg er så absolutt full ut nedadgående. Selv anerkjente kvalitets øretelefoner fra merker som Shure og Ultimate Ears kan nå anvendes med Bluetooth ledning og styring med kontrollenheten leggende rundt halsen. Det spiller ingen rolle om de er formstøpte til tusenvis av kroner. Skifte ut standard ledning med plugg løsning til ledning med bluetoorh ledning gjøres raskt på15 - 20 sekunder. Etter at kineserne har kjørt hardkjør i hele 2017 på lage utskiftbare bluetooth ledninger med kontrollenhet fra hundre kroner og oopover av ulik kvaliterer, ble bl.a. Shure presset til også lage og utvikle sine egne som selvsagt er av topp kvalitet og ingen tap av proff lyd. Over 1000 kroner koster dem kjøpe separat men er nå inkludert også i de aller rimeligste utgavene av Shure øretelefonene etter november 2017. Også de aller fleste andre øretelefoner du kan bytte ut kablene på som følger standarden kan anvende bluetooth ledning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå