Harald Brombach (digi.no) Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Får innebygd NoCoin-funksjon.Neste Opera skal hindre uønsket kryptoutvinning Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Personlig synes jeg lett kryptovaluttagraving er bedre alternativ enn reklame. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Personlig synes jeg lett kryptovaluttagraving er bedre alternativ enn reklame. Sikker på at du ikke bare syns det er bedre enn den kreften moderne reklame har utviklet seg til? Og ikke faktisk godt gjennomført reklameplassering? Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Personlig synes jeg lett kryptovaluttagraving er bedre alternativ enn reklame. Sikker på at du ikke bare syns det er bedre enn den kreften moderne reklame har utviklet seg til? Og ikke faktisk godt gjennomført reklameplassering? Nei, jeg synes fremdeles lett kryptovaluttagraving er en bedre løsning. God relevant reklame som ikke ødelegger opplevelsen er selvfølgelig bedre enn blinkende pop-up med reklame for svindelprodukter. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Personlig synes jeg lett kryptovaluttagraving er bedre alternativ enn reklame. Det er rimelig upraktisk å surfe på laptopen og oppdage at batteriet lades ut fem ganger så fort fordi en nettside begynner å mine kryptovaluta. 4 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Ironien ville jo vært om Opera i all hemmelighet begynte å mine til egen lommebok når du slår på denne anti mine settingen, men er dette ett stort utbredt problem i nettlesere? Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Personlig synes jeg lett kryptovaluttagraving er bedre alternativ enn reklame.Det er rimelig upraktisk å surfe på laptopen og oppdage at batteriet lades ut fem ganger så fort fordi en nettside begynner å mine kryptovaluta. Da er det ikke så lett graving lengre... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 (endret) Eller spille hvilket som helst spill i Windowed mode og plutselig oppleve helvetes masse chugging fordi en nettside i bakgrunnen bruker 50% CPU på å mine bitcoins. Vil jeg mine BC vil jeg gjøre det til eget forbruk for meg selv, ikke hjelpe skurker å få sine fortere. Endret 29. desember 2017 av Bytex 2 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Personlig synes jeg lett kryptovaluttagraving er bedre alternativ enn reklame.Det er rimelig upraktisk å surfe på laptopen og oppdage at batteriet lades ut fem ganger så fort fordi en nettside begynner å mine kryptovaluta. Problemet idag er jo at vi har et lignende problem med dagens reklamekultur. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Personlig synes jeg lett kryptovaluttagraving er bedre alternativ enn reklame.Det er rimelig upraktisk å surfe på laptopen og oppdage at batteriet lades ut fem ganger så fort fordi en nettside begynner å mine kryptovaluta.Problemet idag er jo at vi har et lignende problem med dagens reklamekultur.Reklame som ikke bruker flash og bare er animerte bilder og tekst er ikke i nærheten av så belastende som cryptomining, spesielt om GPU-en blir satt igang Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Personlig synes jeg lett kryptovaluttagraving er bedre alternativ enn reklame. Det synes ikke jeg. I motsetning til dette, går ikke reklame ut over hverken strømforbruket mitt eller støynivået i stua. Reklamen gjør ikke at maskinvaren oppleves som gammel og treg, og reklamen reduserer ikke levetiden til komponentene i datamaskinen min. Derfor foretrekker jeg lett reklame over at folk stjeler datakraft og strøm fra meg. 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Reklame som bruker flash og ikke bare er animerte bilder og tekst er heller ikke i nærheten av så belastende som cryptomining. Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 30. desember 2017 Del Skrevet 30. desember 2017 Personlig synes jeg lett kryptovaluttagraving er bedre alternativ enn reklame. Det synes ikke jeg. I motsetning til dette, går ikke reklame ut over hverken strømforbruket mitt eller støynivået i stua. Reklamen gjør ikke at maskinvaren oppleves som gammel og treg, og reklamen reduserer ikke levetiden til komponentene i datamaskinen min. Derfor foretrekker jeg lett reklame over at folk stjeler datakraft og strøm fra meg. Opplever du alt det du sier dersom du har en flash video kjørende også? I så fall tror jeg det er andre problemer med systemet ditt... Lett, betyr nemlig ikke 80-100% utnyttelse av CPU og GPU... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. desember 2017 Del Skrevet 30. desember 2017 Er det liksom KULERE og mere hipt å kaste bort din egen CPU/GPU-tid på at ANDRE skal få kryptovaluta nå? Latterlig. 1 Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 30. desember 2017 Del Skrevet 30. desember 2017 Er det liksom KULERE og mere hipt å kaste bort din egen CPU/GPU-tid på at ANDRE skal få kryptovaluta nå? Latterlig. Det er ikke snakk om å "kaste bort". Når man benytter en tjeneste må man jo betale for denne på et eller annet vis. Det kan være - Abonnement - Du gir dem diverse data om deg selv - Du ser på reklame - Du låner dem litt maskinkraft Som Spoki0 synes jeg i utgangspunktet det sistnevnte alternativet virker som en grei løsning. Forstår godt de som ikke ønsker å låne ut datakraft også. Jeg kunne vel egentlig tenkt meg en toggle i nettleseren så kunne nettsider levert reklamefri utgave til de som er villig til å låne litt av cpu/gpu. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 30. desember 2017 Del Skrevet 30. desember 2017 (endret) Opplever du alt det du sier dersom du har en flash video kjørende også? I så fall tror jeg det er andre problemer med systemet ditt... Lett, betyr nemlig ikke 80-100% utnyttelse av CPU og GPU... Hvor mange faner som stjeler 10-12% ytelse tåler din PC? Forøvrig er normalen som er på vei inn at man fortsatt forer dem data om seg selv og får opp reklame, samtidig som de stjeler datakraft. Endret 30. desember 2017 av tommyb Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 30. desember 2017 Del Skrevet 30. desember 2017 Opplever du alt det du sier dersom du har en flash video kjørende også? I så fall tror jeg det er andre problemer med systemet ditt... Lett, betyr nemlig ikke 80-100% utnyttelse av CPU og GPU... Hvor mange faner som stjeler 10-12% ytelse tåler din PC? Forøvrig er normalen som er på vei inn at man fortsatt forer dem data om seg selv og får opp reklame, samtidig som de stjeler datakraft. Tenk, kansje 10-12% utnyttelse ikke er lett nok. Om det tar 1% av ledig prosessorkraft kan du kjøre 50 faner samtidig uten at CPU stresser fælt. Ellers jobbes det jo med å forbedre løsningene som er ute i dag, slik at eksempelvis flere faner fra samme nettsted ikke graver dobbelt opp. En kan jo også begrense det til at bare aktive faner får grave, ikke de som er i bakgrunnen. At normalen i dag er alt rælet samtidig er irrelevant... Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 30. desember 2017 Del Skrevet 30. desember 2017 Er det liksom KULERE og mere hipt å kaste bort din egen CPU/GPU-tid på at ANDRE skal få kryptovaluta nå? Latterlig. Om kulhet og hipphet korrelerer med å innse at du må betale for innholdet du konsumerer på nett på en eller annen måte, så ja. Du kan jo selvfølgelig grave etter kryptovalutta selv, så bruke pengene derfra til å betale for abonnement på nettsidene. - Om du synes det er kulere og hippere med unødvendige mellomledd da selvfølgelig... Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 31. desember 2017 Del Skrevet 31. desember 2017 At normalen i dag er alt rælet samtidig er irrelevant... Måten det blir brukt for er irrelevant? Kanskje for en romantiker. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. desember 2017 Del Skrevet 31. desember 2017 Jeg fatter ikke at noen i det hele tatt synes det er greit å stjele maskinkraft uten brukerens aktive samtykke. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå