NTB - digi Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 EU åpner for ny konkurranse mot norske aktører.Facebook kan bli banken din Lenke til kommentar
Bento Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Sånn jeg har forstått det vil jeg fortsatt ha bankkonto i en tradisjonell bank. Det er rettighetene til transaksjoner som ikke lenger vil være eksklusive for banken kontoen min tilhører. I første omgang antar jeg dette fører til at PayPal, apple pay, Google pay osv lar meg koble sine tjenester direkte til bankkontoen min i stedet for kredittkort. Det er lønnsomt fordi betaler/formidler slipper gebyr til visa/MasterCard. På lengre sikt kan jeg bruke f.eks google sitt grensesnitt som nettbank i stedet for bankens nettbank. Det bør også bli enklere å bytte bank, fordi jeg eier alle mine data hos banken. Da kan min neste bank få med alle e-faktura og avtalegiro avtaler osv og få satt opp banktjenester automatisk. Hvis jeg i tillegg bruker tredjeparts grensesnitt vil jeg ikke merke at jeg har byttet bank. 2 Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 (endret) Facebook sin inngripen i privatlivet bør reduseres kraftig i tiden framover. Endret 28. desember 2017 av flageborg 1 Lenke til kommentar
Kjetil Sandal Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Skal bli digg og blitt kvitt jerngrepet norske banker har om vår økonomi der de samarbeider rått og brutalt for og stjele mest mulig av våre sprarepenger og gi minst mulig renter på sparing. samtidig som de er raskere enn lysets hastighet med og sette opp lånerente ved anledning... vi husker hvordan det var før når tlf nummer var låst til telenor"stjelenor" der du var tvunget til og bytte nr om du ville bytte selskap. Nå kan du snart ta med deg bankkontonr til neste bank, slippe og bestille nye avtalegiro, flytte lån osv... det blir bare fikset av konkurrenten og fortsatt er du beskyttet av norsk lov. blir et stort sprang i riktig retning. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Skal bli digg og blitt kvitt jerngrepet norske banker har om vår økonomi der de samarbeider rått og brutalt for og stjele mest mulig av våre sprarepenger og gi minst mulig renter på sparing. samtidig som de er raskere enn lysets hastighet med og sette opp lånerente ved anledning... Og du tror Facebook er en reddende snill engel som bare vil deg vel? Muhahahahaa! PS. Facebook er verdens 5. høyest verdsatte selskap (321 milliarder $) og av verdens 500 høyest verdsatte selskaper er Facebook det med 4. høyest profitt per ansatte (599 000 $ profitt per ansatt) 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå