Gå til innhold

Sonos til film?

1Dr.E

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en Sonos Play:1 til jul, og funderer på et par ting før jeg bryter emballasjen ...

- Om jeg kjøper meg en til og setter opp i stereo, vil jeg kunne bruke disse som høyttalere i stua hvor de mottar lyd (pre-out) fra Onkyo-receiveren min?

Hadde da kunnet flytte de digre JBL-høyttalerne ned på et annet rom og fortsatt hatt bra med lyd.

Ser jeg trenger en Connect i så fall, noen som har erfaringen med denne til dette bruket? Ser den har digital ut- men bare analog inngang...

- Bør jeg levere tilbake Play:1 og heller kjøpe en One, både med tanke på at den skulle vært standalone og som en del av et stereo-par?

Forstår at en Play:1 og en One ikke kan settes opp i stereo sammen, kanskje dumt om det ikke lar seg gjøre å skaffe en Play:1 til om en stund om jeg bestemmer meg for dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk en Sonos Play:1 til jul, og funderer på et par ting før jeg bryter emballasjen ...

- Om jeg kjøper meg en til og setter opp i stereo, vil jeg kunne bruke disse som høyttalere i stua hvor de mottar lyd (pre-out) fra Onkyo-receiveren min?

Hadde da kunnet flytte de digre JBL-høyttalerne ned på et annet rom og fortsatt hatt bra med lyd.

Ser jeg trenger en Connect i så fall, noen som har erfaringen med denne til dette bruket? Ser den har digital ut- men bare analog inngang...

- Bør jeg levere tilbake Play:1 og heller kjøpe en One, både med tanke på at den skulle vært standalone og som en del av et stereo-par?

Forstår at en Play:1 og en One ikke kan settes opp i stereo sammen, kanskje dumt om det ikke lar seg gjøre å skaffe en Play:1 til om en stund om jeg bestemmer meg for dette.

Play one har dårligere festemuligheter og koster mer, men en får alexa og etterhvert google. Ellers er de vell ganske så like sånn  lydmessig. Har selv planke+sub+2 play 1 til Tv. Veldig fornøyd med det oppsettet. 

Lenke til kommentar

Takk, da bekreftet det hva jeg tenkte om Play:1 vs One :)

Når du har planken (playbar?) så har denne digital lydinngang, slik at kilden du spiller av fra sender lyden til Sonos-anlegget denne veien sant?

Jeg har ikke den muligheten om jeg kun tenker et 2.0-oppsett med 2 stk Play:1.

Må da videre opp til 5.0 (om jeg ikke skal ha sub'en) eller en Connect som kun mottar analog lyd, hvis ikke det er andre smarte måter å få lyden fra mine nåværende kilder gjennom receiveren og ut til Play:1 som jeg ikke klarer å se ...

Lenke til kommentar

Takk, da bekreftet det hva jeg tenkte om Play:1 vs One :)

Når du har planken (playbar?) så har denne digital lydinngang, slik at kilden du spiller av fra sender lyden til Sonos-anlegget denne veien sant?

Stemmer :) 

Jeg har dessverre ikke satt meg inn i hvordan en ellers kan få løst dette :)

Lenke til kommentar

Lydmessig vil både Play:1 og One være ganske like. De vil og være like i forhold til tilkoblingsmuligheter.

Forskjellen er som Salvesen er inne på festemulighetene og at One får(har) Alexa integrasjon, og får Google Home integrasjon ila 2018. Play:1 har gjenger som gjør at det er lett å montere den på vegg, stativ eller lignende. One får tilsvarende muligheter, men via ei plate og ett bånd som skal sørge for å holde høytaleren fast. Hvorfor de har endret på dette kan eg ikke forstå, men det er nå slik det er.

Men å koble opp ett par Play:1/One til en forsterker via Connect som bakkanaler, det har eg ikke vært borti før. Utfordringen slik eg ser det er å både ha pre-out på forsterkeren(men det nevner du jo, så det har du sikkert?) og kompensere for forsinkelsen dette kan forårsake i lyden. Men i teorien kan det gå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...