grumpy123 Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 Hei! Jeg er grunder og driver for øyeblikket og bygger opp en oppstartsbedrift. Det fører med seg ustabil økonomi, og ikke alltid veldig forutsigbare lønninger - hverken i sum eller når det gjelder tid. Jeg ordnet meg et Bank Norwegian kort i november for å gjøre hverdagen litt mer fleksibel når det kommer til økonomi.Jeg har aldri tidligere hatt kredttkort, så jeg har noen spørsmål. Jeg valgte en kredittgrense på 10.000 da det var passelig. I desember har jeg ikke hatt mulighet til å ta ut lønn, så jeg har vært nødt å betale med kredittkort og midler fra tidligere måned. I slutten av januar vil jeg få mulighet til å ta ut lønn igjen.Kortet mitt ble utstedt 27. november. Forfall er 15. hver måned og kredittgrense 10.000. I desember brukte jeg hele kreditten, og betalte kun 3000(Minstebeløp var 300 om jeg ikke husker feil) inn. Noen dager senere hadde jeg 3000 i kreditt på kortet mitt igjen. Jeg har alltid trodd at kredittgrense var månedlig, og at jeg ville få nye 10.000 i kreditt i påfølgende måned uavhengig av om jeg betalte hele regningen(10k) eller ikke. Har jeg tenkt helt feil, eller vil det komme nå 1. januar eller lignende? Og før folk veiver med pekefingeren - jeg er helt klar over at å ikke kunne betale hele kredittregningen i påfølgende måned i utgangspunktet er dumt, men slik min økonomiske situasjon med en oppstartsbedrift er, vil det av og til være eneste måte å få ting til å gå rundt på. Takk for svar! Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Jeg har alltid trodd at kredittgrense var månedlig, og at jeg ville få nye 10.000 i kreditt i påfølgende måned uavhengig av om jeg betalte hele regningen(10k) eller ikke. Har jeg tenkt helt feil, eller vil det komme nå 1. januar eller lignende? Du har tenkt helt feil. Kredittgrensen er maks kreditt på det kortet, uavhengig av periode. 5 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Selvfølgelig får du ikke "uendelig" kreditt.. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 10,000 er grensen du har "disponibelt". Har du brukt 10,000 og betalt tilbake 5,000 har du 5,000 disponibelt. Har du brukt 200kr har du 9,800 kr disponibelt. Glemmer du å betale de 200kr på fakturaen og det går over 14 dager har du 0kr disponibelt da låses kreditten. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Nope, da begynner det å påløpe ågerrenter, og det vet kredittkortselskapet å benytte seg av. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Det ene utelukker ikke det andre, og de sperrer garantert kortet (midlertidig...) om du ikke betaler minst minimumsbeløpet innen X dager etter forfall. Hvor mange dager denne X er, derimot, det varierer nok mellom selskapene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå