OleNord Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 Stemmer det at norske kvinner som er anti-rasister og ønsker innvandring gjør det av seksuelle grunner? Nemlig at de vil ha flere innvandrere hit fordi de blir seksuelt tiltrukket av dem? For det er nemlig slik at kvinnene som blir i lag med innvandrere nesten alltid er aktiv som feminister og arbeider for mer innvandring. I mellomtiden virker norske menn som er i lag med innvandrer kvinner mer nasjonalistiske... 3 Lenke til kommentar
xDominiel Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Lol. Det finnes absolutt noen som fetisjerer dem. Vet ikke med norske, men har sett kvinner fra andre land som stolt annonserer at de bare vil ha svarte eller utenlandske menn for eksempel, ofte med en ganske rasistisk påstand om hvor ille hvite folk er. Men de aller fleste er nok bare anti-rasister og pro-innvandring, uten at det ligger noe skjulte hensikter bak der. Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Det er bevist i mange studier at folk flest foretrekker personer med utseende som dem selv ved valg av partnere. Hvis norske kvinner blir sammen med folk av en annen opprinnelse, så er det høyst sannsynligvis på grunn av at norske menn selv blir sammen med partnere fra andre land (som Thailand og Filippinene) og det blir færre norske menn å velge blant. 2 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 I mellomtiden virker norske menn som er i lag med innvandrer kvinner mer nasjonalistiske... Dette kan jeg bekrefte, og det irriterer fletta av meg. Jeg har selv samboer som ikke er norsk, så jeg møter av naturlige grunner ofte menn i samme situasjon som meg selv. Så og si alle er nasjonalistiske, rasistiske, misogynistiske freppere. Selv er jeg så rød du får blitt i det norske politiske klima, så jeg føler meg absolutt ikke hjemme. Hvordan kan en person som er sammen med en kvinnelig innvandrer være i mot både kvinner og innvandring? Det er en tankegang jeg mest sannsynlig aldri vil forstå. 3 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 (endret) I mellomtiden virker norske menn som er i lag med innvandrer kvinner mer nasjonalistiske... Dette kan jeg bekrefte, og det irriterer fletta av meg. Jeg har selv samboer som ikke er norsk, så jeg møter av naturlige grunner ofte menn i samme situasjon som meg selv. Så og si alle er nasjonalistiske, rasistiske, misogynistiske freppere. Selv er jeg så rød du får blitt i det norske politiske klima, så jeg føler meg absolutt ikke hjemme. Hvordan kan en person som er sammen med en kvinnelig innvandrer være i mot både kvinner og innvandring? Det er en tankegang jeg mest sannsynlig aldri vil forstå. Kanskje fordi de ikke er imot kvinner og innvandring? Å være imot moderne feminisme og asylinnvandring er ikke det samme som å være imot kvinner og innvandring. Det er ingen konflikt. De er også ofte sammen med kvinner som er enig med dem. Du innrømmer selv at du er svært rød, da bør du også erkjenne at du ikke kan forstå tankegangen til de du kaller freppere. Endret 28. desember 2017 av Camlon 6 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Kanskje fordi de ikke er imot kvinner og innvandring? Jo, det er de definitivt. Ofte sier de det rett ut. Du innrømmer selv at du er svært rød, da bør du også erkjenne at du ikke kan forstå tankegangen til de du kaller freppere. Det stemmer. Hva de baserer sine fordommer på er helt fjernt for meg. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 (endret) Jo, det er de definitivt. Ofte sier de det rett ut. Har du spurt dem 1. Er du imot all innvandring? 2. Er du imot kvinner generelt? Om du spør dette så tror jeg du vil få et helt annet resultat. Jeg har faktisk ikke møtt en eneste person i mitt hele liv som både er imot kvinner generelt og er imot all innvandring. Det stemmer. Hva de baserer sine fordommer på er helt fjernt for meg. Hvis du ikke vet hvorfor de mener hva de mener, så bør du heller ikke anta at tankegangen deres er ond. Endret 28. desember 2017 av Camlon Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Jo, det er de definitivt. Ofte sier de det rett ut. Har du spurt dem 1. Er du imot all innvandring? 2. Er du imot kvinner generelt? Om du spør dette så tror jeg du vil få et helt annet resultat. 1. Ja. Og de virker nærmest stolte av å være i mot innvandring. 2. Nei, det har jeg aldri spurt om. Det trur jeg ikke de ville ha innrømmet. Jeg har faktisk ikke møtt en eneste person i mitt hele liv som både er imot kvinner generelt og er imot all innvandring. Seriøst? Jeg har møtt mange. Det stemmer. Hva de baserer sine fordommer på er helt fjernt for meg. Hvis du ikke vet hvorfor de mener hva de mener, så bør du heller ikke anta at tankegangen deres er ond. Her er jeg uenig. Deres meninger kan ikke rettferdigjøres, uansett hva de begrunnes med. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Moderatormelding Tidligere utestengt bruker ble fjernetTilbakemelding eller spørsmål sendes på PM Lenke til kommentar
nahoj Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Det vi vet er at det er en enorm forskjell mellom gifte og ugifte kvinner i holdninger til innvandring. Hvorfor er det slik? Gifte kvinner anser ofte masseinnvandring som en trussel mot vår sikkerhet, mens kvinner som er singel forlanger at vi skal ta imot alle "flyktningbarna" i det kjente univers, uansett hvor mange av dem som viser seg å være seksuelt aggressive voksne menn. Kan det tenkes at det er det de ønsker seg, på et slags instinktivt nivå; flere menn som konkurrerer om dem for å øke sine sjanser for å bli impregnert? Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Det vi vet er at det er en enorm forskjell mellom gifte og ugifte kvinner i holdninger til innvandring. Hvorfor er det slik? Gifte kvinner anser ofte masseinnvandring som en trussel mot vår sikkerhet, mens kvinner som er singel forlanger at vi skal ta imot alle "flyktningbarna" i det kjente univers, uansett hvor mange av dem som viser seg å være seksuelt aggressive voksne menn. Kan det tenkes at det er det de ønsker seg, på et slags instinktivt nivå; flere menn som konkurrerer om dem for å øke sine sjanser for å bli impregnert? Den teorien er og strekke seg etter strå uten noe form for annen data. 1 Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 (endret) Det vi vet.... Hvis du mener at dette, eller hva som helst annet, er noe "vi" vet, hvor stress kan det da være å gi oss en link til forskning som nettopp sier at dette er noe vi vet? For hvis du vet at vi vet det må du jo ha lest forskningsstudier som konkluderer med akkurat dette, ellers hadde du ikke visst at vi vet det. At du sier "dette vet vi" uten å underbygge det på noen som helst måte gjør det imidlertid fryktelig enkelt å konkludere med at du bare synser i vei hemningsløst, men veldig gjerne vil gi inntrykk av at synsingen din innehar en seriøsitet den trolig overhodet ikke har. Endret 28. desember 2017 av Belfaborac 2 Lenke til kommentar
nahoj Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Det vi vet.... Hvis du mener at dette, eller hva som helst annet, er noe "vi" vet, hvor stress kan det da være å gi oss en link til forskning som nettopp sier at dette er noe vi vet? For hvis du vet at vi vet det må du jo ha lest forskningsstudier som konkluderer med akkurat dette, ellers hadde du ikke visst at vi vet det. At du sier "dette vet vi" uten å underbygge det på noen som helst måte gjør det imidlertid fryktelig enkelt å konkludere med at du bare synser i vei hemningsløst, men veldig gjerne vil gi inntrykk av at synsingen din innehar en seriøsitet den trolig overhodet ikke har. http://anepigone.blogspot.no/2017/05/trumps-wall-of-opposition.html Du kan jo bare se på ethvert valg eller meningsmåling om noe som har med innvandring å gjøre hvor det finnes statistikk om dette, eller bare observere hvilke kvinner som er mest for innvandring. Det er jo et relativt velkjent fenomen, jeg vet ikke hvorfor det skulle være så vanskelig å tro. Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Politiske meningsmålinger er ikke forskning, eller for den del statistikk. Spesielt ikke meningsmålinger rundt et enkelt, spesifikt tema. Det er jo et relativt velkjent faktum. 2 Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Trådstarter peker nok på én faktor. Men dette er nok på langt nær den mest prominente av faktorer som forklarer en større innvandringsvennlighet blant det kvinnelige kjønn. Det vil nok være atypisk for en kvinne å besitte et underbevisst seksuelt motiv. Biologien tenderer å tillegge slike tilbøyeligheter til det mannlige kjønn. Dessverre er det ekstremt vanskelig å nøste opp i alle faktorer som kan spille inn, så teorier er hva vi blir sittende igjen med. Det mest håndfaste vi har, angående psykologi, er at kvinner tenderer å skåre høyere på 'agreeableness'-personlighetskarakteristikaen. Dvs. karakteristikaen som predikerer tiltrekning av sosial harmoni. Man kan helt sikkert sette dette i sammenheng med såkalt morsinstinkt. Av denne grunn finner man også at en større andel kvinner stemmer på partiene på venstresiden, og vice-versa for høyresiden. Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 (endret) Mao sier massemedia at innvandring er bra vil en viss andel av kvinner følge dette mantraet og stemme for en politik som åpner slusene. Og så vil de gå i tog noen år senere i protest mot den sosiale degraderingen av samfunnet gjennom en økning av voldtekt som vi ser nå i Sverige feks. Men de stemte jo for denne utviklingen. Endret 28. desember 2017 av geita_ Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 (endret) Mao sier massemedia at innvandring er bra vil en viss andel av kvinner følge dette mantraet og stemme for en politik som åpner slusene. Og så vil de gå i tog noen år senere i protest mot den sosiale degraderingen av samfunnet gjennom en økning av voldtekt som vi ser nå i Sverige feks. Men de stemte jo for denne utviklingen. Sverige har ikke hatt noen betydelig økning i voldtekt etter masseinnvandringen: I 1990-1996, så ser vi følgende: Europeisk og Svensk kriminalstatistikk : Registrerte tilfeller av voldtekt, 1990–1996. Per 100,000 innbyggere: 1990: Sverige: 16.5 | Europa: 6.3 (median) eller 6.0 (gjennomsnitt) 1991: Sverige: 17.0 | Europa: 6.3 (median) eller 6.2 (gjennomsnitt) ... 1993: Sverige: 24.7 | Europa: 6.2 (median) eller 6.5 (gjennomsnitt) ... 1996: Sverige: 18.2 | Europa: 6.0 (median) eller 6.6 (gjennomsnitt) https://link.springer.com/article/10.1023%2FA%3A1008713631586 Totale tall fra 2006 til 2016: ... http://www.bbc.com/news/uk-politics-39056786 Sverige hadde ikke et ekstremt stort problem med voldtekt i 1990-1996, eller mellom 2006 og 2016. Den gang da, som i dag, så er mesteparten av voldtekter gjort av kjærester, venner, bekjente, tilfeldige mennesker de har vært på fest med, eller familie. Ja. Familie. Familiemedlemmer av svenske jenter voldtar flere etnisk svenske enn asylsøkere gjør. Videre: Om en ektemann voldtar konen sine 20 ganger, så regnes det som 20 voldtekter -- mens andre land regner det som 1. Voldtekter av barn utført av foreldre, steforeldre, besteforeldre, søsken eller øvrig slekt kan raskt nå opp i dusinvis om ikke hundrevis av tilfeller. Sverige har også bredere definisjon på voldtekt enn andre land, samtidig som at likestillingen i Sverige gjør at svenske kvinner kan anmelde og føle seg relativt trygg på å bli trodd, og ikke ødelegge livene SINE på å anmelde. (Se på hvordan Roy Moore i Alabama kunne klå på og utnytte småjenter uten at noen turde å anmelde ham -- og hvordan ofrene hans fikk dødstrusler da de først stod frem nå i 2017) Flere fakta: Voldsstatistikken og antall lovbrudd per 100 000 innbyggere i Sverige er fremdeles på vei ned: Asylsøkerene har ikke klart å få den nedadgående kurven som har gått nedover i 25 år til å snu: Sverige har fortsatt å bli et tryggere sted hvert år i 25 år på rad. http://www.government.se/articles/2017/02/facts-about-migration-and-crime-in-sweden/ ... Men hvorfor tro på svenskene sin egen kriminalstatistikk, når du kan tro på høyreekstreme europeere og amerikanere, høyreorienterte aviser som ikke forstår voldtektsstatistikken til Sverige..? Endret 1. januar 2018 av Red Frostraven 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 (endret) Den gang da, som i dag, så er mesteparten av voldtekter gjort av kjærester, venner, bekjente, tilfeldige mennesker de har vært på fest med, eller familie. Ja. Familie. Familiemedlemmer av svenske jenter voldtar flere etnisk svenske enn asylsøkere gjør. Hvis det er riktig, hvorfor er 65% av alle voldtekter og seksualovergrep gjort av helt ukjente? Bare 10% er gjort av nære bekjente. Bare fordi du har lest noe et sted, betyr ikke at det er sant. https://www.bra.se/brott-och-statistik/statistik-utifran-brottstyper/valdtakt-och-sexualbrott.html Endret 1. januar 2018 av Camlon 2 Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 Det er ingen konkurranse, og innvandrermenn voldtar nok like ofte som norske menn. Men det har seg slik at det er flere norske menn i Norge enn innvandrermenn. Fra den siste undersøkelsen gjort i Norge: https://www.nrk.no/norge/flertallet-voldtas-av-en-de-kjenner-1.10903486 Forøvrig anbefales Politiets "kjernekar"-kampanje. Det er et veldig godt middel mot slikt. PS! Bør også minne folk om at kun rundt 1000 voldtekter anmeldes hvert år. Det skal være et mørketall på 8000-16000 som ikke anmeldes. Disse begås nok også stort sett av bekjente, slik at offeret kvier seg for å anmelde saken. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 (endret) PS! Bør også minne folk om at kun rundt 1000 voldtekter anmeldes hvert år. Det skal være et mørketall på 8000-16000 som ikke anmeldes. Disse begås nok også stort sett av bekjente, slik at offeret kvier seg for å anmelde saken. Tallene mine viser hvor mange som har opplevet seksualovergrep det siste året, de inkluderer mørketall og allikavel er 65% av gjerningsmennene ukjente. I Norge er det bare 40%, men husk på at selv om du kjenner gjerningsmannen så betyr ikke det at du kjenner han godt. Årsaken til at en del tror at de fleste voldtekter blir gjort av nære bekjente var fordi det var riktig før. I Sverige har situasjonen blitt snudd på hodet, nå er det mer normalt å bli voldtatt av en du ikke kjenner eller av en du kjenner dårlig. Det betyr ikke at de overfaller deg på gaten, det kan like så godt skje på en fest. https://cdn.pbrd.co/images/H0V2Y80.png Vil kommentere litt på denne grafen. Denne viser at voldtektsraten har økt med 50% siden 2006 og har vært stabil siden 2011. Du prøvde å bruke dette som et argument. Dette blir egentlig ganske ironisk, fordi de som prøver å argumentere for at Sverige ikke har et problem med voldtekt, pleier å si at svensker har blitt flinkere til å rapportere. Dette er riktig i perioden 2000 - 2010, da økte rapporteringsraten og det forklarer deler av økningen i anmeldte voldtekter fra 2000 til 2010. Det de glemmer å nevne er at i perioden 2010 - 2016 falt rapporteringsraten drastisk fra over 20% til 10%. Mange velger å ikke rapportere, fordi de vet at de fleste saker blir henlagt. Fallende rapporteringsrate er årsaken til at anmeldte voldtekter har ikke økt siden 2011. Endret 1. januar 2018 av Camlon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå