Gjest Slettet-376f9 Skrevet 30. desember 2017 Del Skrevet 30. desember 2017 Jeg hadde egentlig ikke tenkt på misbruk av musikk, men G, du har et stort og godt poeng. Jeg fatter ikke hvorfor f.eks. TV2 på død og liv skal bruke garasjerock som bakgrunnsmusikk i tide og utide. Lenke til kommentar
G Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 (endret) Jeg kan stemme i dette om at sekkepipelyd kan være støyende og alt for mye lyd. Men, om en hører det nok på avstand, så gir det jo innimellom litt av den skotske stemningen da. Men generellt sett så er jeg med de som mener det er ulyd her i tråden. Nå fant jeg ut hva disse intstrumentene i trommesett heter: Det meste av Cymbaler og Hi-hat har jeg egentlig lite sansen for som lydbilde, da disse er veldig skarpe lyder. Det betyr ikke at det ikke går an, men ofte så drukner kanskje vokal / stemmer i disse lydene. Det er alt for lett å finne noe overdreven bruk av det / dårlig balansert volum på hver instrumentgruppes mikrofoner. https://en.wikipedia.org/wiki/Hi-hat Trompet som egentlig kan være ganske ok, kan også bli øredøvende å høre på live om man står for nært i syttende mai toget f.eks. Endret 1. januar 2018 av G Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 Trekkspel klarar eg meg ganske fint utan. Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 De samlede instrumenter i korps. Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 De samlede instrumenter i korps. Et korps er ikke så ille så lenge det er rent og spiller tight. Et korps fullt av sure/ustemte instrumenter, derimot ... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 Ustemt piano Igjen så må jeg rekke opp fingeren og si meg uenig. https://youtu.be/je0G_Gn3xac?t=1m48s Ustemt piano låter bra når man spiller de rette sangene. Type boogie-woogie, rock, blues osv, med simple akkordprogresjoner. Problemet er at mange prøver å spille jazz eller klassisk på et ustemt piano. Da blir det full kræsj. Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 (endret) Problemet er at mange prøver å spille jazz eller klassisk på et ustemt piano. Da blir det full kræsj. Perfekt illustrert av Wolfgang Plagge. Kanskje jeg burde vurdere pianostemmerutdanning? Endret 1. januar 2018 av Wayshot 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 Å si at utstemte instrumenter er det verste er som å si at en bil med ødelagt motor er det verste. Alle ting som ikke funker som de skal er verst... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 (endret) Vet ikke om det helt regnes som et instrument men autotune får meg nesten til å gå av hengslene. Endret 1. januar 2018 av sedsberg 4 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 (endret) For meg er det fortsatt sekkepipe som er verst, men det finnes kule låter med det også: Er mye vræl med sekkepiper, men elsker introen på denne sangen: Men når det gjelder verste instrument synes det er rart ingen har nevnt panfløyte? Endret 1. januar 2018 av Schreiber Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Mener at aboriginer-folket har noe de spiller på. Tror det kalles for "didgeridoo" eller noe lignende. Ikke veldig pen lyd derfra. Lenke til kommentar
Tåketrollet Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 Enig. Blokkfløyte er det jævligste instrumentet. Min far fikk varige men, stakkars, da jeg som barn og min yngre bror MÅTTE øve blokkfløyte hver tirsdag i et halvt år på barneskolen. Panfløyte er nesten like grusomt. 1 Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 Enig. Blokkfløyte er det jævligste instrumentet. Min far fikk varige men, stakkars, da jeg som barn og min yngre bror MÅTTE øve blokkfløyte hver tirsdag i et halvt år på barneskolen. Panfløyte er nesten like grusomt. Du har min sterkeste medfølelse. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 Didgeridoo, selv om det er kult i visse sammenhenger. Gud, som jeg hater det torturinstrumentet. Da jeg først flytta hjemmafra bodde jeg i en leilighet over et par hippier som studerte tradisjonell musikk eller hva faen de kalte det. Uansett... De spilte på det faenskapet i tide og utide. Og det er en lyd som faen ikke er lett å blokkere. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 Enig. Blokkfløyte er det jævligste instrumentet. Min far fikk varige men, stakkars, da jeg som barn og min yngre bror MÅTTE øve blokkfløyte hver tirsdag i et halvt år på barneskolen. Panfløyte er nesten like grusomt.Bare et halvt år? Dere slapp billig unna. Men når jeg hadde "mistet" én og dessverre hatt et "uhell" med den neste tok faren min tegninga. Han erstattet ikke flere fløyter og skolen lånte ikke ut ekstra. Takk, pappa! Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 Høres ut som om dere har hatt slemme foreldre. Lenke til kommentar
Dead_Angel_90 Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 Som korpsnerd så må jeg si at sekkepipe e verst, den har en skarp lyd jeg får vondt i ørene av. Om du spør meg om det fineste instrumentet derimot, så får jeg problemer siden det e sååååå mange med behagelige lyder, som feks klarinett (best av ALLE ), fløyte, trompet, baryton, tuba osv, og slagverk e åsså ganske behagelig om man gjør det riktig Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 Som korpsnerd så må jeg si at sekkepipe e verst, den har en skarp lyd jeg får vondt i ørene av. Om du spør meg om det fineste instrumentet derimot, så får jeg problemer siden det e sååååå mange med behagelige lyder, som feks klarinett (best av ALLE ), fløyte, trompet, baryton, tuba osv, og slagverk e åsså ganske behagelig om man gjør det riktig Jeg har vært tilskuer under Edinburgh Millitary tattoo i Skottland. Mange timer med sekkepipeblåsing ga hodepine men var likevel en moro opplevelse Lenke til kommentar
Dead_Angel_90 Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 Ja, Millitær Tattoo e ALLTID moro! Vært på den i Oslo flere ganger <3 Flinke mennesker det der, og enda mer imponerende om man veit hvor mange timer med arbeid som ligger bak =D 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå