koroX Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 (endret) Edit: Vet ikke hvorfor det ble blankt, skal skrive på nytt... Endret 27. desember 2017 av koroX Lenke til kommentar
koroX Skrevet 27. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2017 (endret) Edit: Det skjedde igjen... Og jeg var ikke smart nok til å kopiere inlegget før jeg postet. Er det en måte å slette tråden? Gidder ikke å skrive pånytt igjen ikveld. Edit 2: Ok, siden jeg av en eller annen grunn ikke kan skrive nye innlegg så legger jeg det inn her. Hei Jeg har nylig begynt å samle på LP plater, og har ikke kjøpt platespiller eller lydanlegg. For meg så er selve platesamlingen det viktigste, men har også lyst på muligheten til å høre platene. Derfor har jeg ikke lyst til å investere alt for mye penger på dette. Men jeg vil heller ikke ha en billig lav kvalitet spiller. Har hørt at de kan skade platene. Har hørt mye bra om denne pakken. For meg så blir den en del dyrere enn jeg hadde planlagt, men hvis jeg ikke finner noe bedre ender jeg nok opp med å kjøpe denne. Endret 28. desember 2017 av koroX Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Gå for den pakke. Evt kan du prøve å sette sammen noe brukt fra forskjellige som selger på finn. Men du får ikke noe bedre enn den pakken der til den prisen. Her har du kvalitetsprodukter du vil ha glede av i mange år fremover. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 (endret) Jeg hadde greit skippet de høyttalerene. Var en veldig ullen (grov/udetaljert) og ujevn lyd i disse da jeg fikk demo av dem. De har også en rimelig smal stereo-sweetspot, så de passer ikke så bra om du ikke sitter rimelig i ro godt plassert i forhold til dem. Hvis platespilleren er i nærheten kvalitetsmessig er nok den også tvilsom, men vet ikke noe om den. Tror nok du kommer vesentlig bedre ut ved å kjøpe ok brukt utstyr. Blir neppe like kompakt da høyttalerene på pakken inneholder forsterker og platespillerinngang, men du øker sannsynligheten betraktelig for at får en mye bedre lydkvalitet. Søk litt rundt på det så finner du nok greie høyttalere, forsterker og platespiller. Forsterkeren må ha en platespiller/phono (RIAA) inngang da signalet fra platespiller er veldig svakt og filtrert. Vanlig line-in inngang vil ikke fungere. Et tips er å kjøpe en pickup med liten nål til platespilleren, da de er mindre enn de gamle og derfor kommer lengre ned i vinylen slik at du unngår slitasjen den forrige nålen har gjort. Dette bedrer lydkvaliteten hvis platen er slitt. Endret 28. desember 2017 av vidor Lenke til kommentar
koroX Skrevet 29. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2017 (endret) Edit: Noen som har peiling på hvorfor alle innleggene mine blir blanke? Heldigvis lærte jeg av mine forrige tabber å kopierte det denne gangen. Innlegget: Takk for responsen. For å være ærlig så blir nok ikke høytalerene et problem. Dette blir kanskje sett på som synd under denne topic'en, men jeg er ikke så kresen på lydkvalitet. På Pc'en min bruker jeg bare noen gamle Logitech høytalere og for film bruker jeg høytalerene i TV'en. Så dette blir en god oppgradering til filmkveldene også. Ser ut som dette blir bra for meg som ikke har helt peiling på lyd og anlegg enda. Veldig simpelt og greit oppsett. Ser de har samme tilbudet hos komplett. Endret 29. desember 2017 av koroX Lenke til kommentar
vidor Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Man setter vanligvis ikke pris på god lyd før man har hørt det, men har du først gjort det er det ikke noe vei tilbake. Sånn sett er du heldig. Settet du vurderer er jo praktisk nok så lenge du ikke bryr deg særlig om lydkvalitet, men jeg synes det er en smule overpriset i forhold til hva du får for pengene selv med tilbudspris, men det er dine penger, behov og preferanser. Rega-spilleren er sikkert grei nok. Lenke til kommentar
koroX Skrevet 30. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2017 (endret) Har du noen bedre alternativer? Helst ikke brukt og ikke dyrere? Rundt samme størrelse hadde også vært fint. Endret 30. desember 2017 av koroX Lenke til kommentar
Helvetica Skrevet 30. desember 2017 Del Skrevet 30. desember 2017 https://www.platekompaniet.no/platespiller/klipsch-r-15pm-turntable-pack/ Tenkte bare å nevne denne pakken som er på tilbud hos Platekompaniet nå, til 5,6k (prisen reduseres i kassen) - og man får også med 3 plater. Er samme høyttalere som pakken du nevnte i første innlegget, samt. en spiller fra Pro-ject. Lenke til kommentar
koroX Skrevet 30. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2017 (endret) Ooo, det var en litt bedre pris. Det eneste problemet er jeg finner er at folk har hatt problemer med at beltet på platespilleren ryker etter en liten stund. Tror dere det hadde vært dyrt å erstatte, hvis jeg skulle være så uheldig? Eller kanskje vansklig å finne rett? Endret 30. desember 2017 av koroX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå