Delvis Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 (endret) Er usikker i hvilken kategori dette høre hjemme, men prøver her. Dere kan flytte det hvis det ble feil ..................................................................................................................................... Vet ikke om flere har fått melding fra GET ang endringer ifm et spam-angrep?Ifølge infoen skal det ved utgående server hukes av for "SSL". Da funker det ikke å sende hos meg hvertfall. Men hvis jeg huker av for "STARTTLS" så funker det.Men går det greit sikkerthetsmessig å ha det på "STARTTLS", når de skriver det skal være "SSL", noen som vet?Kopi av infoen fra GET om hva innstillingene skal være. Står ingenting om Thunderbird spesifikt Endret 27. desember 2017 av Delvis Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 Ser ut som STARTTLS skal være riktig ja, sålenge det er port 587 som brukes. Hadde det vært SSL skulle det vært port 465. STARTTLS er vel så bra sikkerhetsmessig. Forskjellen er bare at serveren og klienten "snakker" bittelitt med hverandre først for å avgjøre hvordan krypteringen settes opp (her avsløres ingenting om hvem du er eller hva det står i mailen), så går resten kryptert. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2017 Ok takk. Så at port 465 faktisk la seg inn automatisk da jeg valgte SSL. Lurte litt på det, men endret det til 587.Regner med det er best å la det port-nummeret de skriver gå foran den andre greia da. Betyr kanskje lite uansett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå