vammaveien Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 skulle ønske at det var litt mere liv på kanalen Akamera. synes ikke det har kommet ut noe spesielle tester,men det er vel kanskje slik før julen slår inn men jeg håper det kommer endel nye tester snart for det er jo mange interesange kameraer ute å går på markedet. så stå på dere som jobber i redaksjonen så vi får noe å lese Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Jeg har skrevet en test av Konica KD-420Z, men den kan ikke publiseres før en stortest i VG presenteres om noen dager. Innen den tid skal jeg også ha skrevet ferdig testen av Nikon Coolpix 3700, og den vil trolig komme en eller to dager etter Konica-testen. Noen få dager etter dette presenterer vi testen av Kodak DX6490. Videre vil det komme tester av noen minnekort og kortlesere i løpet av en ukes tid. Rundt julaften får jeg inn Sony F828, og jeg vil prøve å gjøre unna testen av denne på bare noen dager. Jeg venter også på Fujifilm S7000. En annen medarbeider er så godt som ferdig med en test av Canon 300D, og han tar også en test av 17-40 mm objektivet, 18-55 mm objektivet og et 50mm makrobobjektiv fra Canon. Han er også i full gang med å teste to nye Nikon-skannere og en skanner fra Minolta. Enda en medarbeider holder på med en stortest av internettfremkallere. Så det er mye som skjer fremover. Ellers er jeg åpen på innspill på hva som skal testes i løpet av de neste månedene. Lenke til kommentar
Halvard Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 "Rundt julaften får jeg inn Sony F828, og jeg vil prøve å gjøre unna testen av denne på bare noen dager." Caramba! Glimrende at vi får beskjed om når den kommer inn til test. Er meget spent på hvordan dette blir! Lenke til kommentar
Elph Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Kunne tenke meg tester av flere objektiver jeg, i mitt tilfelle til Canon EOS300D, feks de litt lengre tele(zoom)'ene Eller hva med en artikkel om fordelene ved feks å benytte 2-3 stk lyssterke objektiver med fast brennvidde til dslr kontra en eller annen variant av "standard" zoom med tilsvarende dårlig lysstyrke? Tror veldig mange ser seg bline på antall mm og glemmer hvor viktig det kan være med en skikkelig blenderåpning i dårlig lys osv Hva med en artikkel ang. "hjemmestudio", med tanke på fast lys/blits sett, bakgrunner, lyssetting, teknikker osv. Lenke til kommentar
vammaveien Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Nydelig at dere tar en test av sony f828.det gleder jeg meg veldig til. For jeg gikk og sikklet på canon 10d og tenkte å kjøpe den,var så nære men en venn av meg rådet meg til å heller vente for det skjer så mye på kamera fronten utover. Så jeg hoppet i det jeg og heller bestilte meg et sony f828 rett fra USA. den har visst kommet ut der så jeg klarte ikke å holde ut med å vente til det kommer ut her. Kjenner en som jobber på Sony og han regnet med at den offesielle dagen de ville klare å få tak et par eksemplarer av sony sin ville ikke være før februar trudde han . Så jeg klarer ikke å holde meg lenger så jeg tar heller og får den heller fra USA. så nå er det oppe og avgjort uansett så nå er det for sent å avbestille uansett så trur jeg den er minst like bra som Minolta dimage a1, og fuji s7000. så jeg kan ikke brenne meg så jævelig uansett selv om det ikke har kommet så mange tester av den ennå. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 ser du nevner noen camera her , det skall bli morro og se res her da noen av disse er testet andre steder og det er forskjellige vinnere i hver test. En annen ting er også att i en test fikk de fleste trekk for pris (4000.- kr) menst testvinneren ikke fikk trekk den kostet 4500,- i tillegg slet den med blåstikk i bildene , men det var hele tiden fremmhevet at det hadde en stor zoom , hva er vitsen med det om billedkvaliteten er dårligere. Håper virkelig at det legges suverent mest vekt på billedkvalitet i testene da dette til syvende og sist er det viktigste når du skal "fremkalle" bildene. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Håper virkelig at det legges suverent mest vekt på billedkvalitet i testene da dette til syvende og sist er det viktigste når du skal "fremkalle" bildene. men det blir ikke mange fine bilder med elendig autofokus f.eks. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Hvor mye vekt jeg legger på bildekvaliteten varierer fra kamera til kamera. De som kjøper et Casio Exilim EX-Z4 gjør ikke dette for å forstørre bilder til A3, men for å ha et lite og kjekt kamera. Bildekvaliteten er "god nok" for at folk flest vil være fornøyd. Da blir det feil å slakte kameraet pga. bildekvaliteten. Tester man Canon EOS 1Ds til 80 000 kroner, og det er antydninger til svakheter med bildekvaliteten, er dette noe man må slå kraftig ned på i testen. Uansett gir jeg jo ikke karakterer for tiden, da dette kan være mer forvirrende enn opplysende. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Er klar over at det ikke blir mange fine bilder med dårlig autofokus , det er jo nettop det jeg mener , alle slike ting gjennspeiler seg i billedkvaliteten. Nettop derfor er den viktig, er selvfølgelig enig at pris/billedkvalitet hører sammen og at man ikke kann sammenligne ex-z4 og 1ds . Tenkte da innen for samme prisgruppe. Men det nytter jo heller ikke å favorisere et kamera med en stor soom når det viser seg at billedkvaliteten er dårligere og prisen er høyere , da blir det liksom feil å la det bli en testvinner. Lenke til kommentar
lavik Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Jeg har skrevet en test av Konica KD-420Z, men den kan ikke publiseres før en stortest i VG presenteres om noen dager. Innen den tid skal jeg også ha skrevet ferdig testen av Nikon Coolpix 3700, og den vil trolig komme en eller to dager etter Konica-testen. Ser at testen av Konica KD-420Z nå er publisert. Betyr dette at VG har presentert sin test? Har ikke fått den med meg. Noen som har resultatene? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 VG-testen skulle ha kommet i dag. Det første jeg gjorde i dag tidlig var å løpe bort til en kiosk for å kjøpe VG. Hvorfor den ikke er med i dagens nummer vet jeg ikke. Kanskje den kommer i morgen i stedet? Lenke til kommentar
lavik Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Kommer sikkert en av de nærmeste dagene da. Det er nok ikke et tilfeldig valgt tidspunkt for testen. De vil vel selge litt ekstra aviser på å publisere den nå før jul, så da må de jo få ut fingeren snart... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå