RebeckaN Skrevet 26. desember 2017 Del Skrevet 26. desember 2017 Hei! Er det noen som veit hvordan man kan bli ordinert minister i Norge? Jeg finner masse om hvordan man kan bli en "ordained minister", men jeg finner ikke ut om det er godkjent i Norge, eller om det i det hele tatt er lovlig. Jeg er ute etter dette fordi jeg skal gifte meg, men vil ikke gjøre det i Kirke eller Borgerlig, jeg vil helst at en venn skal vie oss. TAKKER PÅ FORHÅND FOR ALL INFO OG HJELP!!! Lenke til kommentar
ildsint Skrevet 26. desember 2017 Del Skrevet 26. desember 2017 Hei! Er det noen som veit hvordan man kan bli ordinert minister i Norge? Jeg finner masse om hvordan man kan bli en "ordained minister", men jeg finner ikke ut om det er godkjent i Norge, eller om det i det hele tatt er lovlig. Jeg er ute etter dette fordi jeg skal gifte meg, men vil ikke gjøre det i Kirke eller Borgerlig, jeg vil helst at en venn skal vie oss. TAKKER PÅ FORHÅND FOR ALL INFO OG HJELP!!! kommune ? Lenke til kommentar
RebeckaN Skrevet 26. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2017 Hei! Er det noen som veit hvordan man kan bli ordinert minister i Norge? Jeg finner masse om hvordan man kan bli en "ordained minister", men jeg finner ikke ut om det er godkjent i Norge, eller om det i det hele tatt er lovlig. Jeg er ute etter dette fordi jeg skal gifte meg, men vil ikke gjøre det i Kirke eller Borgerlig, jeg vil helst at en venn skal vie oss. TAKKER PÅ FORHÅND FOR ALL INFO OG HJELP!!! kommune ? Det er det som er Borgerlig Lenke til kommentar
ildsint Skrevet 26. desember 2017 Del Skrevet 26. desember 2017 Hei! Er det noen som veit hvordan man kan bli ordinert minister i Norge? Jeg finner masse om hvordan man kan bli en "ordained minister", men jeg finner ikke ut om det er godkjent i Norge, eller om det i det hele tatt er lovlig. Jeg er ute etter dette fordi jeg skal gifte meg, men vil ikke gjøre det i Kirke eller Borgerlig, jeg vil helst at en venn skal vie oss. TAKKER PÅ FORHÅND FOR ALL INFO OG HJELP!!! kommune ? Det er det som er Borgerlig En lovformelig registering av ekteskapet sikrer dessuten familiemedlemmenes økonomiske rettigheter hvis en av ektefellene skulle dø. Lenke til kommentar
RebeckaN Skrevet 26. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2017 Hei! Er det noen som veit hvordan man kan bli ordinert minister i Norge? Jeg finner masse om hvordan man kan bli en "ordained minister", men jeg finner ikke ut om det er godkjent i Norge, eller om det i det hele tatt er lovlig. Jeg er ute etter dette fordi jeg skal gifte meg, men vil ikke gjøre det i Kirke eller Borgerlig, jeg vil helst at en venn skal vie oss. TAKKER PÅ FORHÅND FOR ALL INFO OG HJELP!!! kommune ? Det er det som er Borgerlig En lovformelig registering av ekteskapet sikrer dessuten familiemedlemmenes økonomiske rettigheter hvis en av ektefellene skulle dø. Jeg skal jo ha et lovlig giftemål, derfor jeg også spør om lover og regler rundt det å evt bli viet av bekjente. Jeg veit at i USA så går de bare på nett, fyller ut et skjema og så er de godkjente for å vie folk lovlig. Men jeg finner ikke ut av hvordan det er her i Norge.. Lenke til kommentar
ildsint Skrevet 26. desember 2017 Del Skrevet 26. desember 2017 Hei! Er det noen som veit hvordan man kan bli ordinert minister i Norge? Jeg finner masse om hvordan man kan bli en "ordained minister", men jeg finner ikke ut om det er godkjent i Norge, eller om det i det hele tatt er lovlig. Jeg er ute etter dette fordi jeg skal gifte meg, men vil ikke gjøre det i Kirke eller Borgerlig, jeg vil helst at en venn skal vie oss. TAKKER PÅ FORHÅND FOR ALL INFO OG HJELP!!! kommune ? Det er det som er Borgerlig En lovformelig registering av ekteskapet sikrer dessuten familiemedlemmenes økonomiske rettigheter hvis en av ektefellene skulle dø. Jeg skal jo ha et lovlig giftemål, derfor jeg også spør om lover og regler rundt det å evt bli viet av bekjente. Jeg veit at i USA så går de bare på nett, fyller ut et skjema og så er de godkjente for å vie folk lovlig. Men jeg finner ikke ut av hvordan det er her i Norge.. Hvordan skaffet du papiret som dere skal skrive under ? Lenke til kommentar
RebeckaN Skrevet 26. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2017 Hei! Er det noen som veit hvordan man kan bli ordinert minister i Norge? Jeg finner masse om hvordan man kan bli en "ordained minister", men jeg finner ikke ut om det er godkjent i Norge, eller om det i det hele tatt er lovlig. Jeg er ute etter dette fordi jeg skal gifte meg, men vil ikke gjøre det i Kirke eller Borgerlig, jeg vil helst at en venn skal vie oss. TAKKER PÅ FORHÅND FOR ALL INFO OG HJELP!!! kommune ? Det er det som er Borgerlig En lovformelig registering av ekteskapet sikrer dessuten familiemedlemmenes økonomiske rettigheter hvis en av ektefellene skulle dø. Jeg skal jo ha et lovlig giftemål, derfor jeg også spør om lover og regler rundt det å evt bli viet av bekjente. Jeg veit at i USA så går de bare på nett, fyller ut et skjema og så er de godkjente for å vie folk lovlig. Men jeg finner ikke ut av hvordan det er her i Norge.. Hvordan skaffet du papiret som dere skal skrive under ? Jeg har ikke skaffet noe? Det er dette jeg spør om hjelp til. Hvordan kan man få til å bli viet av en bekjent, lovlig? Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 26. desember 2017 Del Skrevet 26. desember 2017 Norge har heldigvis litt strengere regler fra vigsel enn USA. For juridisk bindende ekteskap så kreves det nok enn en juridisk embetsperson fra staten, eller en godkjent representant fra et etablert livssynssamfunn. Siden dette er juridisk bindende er det naturlig nok litt mer krevende enn å sende inn et skjema på nett... https://www.domstol.no/no/Ekteskap-og-arv/Vigsel/ Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 Norge har heldigvis litt strengere regler fra vigsel enn USA. Hvorfor er det heldig å ha mindre frihet enn USA? Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 Norge har heldigvis litt strengere regler fra vigsel enn USA.Hvorfor er det heldig å ha mindre frihet enn USA? Hvorfor er du så sikker på at det medfører mindre frihet? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 "Strengere regler" innebærer mindre frihet. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 Det følger ikke nødvendigvis i praksis. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 "Strengere regler" innebærer mindre frihet. Det er direkte feil, men kanskje vanskelig for deg å forstå. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 Det følger ikke nødvendigvis i praksis. "Strengere regler" innebærer mindre frihet. Det er direkte feil, men kanskje vanskelig for deg å forstå. Da er det bare å forklare hvordan "strengere regler" ikke medfører "mindre frihet". Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 Tenk sjakk: flere skritt fremover. Eller så kunne jo du begynne med å utdype påstanden din, dersom du mener at strengere regler nødvendigvis medfører mindre frihet i praksis. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 Hvorfor skal jeg gidde å forklare det for deg Skatteflyktning? Kan du ikke bare hoppe inn i en annen tråd og klage på staten og alt av myndigheter? Angående vigsel så må man registrere ting hos myndighetene og kirkegreiene er bare en person (presten) som er et gyldig vitne. Det hele er egentlig bare symbolsk og man får ikke noe mer av noe slag hvis man blir viet av X eller Y. Jeg anbefaler en fin seremoni der dere blir viet av vennen deres og går og skriver under på de offentlige papirene før eller etter seremonien. Lenke til kommentar
theGunner76 Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 Hei! Er det noen som veit hvordan man kan bli ordinert minister i Norge? Jeg finner masse om hvordan man kan bli en "ordained minister", men jeg finner ikke ut om det er godkjent i Norge, eller om det i det hele tatt er lovlig. Jeg er ute etter dette fordi jeg skal gifte meg, men vil ikke gjøre det i Kirke eller Borgerlig, jeg vil helst at en venn skal vie oss. TAKKER PÅ FORHÅND FOR ALL INFO OG HJELP!!! Tror det blir vanskelig ja. Men slik jeg har forstått det kan også kapteiner vigsle i Norge. Om vennen din hadde vært det, så hadde han nok visst det, så da hjelper ikke det... Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 Tenk sjakk: flere skritt fremover. Eller så kunne jo du begynne med å utdype påstanden din, dersom du mener at strengere regler nødvendigvis medfører mindre frihet i praksis. Sjakk matt! Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 Det var jo et saklig svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå