Christian86 Skrevet 26. desember 2017 Del Skrevet 26. desember 2017 Jeg vil erstatte min 65" https://www.komplettbedrift.no/product/760773?noredirect=true# Den står i en stue der lengste avstand er typ 4,8m, og nærmeste er vel 3,5 m. det må være god innsynsvinkel fra alle sider. Men jeg lurer...jeg bruker tv'en _veldig_ lite, ser noe filmer av og til, noe serier osv. Jeg trenger minst; Lyd ut via optisk ut Tilsvarende kvalitet på bildet som i dag og smart tv funksjoner kanskje ikke så høye krav, men jeg har holdt tilbake å bytte tven pga OLED skulle komme, men feks LG OLED55B7V burde vel fint kunne erstatte min tv? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 Du har allerede en fantastisk god tv. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 Jeg ville beholdt tven og heller kjøpt en appletv for å få smarttvfunksjoner. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2017 Ok, takk Der sparte jeg de pengene Lenke til kommentar
samco Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 En Oled knuser nokk Pannyn på Sortnivå skift ut dino plasmaen Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 (endret) Innsynsvinkel og sortnivå taler for Oled. Men "jeg bruker tv'en veldig lite" taler mot en Oled, er der verdt det? Det kan bare ts selv svare på. Med den avstanden ville jeg ikke gått ned i størrelse, og da snakker vi 24000. Jeg ville ikke byttet.. Endret 27. desember 2017 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
kremt Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 Med den hakkingen som skrives om på OLED ville hvertfall jeg vært skeptisk, kan bli plagsomt å se på film og sport. Synd siden bildet og sortnivå er fantastisk bra. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2017 Tror jeg ender med at TV'en blir med meg til den "dør". Jeg søkte på nettet etter bruktpriser, og kanskje like greit å vente til 65" Oled havner på noenlunde dagens LED. Denne TV'en lever vel noen år til, selv om den er 6 år neste år Takk alle sammen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 (endret) Siden du ikke trenger Apple TV med støtte for 4K, kan du se på finn.no etter en brukt 3. gen eller 4 gen. med full-HD (1080p). 2. gen ser lik ut 3. gen, men 2. gen har kun 720p. Endret 27. desember 2017 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 (endret) Du skal nok godt opp i pris på en LCD skal du matche innsynsvinkelen på Plasmaen du har i dag, Innsynsvinkel på plasma er meget bra. Sortnivå er jo også veldig bra, har selv forrige model VT30 og er storfornøyd med sortnivå og bildekvalitet generelt. Endret 27. desember 2017 av Simkin Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2017 Du skal nok godt opp i pris på en LCD skal du matche innsynsvinkelen på Plasmaen du har i dag, Innsynsvinkel på plasma er meget bra. Sortnivå er jo også veldig bra, har selv forrige model VT30 og er storfornøyd med sortnivå og bildekvalitet generelt. Ja, tenkte meg det. Så tenker jeg heller drøyer kjøpet som sagt, tv'en dør vel en eller annen dag, så kan bruke den frem til da, og så heller ta en skikkelig investering da Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 (endret) Avhengig av hvilke smarttv funksjoner du trenger, kan det hende du må ha en 4. gen Apple TV i stedenfor en 3.gen. Nvidia Shield kan også være et alternativ. Endret 28. desember 2017 av mobile999 Lenke til kommentar
samco Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Med den hakkingen som skrives om på OLED ville hvertfall jeg vært skeptisk, kan bli plagsomt å se på film og sport. Synd siden bildet og sortnivå er fantastisk bra. Ikke noe hakking på Sony Oled kun Lg sine som sliter. Lenke til kommentar
jonny Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Hvilken hakking snakker vi om? Filmer har som regel 24 (Blu-ray) eller 25 (DVD) bilder per sekund, som naturligvis vil hakke når det vises slik det skal - det viktige er at hakkingen er jevn, dvs at hvert bilde vises like lenge. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Hvilken hakking snakker vi om? Filmer har som regel 24 (Blu-ray) eller 25 (DVD) bilder per sekund, som naturligvis vil hakke når det vises slik det skal - det viktige er at hakkingen er jevn, dvs at hvert bilde vises like lenge. Min Panasonic 65" VT30 har 24p/96Hz som gjør at BluRay vises helt "hakkefritt" og slik det skal, så hva som "naturligvis" vil hakke er jeg usikker på..? Er det 3:2 Pulldown du mener? Lenke til kommentar
jonny Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Jeg mener at 24 bilder i sekundet er for få til å unngå hakking. Men for at bildeflyten skal bli jevn (hvert bilde vises like lenge), må TV'en kjøre på en oppdateringsfrekvens som passer (24/48/72/96/120 Hz), noe TV'en din helt sikkert gjør. Kjører den 60 Hz blir det hakking, annethvert bilde vises 50% lenger enn de andre bildene. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Ja, helt riktig. Kjører TV'en 60Hz og den viser 24p så er blir det 3:2 Pulldown dvs hakking 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Med den hakkingen som skrives om på OLED ville hvertfall jeg vært skeptisk, kan bli plagsomt å se på film og sport. Synd siden bildet og sortnivå er fantastisk bra. Ikke noe hakking på Sony Oled kun Lg sine som sliter. Hva med philips sine? Og hvorfor hakker LG? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Med den hakkingen som skrives om på OLED ville hvertfall jeg vært skeptisk, kan bli plagsomt å se på film og sport. Synd siden bildet og sortnivå er fantastisk bra. Ikke noe hakking på Sony Oled kun Lg sine som sliter. Hva med philips sine? Og hvorfor hakker LG? Sannsynligvis en svakhet med HDMI-inngangene som gjør at den ikke kan spille 24Hz-signaler uten 3:2-pulldown Lenke til kommentar
samco Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 Med den hakkingen som skrives om på OLED ville hvertfall jeg vært skeptisk, kan bli plagsomt å se på film og sport. Synd siden bildet og sortnivå er fantastisk bra. Ikke noe hakking på Sony Oled kun Lg sine som sliter. Hva med philips sine? Og hvorfor hakker LG? Phillips har bedre motion en Lg sine Oled. Hdtv test har gitt phillips første Oled mye skryt av motion. Lg har svakere prosessering som vises på motion og Colour Banding på alt av inhold. Håper Lg legger mere fokus på prossesering og kvalitet på sin Oled panel produksjon som i år har vært helt forferdelig dålig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå