NuB Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Det har jeg nemlig prøvd mange ganger, og de virker ikke. Finnes det lignende programmer? Jeg er nødt til å forstørre et par partisjoner for å gi plass til nye programmer og sånn at defragmentering kan la seg gjøre normalt. Hver gang jeg maskinen restartes for å gjøre endringene står det noe sånt som at Particion Magic skal til å gjøre den og den operasjonen, men på det samme skjermbildet står det "operation complete" og så fortsetter Windows som normalt. Ingen endringer skjer. Har masse plass ledig, og det hjelper ikke å "jukse" ved å lage en ny liten partisjon og prøve å "merge" denne med den partisjonen jeg vil ha større (det er bare enkelte av partisjonene som lar seg "merge"). Lenke til kommentar
fondus Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Du kan bruke Fdisk, men da må du vite at du sletter alt på de patrisjonene du gjør endringer på i Fdisk. Lenke til kommentar
grabben256 Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 For å utvide en partisjon må du ha plass ved siden av den du skal utvide: Part1-part2-ledig Hvis du nå skal utvide partisjon 1, må du først flytte partisjon 2 Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Med PM er: C:primary(main) til operativsystemet og de andre partisjonene logical ? Har brukt PM 8.0 og ikke hatt noen broblemer med å dele opp diskene i xp. Lenke til kommentar
grabben256 Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) glemte det. For å utvide c: reduser extended partisjon og flytt til enden av disken. Dette vil frigjøre plass for c: "å vokse på" Endret 10. desember 2003 av grabben256 Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 forminsket\utvidet mine partisjoner med partisjon magic 8.0 jeg, funka fint det, lett program er det og... mvh balleMann Lenke til kommentar
NuB Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 Joda, lett nok program, det har funket fint før men nå går det altså ikke. Har versjon 7 bare men tviler på at det er der problemet ligger. Får teste litt mer. Lenke til kommentar
grabben256 Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Her er hva som er nytt i v.8: NEW FEATURES IN VERSION 8 FREE, effortless data protection software - For a limited time, when you purchase PartitionMagic, you will also receive the award-winning PowerQuest DataKeeper™ File Browser - Browse, copy, or move files and folders from one supported partition to another, including the ability to manage files in hidden partitions PQBoot™ for Windows - While running Windows, select which OS to run the next time the computer is rebooted Enlarge NTFS partitions "hot" - No rebooting is required when expanding an NTFS partition, not even the system partition New step-by-step wizards - Create Backup Partition and Install Another OS Larger partition support - Support for partition sizes up to 160GB* NTFS cluster resize - Improve performance with more efficient cluster sizes Now supports - Linux Ext3 partitions, GRUB, USB2, and FireWire (1394)** Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Hvis det er XP du har så mener jeg at PM 7.0 har problemer med den. Lenke til kommentar
NuB Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 Det funket til en viss grad det der "gjør plass direkte ved siden av partisjonen", men bare for en av partisjonene, ikke for c. Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Noen som har erfaring med Diskapart. Et "dos" program. Gå inn i kommandovindu og skriv diskpart? /? Lenke til kommentar
NuB Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 Nyeste PM klarte brasene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå