Renearnesen Skrevet 26. desember 2017 Del Skrevet 26. desember 2017 Har en Volvo C30 som har rullet 175.000km. Brått kuttet varmen ut og det blåser bare iskaldt. Varmen stiger på motoren til ca 90grader. Så da er det vel ikke termostaten? Kan det være en sikring, eller hva kan problemet være? Takk for svar! Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 26. desember 2017 Del Skrevet 26. desember 2017 Tomt for kjølevæske på AC anlegget? 3 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 26. desember 2017 Del Skrevet 26. desember 2017 Jeg hadde akkurat samme problem og tenkte rettes ikke på at det var tomt med kjøleveske på radiatoren Merket det da motoren gikk varm til slutt 3 Lenke til kommentar
Renearnesen Skrevet 26. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2017 Kan hende den er tom for gass? Men det skal vel gå utover kjølinga. Det er nok kjølevæske på bilen... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 Har denne automatisk klimaanlegg, eller manuell kontroll av varme? Lenke til kommentar
Renearnesen Skrevet 27. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2017 Hva mener du med automatisk kontroll av varme? Jeg kan sette den på 18 grader hvis jeg vil! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 Vet du ikke forskjellen på manuelt og automatisk klimaanlegg? Har du et hjul du vrir på, fra blått (kaldt) til rødt (vamt), eller autmatisk kontroll. Lenke til kommentar
Renearnesen Skrevet 28. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2017 Som jeg skrev, så kan jeg sette anlegget på 18 g om jeg vil! Det er ikke bare blått og rødt man vrir hjulet mot. Men det er et hjul man vrir på Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Dersom motoren blir varm, og den har tilstrekkelig med kjølevæske, og dette oppstod plutselig, er det mest sannsynlig at dette skyldes feil i styringen av spjeldet som blander luften inn i kupeen til riktig temperatur. På biler med rødt/blått er dette vanligvis en wire fra betjeningshjulet direkte til spjeldet, noe som er enkelt å feilsøke. Ettersom du har noe automatikk i din bil, er det mange mulige feilkilder: Feil på elektronisk styreenhet, feil på justeringshjul, feil på spjeldmotor, kabelbrudd, etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå