Gå til innhold

Hvordan får jeg lyd på lydplanken?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en JVC TH-D337H i julegave. Men jeg får ikke lyd på den. Prøvd mye nå også googlet. Det er med en 3,5 mm til 3,5 mm stereolydkabel. Den skal fra planken og til hvor? Jeg har prøvd i tv'n det ga ikke lyd. På dekoderen er det ikke slikt uttak.Den skal kobles til lydutgangs/hodetelefon kontakten på den eksterne enheten. Så hvordan gjør jeg dette, hva er løsningen? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kjører Jack 3,5mm ut fra TVn så må du trolig sette dette på noen instillinger på TVn (Hodetelefoner) som lydutgang... Ellers er det ikke vanlig med optiske kabler som medbragt tilbehør.. på samme måte som HDMI kabler er lite vanlig når man kjøper Bluerayspiller eller lignende.. 

Når det gjelder vidor sitt alternativ er det å koble 3,5mm kabelen fra lydplanken inn i pluggen som er adapteret til dekoderen.. Det skal selvfølgelig fungere.. Men det blir jo litt tullete å kjøpe så mye kabler om lydplanken har optisk input, da er det bare å kjøpe det.. Eller høre om noen naboer har noen til overs.. Jeg personlig har 3-4 optiske kabler bare liggende etter alt begynte å gå igjennom HDMI...

Lenke til kommentar

Det står i bruksanvisningen at jeg kan kjøpe en optisk kabel. Rart de sender ut et produkt uten at alt er med. Jeg trodde det skulle virke med det som var med i esken. Så var det en mulighet med HDMI kabel, men det er ikke flere ledige uttak på tv. 

'

Fordelen med å koble lyden fra TV er at utsendt lyd følger det som er på skjermen. Har du optisk utgang du kan bruke er det en bra opsjon.

Lenke til kommentar

Skal jeg få lyd ut av Jack 3,5mm så må jeg gå inn i menyen på min TV å skru opp volumet til hodetelefoner. 

Jeg bruker optisk kabel nå så slipper heldigvis det, samt at lyden er mye bedre med optisk.

Jeg tenker å kjøpe optisk kabel i morgen. Det må bli løsningen. 

Lenke til kommentar

Fant en slik og nå fungerer det. En del i planken og de andre to i dekoderen. Utrolig bra.  :)

Det fungerer greit nok, men som sagt tidligere får du nok bedre lyd med en optisk kabel. Lyden pleier å bli en del klarere i diskanten og lyden blir generelt mer ren. Verdt å kjøpe en optisk kabel sånn sett om du har utgangen som trengs.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

En god del TV'er og annet utstyr har utgang av lyd via RCA. Denne kabelen kan du da bruke som konverter.

https://www.aliexpress.com/item/2015-Hot-Sale-Universal-3-5mm-Stereo-Audio-Female-Jack-to-2-RCA-Male-Socket-to/32645339367.html

Fant en slik og nå fungerer det. En del i planken og de andre to i dekoderen. Utrolig bra.  :)

Det eneste rare er at dt er ingen lyd på basshøytaleren. Men planken fungerer. Skal du ikke høre noe fra basshøytaleren? 

Lenke til kommentar

Det fungerer greit nok, men som sagt tidligere får du nok bedre lyd med en optisk optisk. Lyden pleier å bli en del klarere i diskanten og lyden blir generelt mer ren. Verdt å kjøpe en optisk kabel sånn sett om du har utgangen som trengs.

Den er grei.  :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...