Gå til innhold

Lage Hjemmeside?

Anbefalte innlegg

Var ikke helt sikker på hvor jeg skulle poste om dette, men si ifra vis jeg har posta feil.

For det første bruker jeg frontpage 2003,

så jeg lurer på om noen kan gi meg noen gode tips/råd til å lage en bra hjemmeside med frontpage, f.eks hvordan få et fint utsende osv...

Jeg har tenkt til å lage en side om meg selv og jeg vil at siden skal se fineste mulig ut og den skal fange oppmerksomheten til folk som er innom der sånn at dem ikke bare kommer å går,

og det hadde vært fint vis dere har noen enkle men gode gjestebok scripter og andre scripter som er lurt å bruke.

Så vis noen her har god erfaring med hjemmesider kom igjen å hjelp meg litt, da blir jeg veldig takknemelig ;)

men får å si det sånn jeg kan ikke så mye om html.

Takker for all respons på forhånd :thumbup:

Edit: jeg skal lage en rute på venstre side med navigasjoner til ting resten av siden f.eks Om Meg osv... men jeg får ikke til å lage den rute på siden vis dere forstår, hvordan gjør jeg dette? jeg greier å lage utter streken men ikke inner streken :-s ( vet dårlig forklart)

jeg har et bilde som kan forklare bedre men vet ikke hvor jeg kan publisere det

Endret av remy5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føsrt av alt, bruk dreamweaver i stedet for frontpage om du har muligheten. Jeg sier ikke det pga microsoft-hat, men frontpage er noe skikkelig herk om du har tenkt å lage noe som ser littegrann profft ut.

Hva design anngår, så er det ingen hemmelige triks. Jeg annbefaler at du skiksser opp en side slik du ville hatt den ideelt sett, så ser du hva du faktisk klarer å lage med dine datakunnskaper, og lager kompromiss-løsninger underveis om nødvendig.

Ofte er enkle ting de fineste. Om du ikke har bruk for en million features, så lag siden stor og åpen, med rene linjer, store knapper (evt. menyer), og lettleselig, med begrenset mengde informasjon på siden til en hver tid. Det pleier å fungere best for personlige hjemmesider, spesielt for nybegynnere.

Lykke til

-Stigma

Her er to eksempler på slik simlistisk ren design som har laget siste måneden. Kanskje du kan få en ide av hva jeg snakker om, eller få noen gode ideer til din egen side.

http://www.carf.no/Juleaksjon2003/index.html

http://www.capoeiranachuva.com/skins/beach/nyheter.php (ikke lansert enda, så litt småplukk uferdig)

Lenke til kommentar
Edit: jeg skal lage en rute på venstre side med navigasjoner til ting resten av siden f.eks Om Meg osv... men jeg får ikke til å lage den rute på siden vis dere forstår, hvordan gjør jeg dette? jeg greier å lage utter streken men ikke inner streken :-s ( vet dårlig forklart)

Enten kan du bruke en tabell (bruke venste rad til menyen, og generellt side-innhold i høyre rad). Eller ideelt sett, bruk en et div-objekt for menyen. Tabell er jo greit nok, men ikke spør meg hvordan du skal jobbe med div-spacing i frontpage... aner ikke. Som du sikkert forsto så holder jeg ikke det programmet i høy annerkjennnelse.

-Stigma

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...