ATWindsor Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 Har du ikke fått svaret ditt? pound/sekund og Newton/sekund er benevnelser som brukes om skyvekraft. Noe enklere enn det klarer ikke jeg å få det... Nei, det er det ikke, skyvekraft er newton, kraft er newton, akselerasjon er m/s^2, linær og ikkelineær. Og akselerasjon måles ikke i kraft per sekund. Der, nå har jeg forklart deg hva som er feil i alle påstandene dine. AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 Jeg får heller sjekke om de vet noe i kvinneguiden. http://forum.kvinneguiden.no/topic/1159192-trenger-hjelp-til-en-fysisk-størrelse/ Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 Jeg får heller sjekke om de vet noe i kvinneguiden. http://forum.kvinneguiden.no/topic/1159192-trenger-hjelp-til-en-fysisk-størrelse/ Du har fått svaret på spørsmålet ditt. AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 Da gir jeg opp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 (endret) Ja du velger selv å filtrer ut de som har kommet med noe, kontra de som bare har sagt det er feil og ikke bidratt med noe annet enn det. Endret 1. januar 2018 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 (endret) Da gir jeg opp. Feilen var at det ble brukt pound-force/sekund og newton/sekund om hverandre. Artikkelen skrev pound (som er enhet for masse) istede for pound-force (som er enhet kraft) Noe som gjorde at den kom for nærme planeten og planeten fungerte som en gravitasjonsslynge og sendte den avgårde. Nå har jeg finkjemmet alt for og prøve og skjønne ka du vil frem til. Selv om det jeg sier har blitt nevnt bit for bit i tråden Endret 2. januar 2018 av DirekteDemokrati 1 Lenke til kommentar
Geist Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Da gir jeg opp.Feilen var at det ble brukt pound-force per sekund og newtonmeter per sekund om hverandre. Artikkelen skrev pound (som er enhet for masse) istede for pound-force (som er enhet kraft) Noe som gjorde at den kom for nærme planeten og planeten fungerte som en gravitasjonsslynge og sendte den avgårde. Nå har jeg finkjemmet alt for og prøve og skjønne ka du vil frem til. Selv om det jeg sier har blitt nevnt bit for bit i tråden Det er en feil i artikkelen. Enhetene skal være pound-sekund og Newton-sekund - som er enheter for impuls - ikke pound/sekund eller Newton/sekund - som er enheter for "yank" eller rykk. Pound i denne sammenhengen betyr pound(force). Fra Wikipedia om Mars Climate Orbiter "Specifically, software that calculated the total impulse produced by thruster firings produced results in pound-seconds. The trajectory calculation software then used these results - expected to be in newton-seconds - to update the predicted position of the spacecraft" 1 Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Artikkelen skrev pound (som er enhet for masse) istede for pound-force (som er enhet kraft) Var det ikke det jeg skrev da? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Artikkelen skrev pound (som er enhet for masse) istede for pound-force (som er enhet kraft) Var det ikke det jeg skrev da? NEI, det var ikke det du skriv. Pundforce per second er ikke det samme som pundforce-seconds. Dette er fysikk, presisjon er viktig. AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Sånn som denne diskusjonen har sklidd ut, er det ikke overraskende at raketten skled ut også. Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) Artikkelen skrev pound (som er enhet for masse) istede for pound-force (som er enhet kraft) Var det ikke det jeg skrev da? NEI, det var ikke det du skriv. Pundforce per second er ikke det samme som pundforce-seconds. Dette er fysikk, presisjon er viktig. AtW Artikkelen skrev pound (som er enhet for masse) istede for pound-force (som er enhet kraft) Var det ikke det jeg skrev da? NEI, det var ikke det du skriv. Pundforce per second er ikke det samme som pundforce-seconds. Dette er fysikk, presisjon er viktig. AtW Aww la ikke merke til skriveleif på første setning, kikka bare på nr 2 og stusset hva som var feil Endret 2. januar 2018 av DirekteDemokrati Lenke til kommentar
Börje Forssell Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Av alle innleggene å dømme har (mange av) skribentene aldri lært om enhetene for kraft på skolen. I SI-systemet, dvs. det internasjonale systemet for mål, vekt, tid og strøm, måles krefter i Newton. Men fortsatt er det noen som bruker kilopond (kp), der 1kp er omtrent lik 9,81 Newton. 1 kilopond er også omtrent lik den kraft som normalt lufttrykk gir på en kvadratcentimeter av jordoverflata. 1 Newton er den kraft som akselererer massen 1 kilogram 1 m/sekundkvadrat. Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 5. april 2019 Del Skrevet 5. april 2019 <blockquote class="ipsBlockquote" data-author="ATWindsor" data-cid="24238342" data-time="1514727759"><p> <blockquote class="ipsBlockquote" data-author="DirekteDemokrati" data-cid="24238271" data-time="1514725857"><p> <blockquote class="ipsBlockquote" data-author="PingEnt" data-cid="24238242" data-time="1514725184"><p> <blockquote class="ipsBlockquote" data-author="DirekteDemokrati" data-cid="24238187" data-time="1514723533"> Moment? Nei, moment måles ikke i newton per sekund. Lurer på om det ikke egentlig var snakk om newtonsekund, dvs impuls, som virker ganske nyttig som størrelse innen raketter. AtW In SI units, it is measured in kilogram meters per second (kg⋅m/s). Ja, tyngdens akselerasjon er 9.81. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå