HeiHello1 Skrevet 26. desember 2017 Del Skrevet 26. desember 2017 Hei, jeg har fått meg et par med Yamaha nx-n500. Jeg er ingen ekspert på høyttalere, men jeg trodde det var slik at bassen på høyttalere beveger seg inn og ut når de spiller? Det er i hvert fall ikke tilfellet for mine høyttalere. Er det noe galt med dem, eller tar det tid å spille de inn før det blir noe bevegelse i basselementene? Takk for svar Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 26. desember 2017 Del Skrevet 26. desember 2017 Du må kjenne på dem, du kan ikke se at de beveger seg (så godt). Vibrasjon er nok er bedre ord enn bevegelse Lenke til kommentar
HeiHello1 Skrevet 26. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2017 Ja, de vibrerer litt, men jeg vet at de skal bevege seg mye mer. Er dette noe som kommer etterhvert som de spilles inn eller er det noe feil med dem? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. desember 2017 Del Skrevet 26. desember 2017 Det er nok ikke all verdens du ser på disse små høyttalerne med mindre du virkelig drar på volumet. Det er ikke akkurat subwoofere. Lenke til kommentar
Stein58 Skrevet 26. desember 2017 Del Skrevet 26. desember 2017 Sedsberg har sikkert rett her. Ikke mye bevegelser på så små bass element. Men ville tro det var litt synlig bevegelse med høyt volum. Alternativet er å kjenne med fingeren om den beveger seg. Men pass på så du ikke skader membranet. Kan med ganske stor sikkerhet si at det har ikke noe med at de skal spilles inn. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 På såpass små høyttalere vil du ikke kunne se noe særlig bevegelse. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 Selv om det kun er 5" basselementer skal man kunne kjenne og se bassslagene godt ved litt høyt volum. Mistenker du at bassen er borte ville jeg sjekket innstillinger på høyttalere og lydkilde. Kanskje står det på aktiv deling et eller annet sted.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 Dette er også bassreflekshøyttalere. Noe som gir enda mindre membranutslag i forhold til bassen. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 Ser ikke noe bevegelse på mine pchøytalere heller. Er 5'' elementer i dem. Mens i bilen og i stua som har 6 1/2'' ser man tydelig bevegelse. Er forskjellige slaglengder på alle elementer, det heter vel xmax i databladene. Det har ihvertfall ikke noe med innspilling å gjøre. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Hvis man ikke ser at membranen beveger seg når man spiller f.eks pop eller rock på litt høyt volum er det et eller annet som filtrerer bort bassen. Sjekk forsterkerinnstillinger. Og bassrefleks gir ikke noe mindre membranutslag. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Høyttalere er ikke høyttalere, Sjælving Vega (personlig synspunkt) sine innpakka pappkasser hadde en modell hvor de satt en bolt foran elementet så det ikke skulle stikke av.Så det avhenger helt av konstruksjonen, lyd er basert på hva du hører, ikke hvor mye det beveger seg, dårlig kabinett kan være en årsak til at flere elementer beveger seg mer enn de skal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå