AnonymDiskusjon Skrevet 25. desember 2017 Del Skrevet 25. desember 2017 Hvor gamle var dere? Hvor lå polyppen? Anonymous poster hash: f1a16...eea Lenke til kommentar
Graf1ga Skrevet 25. desember 2017 Del Skrevet 25. desember 2017 Ja fjernet et par nasepolypper når jeg var sånn ca. 10 år gammel. Ble lagt i en sykeseng på sykehuset der jeg skulle oppereres, ble så trillet inn til operasjonsbenken der jeg ble lagt i narkose. Polyppene lå imellom ganen(bihulene) og naseborene mener jeg å huske. Fordi jeg var veldig sår og ekkel i halsen når jeg våknet. Klarte kun og spise kald grøt/suppe eller saftis den første stunden. Du kan selvfølgelig ha polypper andre plasser på kroppen, som feks. i tarmen/endetarmen. Som regel er det ufarlig, men sikkert ikke domt å fjerne det visst du merker ubehag. Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Begge ungene mine har vært inne til operasjon for kronisk mellomøre betennelse og etterfølgende fjerning av polypper i ganen, fikk "nye" unger etter de to operasjonene. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2017 Begge ungene mine har vært inne til operasjon for kronisk mellomøre betennelse og etterfølgende fjerning av polypper i ganen, fikk "nye" unger etter de to operasjonene. Hvor gamle var de? Har selv fjerna det i yngre alder, men aner ikke hvor vanlig det er, altså polypp. Øker den risikoen for noe senere? Min trengte ikke videre oppfølgning. Anonymous poster hash: f1a16...eea Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Begge ungene mine har vært inne til operasjon for kronisk mellomøre betennelse og etterfølgende fjerning av polypper i ganen, fikk "nye" unger etter de to operasjonene. Hvor gamle var de? Har selv fjerna det i yngre alder, men aner ikke hvor vanlig det er, altså polypp. Øker den risikoen for noe senere? Min trengte ikke videre oppfølgning. Anonymous poster hash: f1a16...eea Mine var to-tre år gamle om jeg ikke husker feil. Har ikke hatt noen problemer med det i de årene som har gått. Nesepolypper er ett resultat av noe; og så lenge "noe" er under kontroll enten medisinsk eller kirurgisk, så er prognosene bra men studier viser at polypper kan komme tilbake etter måneder eller år. Polypper i nesen er godartet. Litt mer her: https://nhi.no/sykdommer/orenesehals/nesen/nesepolypper/ Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2017 Begge ungene mine har vært inne til operasjon for kronisk mellomøre betennelse og etterfølgende fjerning av polypper i ganen, fikk "nye" unger etter de to operasjonene. Hvor gamle var de? Har selv fjerna det i yngre alder, men aner ikke hvor vanlig det er, altså polypp. Øker den risikoen for noe senere? Min trengte ikke videre oppfølgning. Anonymous poster hash: f1a16...eea Mine var to-tre år gamle om jeg ikke husker feil. Har ikke hatt noen problemer med det i de årene som har gått. Nesepolypper er ett resultat av noe; og så lenge "noe" er under kontroll enten medisinsk eller kirurgisk, så er prognosene bra men studier viser at polypper kan komme tilbake etter måneder eller år. Polypper i nesen er godartet. Litt mer her: https://nhi.no/sykdommer/orenesehals/nesen/nesepolypper/ Som i mitt tilfelle, polypp under 2-3 cm, kan vel ikke komme tilbake? Spesielt når legen var fast bestemt på at det ikke trengtes videre oppfølgning. Anonymous poster hash: f1a16...eea Lenke til kommentar
coby Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 (endret) Begge ungene mine har vært inne til operasjon for kronisk mellomøre betennelse og etterfølgende fjerning av polypper i ganen, fikk "nye" unger etter de to operasjonene. Hvor gamle var de? Har selv fjerna det i yngre alder, men aner ikke hvor vanlig det er, altså polypp. Øker den risikoen for noe senere? Min trengte ikke videre oppfølgning. Anonymous poster hash: f1a16...eea Mine var to-tre år gamle om jeg ikke husker feil. Har ikke hatt noen problemer med det i de årene som har gått. Nesepolypper er ett resultat av noe; og så lenge "noe" er under kontroll enten medisinsk eller kirurgisk, så er prognosene bra men studier viser at polypper kan komme tilbake etter måneder eller år. Polypper i nesen er godartet. Litt mer her: https://nhi.no/sykdommer/orenesehals/nesen/nesepolypper/ Som i mitt tilfelle, polypp under 2-3 cm, kan vel ikke komme tilbake? Spesielt når legen var fast bestemt på at det ikke trengtes videre oppfølgning. Anonymous poster hash: f1a16...eea Jeg vet om flere som har fjernet polypper. Ingen fare, stol på legen. Endret 6. januar 2018 av coby Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå