Gå til innhold

Kan jeg bruke "prima" røykelaks som vanlig laksefilet?

Simen1

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet i skade for å kjøpe Rema sin "Prima" røyklaks. Som du sikkert forstår er skuffelsen stor. Alt for lite røkt, alt for mye vann er sprøytet inn. Nesten sushi. Men det er jo litt synd å kaste hele halvsiden i søpla når den ikke er så langt unna vanlig laksefilet. Jeg lurer på om noen har tilberedt røyklaks som om det var "fersk" laksefilet? Fersk i hermetegn fordi røyklaksen har vært fryst i følge pakken. Jeg tenkte jeg skulle skjære den i porsjonsstykker og steke den i panna med litt grov pepper og sitron. Den er sikkert salt nok fra før. Servert med rømme, poteter gulrøtter og persille eller noe sånt. Høres det ut som en god idé eller bør jeg bare kaste hele greia?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan fint varmebehandle røkelaks. Men vær oppmerksom på at smaken vil være nokså kraftig og mer salt enn vanlig.

Jeg ville nok lagt den på bakepapir og ovnsstekt på 100 grader en halvtimes tid. Det er mer enn nok. Siden dette er kraftige saker, ville jeg gått for noe lett tilbehør som usaltet eggerøre, brokkolispirer, sennepsaus, remulade, spinat .. ooooh, eller hva med en pepperrotkrem på tysk rugbrød, ruccola og skiver med mango.

Burde kanskje nevne at jeg har bakgrunn som kokk.  :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...