Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Telenor iptv og Jensen Lynx 5000 router

Anbefalte innlegg

Hei, familien har kjøpt seg ny Jensen Lynx 5000 ruter til jul og jeg prøver å få den til å fungere med Telenor IPTV greiene. Putta iptv kabelen inn i ruteren og skrudde på iptv på Jensen siden. Når jeg skrur på telenorboksen er det først litt feilmelding men etter fem sekunder kommer alt sammen unntatt informasjon om hva som spiller og man kan ikke navigere med ok knappen lengre og bilde fryser etter et par minutter. Noen som har anelse om hva jeg kan gjøre for å få dette til å fungere?

Innstillingene inne på IPTV

post-396899-0-44386200-1514157484_thumb.png

Endret av Hårek
Fletet 2 innlegg
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Er det IPTV via Thompson eller ADB STB?

Multicast må i hvert fall være aktivert. For Thompson STB-løsningen er det også andre innstillinger som må være på plass, uten at jeg husker det i farta. Mulig du kan se innstillinger knyttet til VLAN og evt. ALG hvis du fortsatt har Telenor-ruteren.

Selv med riktige innstillinger er det vel fristende å si at på generelt grunnlag er det mulig at du får problemer her. Personlig styrer jeg unna Jensen-produkter...

(evt. ring Telenor og be om et tilbud på å gå over til IPTV via T-We (ADB STB) - er en mye nyere og bedre løsning, og fungerer i hvert fall med flere av Asus sine rutere m.fl. uten at man trenger å gjøre noe som helst)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, beklager trodde ikke at jeg skulle få svar så glemte å sjekke. Jeg tror nok vi har Thompson boksen så går jo an å få tak i den nye boksen og se om det hjelper. Hvis ikke bli vi nok nødt til å returnere den. Har du noe peiling på hva slags rutere som vil fungere sammen med iptv systemet til Telenor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...