GolfBag Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Jeg og en kamerat hadde en diskusjon på skolen i dag... Han mente at s-video var oppskrytt. Vanlig SCART skulle visstnok gi bedre resultat enn s-video og 5.1-kabel. Hva er deres meninger om det? Høres jo helt på trynet ut. Han jobber som sjåfør for en butikk som selger tv'er og stereo++ og regner seg derfor som spesiellt kompetent med saken. Jeg trenger altså litt mer å banke i bordet med, er det noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Jeg er ikke noen ekspert , men har fått hørt at S-Video er best! Noen andre kan kanskje bekrefte dette? Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 hvis scarten bruker rgb så regnes ette som en bedre måte å overføre på. Og med 5.1 kabel mener du da digitalkabel, så slår ikke scart denne. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Listen er som følger: Komponentvideo RGB over SCART S-Video Kompositt Dette er etter teoretisk skala, i praksis vil gjerne forskjellen mellom RGB og S-Video være utstyrsavhengig. VGA og DVI vil rangere på samme/høyere nivå enn komponent. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Ok, så bilde må jeg ha på scart og lyd på digitalkabel... Takk Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 LarsC sin liste stemmer bra... Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Men... da har jeg altså egentlig hørt at s-video er bedre enn kompositt (som er på videokameraer) og tatt den feilaktige konklusjonen at det samme gjelder SCART siden man kan dele scart opp i kompositt... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 S-Video er bedre enn kompositt, uansett om man bruker en egen kabel eller kjører over SCART. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Ja, men ekte SCART er aller best, det var det jeg mente... Ok, got it. Nuff said. Lenke til kommentar
zr4th Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 ta en titt her dere: http://www.hjemmekino.net/index.php?module...display&ceid=16 Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 joda mye bra her ja Scart er bedre en S-Video hvis det er RGB Scart, ellers er det S-Video signaler som overføres gjerne og da er vel kvalitetsforskjellen heller laber Dessuten må selvsagt en evt dvdspilleren også klare å sende ut skikkelige rgb signaler gjennom scartutgangen også, noe som det er forskjell på... Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) Listen er som følger: Komponentvideo RGB over SCART S-Video Kompositt Dette er etter teoretisk skala, i praksis vil gjerne forskjellen mellom RGB og S-Video være utstyrsavhengig. VGA og DVI vil rangere på samme/høyere nivå enn komponent. RGB over SCART er i praksis det samme som komponent da, så kvalitetsmessig bør de være ganske like. VGA er i praksis også det samme som komponent, i alle fall når vi snakker om videosignaler. Datasignaler har to kabler for v/h sync i tillegg. DVI er digitalt og er ikke sammenlignbart overhodet. Men er enig med at forskjellene ofte er utstyrsavhengig i alle fall.. Endret 11. desember 2003 av scirocco Lenke til kommentar
Folo Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) Hva er best av S-video og S-video over scart? (og det samme for Kompositt). Det forutsetter at du har direkte S-Video inngang i Tv/projector og altså ikke bruker en scartovergang. Sikkert lett å finne ut av, men støtter alle scart (ledninger) RGB? Endret 11. desember 2003 av Folo Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Hva er best av S-video og S-video over scart? (og det samme for Kompositt).Det forutsetter at du har direkte S-Video inngang i Tv/projector og altså ikke bruker en scartovergang. Sikkert lett å finne ut av, men støtter alle scart (ledninger) RGB? Det første sier seg vel egentlig selv, begge gir det samme bildet. En SCART-kabel som ikke støtter RBG er ikke en SCART kabel.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 SCART er ikke no signal type, bare navnet på tilkoblinga. I SCART-pluggen finner man jo alle mulige signaler. Men i teorien burde RGB (+sync) være det absolutt beste? Til syvende og sist så kommer jo signalene ut som RGB (+sync) i skjermen. med RGB-signaler vil det jo da bli minst mulig omgjøring av signalene. Lenke til kommentar
zxni Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Jeg og en kamerat hadde en diskusjon på skolen i dag... Han mente at s-video var oppskrytt. Vanlig SCART skulle visstnok gi bedre resultat enn s-video og 5.1-kabel. Hva er deres meninger om det? Høres jo helt på trynet ut. Han jobber som sjåfør for en butikk som selger tv'er og stereo++ og regner seg derfor som spesiellt kompetent med saken. Jeg trenger altså litt mer å banke i bordet med, er det noen som kan hjelpe? Scart m/RGB er best på din liste. S-Video er antikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå