Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Ekstra inntekt -

Orlando2017

Anbefalte innlegg

Hei

jeg er helt avhengig av å finne ekstra inntekt på cirka 10.000 kr per måned og det må jeg finne så fort som mulig.

Har stor gjeld som jeg ikke klare å betale. Jeg er fast ansatt men tjener ikje særlig godt på nåværende jobb. Kan vurdere å søke om ny jobb men det kan ta tid og det er spm om jeg får bedre mulighet.

Å få en ekstra job blir også vanskelig fordi jeg jobber hver dag 8 timer og har to små barn og familieoppgaver som gjør at jeg ikke kan jobbe mer ekstra.

Hva kan jeg gjøre? Har dere et forslag på hvordan jeg får en ekstra inntekt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Om du har stor gjeld du ikke klarer å betjene så kan det være lurt å ta kontakt med kreditorene dine for å avtale en betalingsplan som blir lettere for deg å håndtere. Er det snakk om kredittgjeld som du har tatt opp for en stund siden kan du også forhandle om renter. Jo nyere gjelden er jo vanskeligere er den biten.

Vi du utdype noe i forhold til hva slags jobb du har, og hvor mye du tjener? Har du noen form for utdanning? Er du alene med barna?

Endret av Kron
Lenke til kommentar

jeg tenker først og fremst å jobbe hjemmefra per timer per dag og litt mer i helgene. Da tenker jeg først og frenst å jobbe og tjene litt penger på nett eller å starte en liten virksomhet som enkeltmansforetakk hvor kan jeg tjene litt ekstra hver måned. Den siste alternativ blir da å søke om en deltidsjobb og jobbe noen ganger i ettermidagen eller å ha nettvakter eller å jobbe i helgene. Men som sagt det blir vanskelig å kombinere med familieliv.

Lurer på om dere har noe råd og forslag

Lenke til kommentar

jeg tenker først og fremst å jobbe hjemmefra per timer per dag og litt mer i helgene. Da tenker jeg først og frenst å jobbe og tjene litt penger på nett eller å starte en liten virksomhet som enkeltmansforetakk hvor kan jeg tjene litt ekstra hver måned. Den siste alternativ blir da å søke om en deltidsjobb og jobbe noen ganger i ettermidagen eller å ha nettvakter eller å jobbe i helgene. Men som sagt det blir vanskelig å kombinere med familieliv.

Om du skal tjene penger via egen bedrift må du bruke dine kunnskaper, hvilken egenskaper kan du ta betalt for? Dette er det bare du som vet.

Lenke til kommentar

Om du skal tjene penger via egen bedrift må du bruke dine kunnskaper, hvilken egenskaper kan du ta betalt for? Dette er det bare du som vet.

Med mindre trådstarter har spesielle planar, så vil eg fråråde å opprette eige foretak for heimejobbing. Desverre er det slik at ein ofte må jobbe mykje og intensivt, samt investere i utstyr og reklame, for å i det heile tatt få foretaket i gang, det vil ta tid før ein får eventuelt gevinst.

Det same gjeld dei fleste "jobbe heimefrå" jobbar, det går mykje tid for lite betaling.

Det er derfor langt betre å søke ordinær deltidsjobb.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tenk nøye gjennom: Hvilke råd ville luksusfellen gitt? Hvilke harde prioriteringer må du innse at er eneste utvei? Flytte til billigere bolig? Gå fra å eie til å leie bolig? Selge bilen? Andre verdigjenstander eller overflødige ting?

Forhandle rente og nedbetalingsplan med kreditorene?

Finne barnevakt i familien og jobbe fast f.eks et par kvelder i uka + lørdag?

Ikke tenk på enkle "løsninger" som å sitte i godstolen hjemme og tjene penger på nettpoker. Det graver deg bare ennå dypere ned i gjeldskrisa. Det har tatt livet av en god del nordmenn og det er garantert mye værre for ungene og familien enn om du tar deg sammen og løser gjeldsfloka.

Vær svært dyktig og pliktoppfyllende i jobben. Vær fokusert og påta deg lederoppgaver der du kan. Sats på forfremmelse, lønnsøkning og bonus. 10 000 kr/mnd kommer ikke rekende på ei fjøl. Det krever knallhard innsats! Stå på! Dette kommer du styrket ut av!

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...