Gå til innhold

Tips til hudprodukter for menn?


Anbefalte innlegg

Hei hei! Jeg endte opp med disse:

 

Ansiktsvask: https://www.barbershop.no/products/ursa-major-fantastic-face-wash

Face tonic: https://www.barbershop.no/products/ursa-major-essential-face-tonic

Fuktighet: https://www.barbershop.no/products/bad-norwegian-facial-cream

 

Har også byttet ut Gilette høvelen med tradisjonell høvel.

Alt i alt veldig fornøyd og huden har aldri vært bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg har hørt at man ikke tjener på å smøre seg inn med fuktighetsiskrem ved sunn og normal hud, da huden tilslutt vil slutte å tilføre fuktighet til huden(?) 

 

Har dere merket stor forskjell på huden i ansiktet etter dere begynte å pleie den? Eller gjør dere huden avhengig av disse produktene? Er dette produkter alle menn burde bruke? Trenger vi dette? Har selv litt fet hud i pannen og hudormer på nesen.

 

ps, litt seint på kvelden, så beklager hvis jeg spør om noe der allerede har skrevet om :p 

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har hørt at man ikke tjener på å smøre seg inn med fuktighetsiskrem ved sunn og normal hud, da huden tilslutt vil slutte å tilføre fuktighet til huden(?) 

 

Har dere merket stor forskjell på huden i ansiktet etter dere begynte å pleie den? Eller gjør dere huden avhengig av disse produktene? Er dette produkter alle menn burde bruke? Trenger vi dette? Har selv litt fet hud i pannen og hudormer på nesen.

 

ps, litt seint på kvelden, så beklager hvis jeg spør om noe der allerede har skrevet om :p

 

Dette vet jeg ikke noe om egentlig, men etter barbering så føler jeg en etterbarberingskrem etterfukgt av fuktighetskrem er behagelig. Jeg har så vidt jeg vet normal hud. Jeg tror det er enda viktigere med ansiktsrens og tillpasset hudkrem hvis man har såkalt problemhud. Jeg bruker det bare fordi det føles riktig. Men jeg er ingen storbruker av dette selv. Smører meg en gang om dagen samt etter barberibg etc. Ikke noe mer. :)
Lenke til kommentar

 

Hei!

 

Jeg har hørt at man ikke tjener på å smøre seg inn med fuktighetsiskrem ved sunn og normal hud, da huden tilslutt vil slutte å tilføre fuktighet til huden(?) 

 

Har dere merket stor forskjell på huden i ansiktet etter dere begynte å pleie den? Eller gjør dere huden avhengig av disse produktene? Er dette produkter alle menn burde bruke? Trenger vi dette? Har selv litt fet hud i pannen og hudormer på nesen.

 

ps, litt seint på kvelden, så beklager hvis jeg spør om noe der allerede har skrevet om :p

Dette vet jeg ikke noe om egentlig, men etter barbering så føler jeg en etterbarberingskrem etterfukgt av fuktighetskrem er behagelig. Jeg har så vidt jeg vet normal hud. Jeg tror det er enda viktigere med ansiktsrens og tillpasset hudkrem hvis man har såkalt problemhud. Jeg bruker det bare fordi det føles riktig. Men jeg er ingen storbruker av dette selv. Smører meg en gang om dagen samt etter barberibg etc. Ikke noe mer. :)

 

Takk for utfyllende svar! Blir aldri klok på disse hudprodukt anbefalingene. Etter barbering er nok lurt, ja ;) 

Er et apotek som har en reklame om at huden husker, og at fuktighetskrem bør brukes for å ta vare på huden, men dette kan og være salgs triks. Hvis huden ikke er tørr, ser jeg ikke behovet, men overrasker meg ikke hvis jeg går glipp av noe bra. Får lese meg litt opp på dette, og høre litt rundt  :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Jeg syns man burde bruke noen produkter uavhengig av hvilken type hud man har, og om man trenger det akkurat for øyeblikket. 
 

Fuktighetskrem vil over tid forebygge rynker og linjer i ansiktet, samt mørke ringer/rynker under øyne. 

Fuktighetskrem med solfaktror eller rett og slett bruk av solkrem er også noe av det viktigste man kan bruke.

For vasking av ansiktet burde man bruke en ansiktsvask. Vanlig såpe vil på lang sikt være skadelig for ansiktet og tørke ut huden. 

Lenke til kommentar

Jeg tror at denne bransjen er en av de mest suspekte i dag. Ofte har man sett at billige kremer fra Rema 1000 vinner over svindyre kremer av kjente merker. Dette gjelder fuktighetskrem, sjampo og mye annet. 

 

Grunnen (tror jeg) er enkel. I Norge har man store engros firmaer som feks. Norgesgruppen som kjøper inn varer som sendes ut til Kiwi, Spar og andre butikkkjeder. Det er altså Norgesgruppen som "bestemmer" hva butikkene skal få tilgang til av varer og derfor er det Norgesgruppen (og flere andre) som kjøper inn varer i store kvanta og dermed presser ned prisene betraktelig.

 

Men de som selger eksklusive produkter vil jo ikke ha sine kjente og dyre merker i dagligvarebutikker, så da tar dem bare å putter samme innhold i ny embalasje som ser litt "billigere" ut for at vi forbrukere ikke skal få følelsen av luksus. 

 

Jeg er ganske overbevist om at jeg har helt/delvis rett her.

 

Men så er vi jo nordmenn som liker å ha noe fint i skapet og da blir det til at vi bruker større summer på noe som gir oss en slags identitet og velvære. Derfor så kjøper vi dyre kosmetikkprodukter og lar placebo effekten råde. Meg inkludert.

 

Nå skal det sies at hvis man har problemhud og vil ha spesifikke problemer som krever en viss behandling så vil man nok være tjent med å handle dyrere produkter. Produktene man får kjøpt på Rema1000 etc. er nok veldig generelle og passer til "folk flest", men skal man ha noe som er mer målrettet så er man nok tjent med å gi noen kroner ekstra.

 

Men skal man bare fukte trynet etter barbering så tror jeg helt ærlig aat man kommer langt med produktene fra matkjedene. Det er en grunn til at Firstprice stadig vinner tester. De ter bare snakk om rebranding av matvarer. Man setter jo ikke igang produksjon av nye produkter for så og gi dem navnet Firsprice og selge det billig. Det vil jo ikke være lønnsomt (tror jeg)

 

Vi forbrukere blir lurt hele tiden og vi er bare en brikke i et gigantisk spill.

 

Det skal sies at jeg også tror at det finnes svindyre produkter til huden som er bedre enn de man får på matbutikkene, men hvilke produkter det er får vi nok aldri vite, så det må vi bare teste ut selv. Pjeg tror ikke produsenter som Wella, Redken etc. vil inrømme noen gang at hårshampoen på Rema 1000 med annen branding har det samme innholdet som deres dyrere sjampoer, 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...