Gå til innhold

Tips til hudprodukter for menn?


Anbefalte innlegg

Hei, sliter med oljete hud med store porer og blackheads. Har blitt litt bedre etter at jeg byttet ut gilette med tradisjonell barbering, men fortsatt ikke helt i mål. Bruker også Bulldog facewash morgen og kveld, Bulldog scrub tre ganger i uken og Bulldog fuktighetskrem når jeg husker det (hater denne kremen). Alle disse er snart tomme og jeg trenger noe nytt. Tips til produkter jeg kan se på og tips til bedre hud generelt? Ser at barbershop.no har endel produkter fra Anthony som virker bra.

 

God jul.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. 

Dette fungerer for meg, men kan ikke skrive under at det fungerer for andre.. 

 

Tro det eller ei, men jeg vasker meg med babyolje i ansiktet/hodet/hals etter barbering. Ikke noe aftershave eller andre ting, kun baby olje og vann. I det siste har jeg brukt Natusan sin. 

 

Du spør deg kanskje hvordan jeg først begynte med det? Vell, har en 2 åring i hus, og da har man baby olje.. Og en dag stod den der etter at jeg hadde barbert meg, og jeg var blitt litt rød i huden. Så dusjet / vasket meg med baby olje og vann. Like etterpå var huden fin og ren, samt ingen røde nupper osv. 

Endret av Jarv!s
Lenke til kommentar

Hei, det høres ut som helt vanlig fet og uren hud. Det finnes masse å velge i. Jeg vil foreslå ACO produkter. Fås på apotek. Rimelig, og inneholder de rette virkestoffene. Ansiktsvask og fuktighetskrem. Bulldog sin skrubb er grei. Bruk den en gang i uka.

 

Vil også foreslå en grovere rens en gang i blant. Ole Henriksen Power Peel er dyr men virker veldig bra.

 

Har du en hud som er fet og uren funker ikke sånne milde råd som kaldt vann og god krem.

Lenke til kommentar

Jeg ble bedre av å slutte å vaske ansiktet med såpe hele tiden og lot huden styre seg selv. Hvis du fjerner hudens naturlige fettlag så kan den kompansere med å spytte ut så mye den klarer, som gir oljete hud med store porer.

 

Når det kommer til tittelen så blir vel den litt teit? Jeg vil anta at hudprodukter for kvinner fungerer like bra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjøpte meg Bulldog ansiktskrem i dag for å teste den ut.

 

Rett og slett en meget bra fuktighetskrem! Den er forholdsvis rimelig, den er neturlig og uten kunstige stoffer, ikketestet på dyr, og den er akkurat passe til min normale hud. Lukter friskt og naturlig og smører bra uten å etterlate seg en blank maske.

 

Jeg har også Anthony All Purpose Moisturiser som koster dobbelt så mye og jeg mener Bulldog sin er like bra. Bulldog vinner derfor på pris. Jeg liker dog lukten på Anthony ørlite grann bedre, men begge lukter veldig godt.

 

Bulldog fåes kjøpt over disk på Vita eller mange steder på nett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Bruk en ansiktsvask morgen og kveld. Skrubb 1-2 ganger i uka. 

Bruk også en morgenkrem og en kveldskrem. Du burde ha en egen kveldskrem og en egen morgenkrem, ikke en kombinert "moisturizer". Huden trenger forskjellige ting på morgen og kveld.

 

Personlig anbefaler jeg "Tiege Hanley". merk: dette er ikke en "tørr" krem, så om du har veldig fet hud kan det være at denne morgenkremen blir for oljete. Om du har normal hud burde denne være grei. Anbefaler hvertfall å prøve konsistent i en måned før du bestemmer deg.

 

 

EDIT: Ser det er skrevet over at bulldog er helt naturlig uten kunstige stoffer. Det stemmer ikke og er regelrett løgn av bulldog. Det er ikke negativt at produktene inneholder en kombinasjon av naturlige og kunstige stoffer, men liker ikke at bulldog lyver om det.

Endret av Slettet-YQ8U8xbZ
Lenke til kommentar

Bruk en ansiktsvask morgen og kveld. Skrubb 1-2 ganger i uka. 

Bruk også en morgenkrem og en kveldskrem. Du burde ha en egen kveldskrem og en egen morgenkrem, ikke en kombinert "moisturizer". Huden trenger forskjellige ting på morgen og kveld.

 

Personlig anbefaler jeg "Tiege Hanley". merk: dette er ikke en "tørr" krem, så om du har veldig fet hud kan det være at denne morgenkremen blir for oljete. Om du har normal hud burde denne være grei. Anbefaler hvertfall å prøve konsistent i en måned før du bestemmer deg.

 

 

EDIT: Ser det er skrevet over at bulldog er helt naturlig uten kunstige stoffer. Det stemmer ikke og er regelrett løgn av bulldog. Det er ikke negativt at produktene inneholder en kombinasjon av naturlige og kunstige stoffer, men liker ikke at bulldog lyver om det.

Jeg bruker ansiktsvask hver dag. Anthony Glycolic facial wash. Jeg bruker sog ikke morgen/dag/kveldskrem. Ett sted går grensen :)

 

Lyver Bulldog om dette? Har du link til kilde?

Lenke til kommentar

Bruk en ansiktsvask morgen og kveld. Skrubb 1-2 ganger i uka. 

Bruk også en morgenkrem og en kveldskrem. Du burde ha en egen kveldskrem og en egen morgenkrem, ikke en kombinert "moisturizer". Huden trenger forskjellige ting på morgen og kveld.

 

Personlig anbefaler jeg "Tiege Hanley". merk: dette er ikke en "tørr" krem, så om du har veldig fet hud kan det være at denne morgenkremen blir for oljete. Om du har normal hud burde denne være grei. Anbefaler hvertfall å prøve konsistent i en måned før du bestemmer deg.

 

 

EDIT: Ser det er skrevet over at bulldog er helt naturlig uten kunstige stoffer. Det stemmer ikke og er regelrett løgn av bulldog. Det er ikke negativt at produktene inneholder en kombinasjon av naturlige og kunstige stoffer, men liker ikke at bulldog lyver om det.

Har kikket litt på Tiege Hanley. 265 Norske kroner inkludert frakt for Level 1 som består av fire produkter? Høres utrolig rimelig ut. Jeg har lært meg til det at når ting er for godt til å¨være sant så er det gjerne det...?

 

Man får altså fire enheter av "verdens beste" produkter for 265NOK. inkludert frakt fra statene? man må tegne abonement også. Da får jeg litt "Boklubben" følelse og jeg synes hele greia virker litt "billig".

 

Overbevis meg gjerne hvorfor jeg skal slå til... 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

 

Bruk en ansiktsvask morgen og kveld. Skrubb 1-2 ganger i uka. 

Bruk også en morgenkrem og en kveldskrem. Du burde ha en egen kveldskrem og en egen morgenkrem, ikke en kombinert "moisturizer". Huden trenger forskjellige ting på morgen og kveld.

 

Personlig anbefaler jeg "Tiege Hanley". merk: dette er ikke en "tørr" krem, så om du har veldig fet hud kan det være at denne morgenkremen blir for oljete. Om du har normal hud burde denne være grei. Anbefaler hvertfall å prøve konsistent i en måned før du bestemmer deg.

 

 

EDIT: Ser det er skrevet over at bulldog er helt naturlig uten kunstige stoffer. Det stemmer ikke og er regelrett løgn av bulldog. Det er ikke negativt at produktene inneholder en kombinasjon av naturlige og kunstige stoffer, men liker ikke at bulldog lyver om det.

Har kikket litt på Tiege Hanley. 265 Norske kroner inkludert frakt for Level 1 som består av fire produkter? Høres utrolig rimelig ut. Jeg har lært meg til det at når ting er for godt til å¨være sant så er det gjerne det...?

 

Man får altså fire enheter av "verdens beste" produkter for 265NOK. inkludert frakt fra statene? man må tegne abonement også. Da får jeg litt "Boklubben" følelse og jeg synes hele greia virker litt "billig".

 

Overbevis meg gjerne hvorfor jeg skal slå til... 

 

Prisen stemmer. Nå er disse produktene i små forpakninger og ment for å vare i ca 1mnd. Du kan også gå inn og endre hvor ofte du skal motta produkter. Hvis du ikke bruker opp produktene på 30 dager, kan du velge å få resupplert hver 50. dag feks. 

Etter du har bestilt kan du lett melde deg av abbonementet slik at det ikke fornyes hver måned.

Jeg følger ikke den abbonentordninga og melder meg alltid av like etter jeg har bestilt. 

 

Jeg syntes ikke prisen er så crazy billig når man ser totalkost inkl frakt og hele pakken. Andre produkter er kanskje dyrere, men har 5x mer innhold. 

Lenke til kommentar

Jeg ser jo nå at kremene er på 22ml. Det blir jo i mitt hode feil. Man selger mindre forpakninger for å få ned prisen og må i tillegg gå på et abonnementsystem (selv om man kan melde seg ut). Jeg ser fordelen med foretningsmodellen, men det må da være mye bedre å selge normale forpakninger. Mer miljøvennlig er det også.

 

Det blir ca. 250NOK for kremen i det jeg annser som "normal" størrelse som er 100ml. I tillegg må man som nevnt tegne et abonement for å kjøpe dem. Jeg har også sett nok av typer som han rundt om. Overbevisende til tusan og sikkert en kick ass selger, men når fyren begynner å snakke nedsettende om konkurrenter for å dra frem egne produkter så mister han meg.

 

Jeg ser han prøver og skape et behov, og det er bra at det finnes kosmetikk serier også får oss mannfolk, men Bulldog får man kjøpt på den lokale Vita butikken og koster langt mindre. Inntrykket jeg har fått av Bulldog så langt er meget bra og helt på høyde med Anthony som er et langt dyrere merke. Jeg liker Anthony også, men dette må bestilles på nett. Dog finnes den en norsk nettbutikk som fører den serien. (barbershop.no)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Jeg syns ikke han snakker ned konkurrentene. Men å påpeke at konkurrenter reklamerer seg selv som "natural" når de bruker like mye kunstige stoffer som alle andre syns jeg er helt greit.

 

Mindre forpakninger får i utgangspunktet ikke prisen ned noe særlig. Om det er 22ml flaske eller 100ml flaske har ikke mye å si på produksjonskost av selve flaska. 

 

Har snakket med de om foretningsmodellen deres før og etterspurt muligheten til å kjøpe større flasker som engangskjøp. Det er ikke noe de har tenkt å gjøre. Forståelig nok, da abbonementmodellen er en genial modell. Enkelt for kjøpere og perfekt for å få repeat customers.

 

Er også verdt å merke seg at Aaron bare er 1 av 4 som driver dette firma. Han tar seg av mye av markedføringen pga han er ekstremt god på akkurat den biten. Han er vel antakeligvis youtubes største influencer i akkurat den bransjen. Produksjonen og utviklingen av produktene gjøres av en kjemiker. 

 

Tiege er rett over 1år gammelt, så de er fortsatt i startgropa, og har hatt en vill vekst siden begynnelsen. Kan ikke gjøre annet enn å anbefale alle å teste. Alle burde teste flere produkter for å finne ut hvilken som er rett for hver enkelt. Tiege kan gjerne fungere dårlig for mange, men for meg er det det beste jeg har brukt så langt, og jeg har prøvd en del. 

Endret av Slettet-YQ8U8xbZ
Lenke til kommentar

Jeg er nok uenig med deg. Hvis man må dra frem konkkurentenes svakheter for å vinne ansikt så har man ikke mye å fare med mener jeg. Jeg synes dette er en uting. Dessuten er det lite troverdig når en konkkurent sier slikt, selv om det sikkert stemmer.

 

Man kan gjerne si at sitt eget produkt er best og dra frem styrker etc. men ikke å vise frem spesifikke merker på skjermen og snakke disse ned. Dette synes jeg er lavmål. Lavmål nok til at jeg holder meg unna vertfall.

 

Videoene hans er heftig redigert og man ser tydelig at det er en drøss som er redigert bort og klippet da det hopper fort inni mellom. Så han er nok kanskje ikke så selvsikker som han fremstår som på Youtube. Han har sikkert også penger nok til å ansette profesjonelle videoredigerere.

 

Gjør det du er god på og pass på ditt eget er min mening.

 

jeg har selv testet flere produkter fra Bulldog og det er virkelig gode prosukter. Spesielt til prisen. Kan du med hånden på hjertet si at du tror Tiege Hanley produktene kommer til å "blow my mind" i forhold til Bulldog sine produkter? 

 

Dessuten spiller hudtype også en stor rolle. Jeg tror at de som har ømfintlig og litt "spesiell" hud har større behov for dyrere kremer enn de som har normal hud.

 

Men det skal sies at jeg er villig til å betale litt ekstra for å slippe mest mulig kunstige stoffer. Men det er nok ikke han som får pengene mine. Å betale såpass mye i frakt bare fordi han velger å sende med knøttsmå porsjoner er jeg ikke interesert i. 

 

Sorry, men jeg kjøper rett og slett ikke det han sier. Jeg tviler ikke på at produktene hans er bra og kanskje bedre enn andre, men liker jeg ikke selgeren, så kjøper jeg ikke bilen. Så enkelt er det :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Jeg kan ikke garantere noe som helst. Kan bare si at jeg har brukt tiege siden begynnelsen og syns det er meget bra. Hvis jeg skal sammenligne feks tiege og bulldog med pros and cons vinner tiege soleklart i min bok, selv om bulldog også er gode produkter.

 

Bulldog vinner lett på pris. Bulldog sin skrubb er piss, men fuktighetskremen er bra. Syntes ansiktsvasken skummer litt for mye.

 

Tiege taper helt klart på pris. Skrubben er fenomenal, og ansiktsvasken skummer ikke. Det at det er egen fuktighetskrem for morgen og kveld er også et enormt pluss. Trenger feks solfaktor på morgen, ikke på kveld.

 

Som du skriver over har hudtype også mye å si. Man må kjøpe produkter alt ettersom hvilket utgangspunkt man har.

Lenke til kommentar

Tror rett og slett jeg kanskje skal bestille Tiege Hanley for å sammenligne med Bulldog og Anthony produktene. Det som irriterer meg mest er at forpakningene til Tiege Hanley er knøttsmå og at man må bestille en gang i måneden. Jeg ville heller betalt mer og fått større forpakninger som varte lenger. Da slipper jeg å betale for mye i frakt og det sparer også miljøet. Sistnevnte burde derimot være viktig for dem som liker naturlige ingredienser etc. Man sier på en måte (litt overdrevet) at vi driter i miljøet, bare vi ser bra ut.

 

Men jegtror jeg jammen skal teste det ut og komme med en egen konklusjon.... :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Jepp, kan anbefale å teste den ut, blir gøy å høre hva du syntes om den. Er helt enig i det med små forpakninger, pris og abbonementsmodell. Ville mye heller kjøpt større flasker som var litt dyrere. Eneste plusset med de små flaskene er at du kan ha de med i håndbagasje på flyreiser, så egner de seg godt til reise generelt når de er så små.

 

Lurer også på hva TS endte med å kjøpe..

Lenke til kommentar

EDIT: Ser det er skrevet over at bulldog er helt naturlig uten kunstige stoffer. Det stemmer ikke og er regelrett løgn av bulldog. Det er ikke negativt at produktene inneholder en kombinasjon av naturlige og kunstige stoffer, men liker ikke at bulldog lyver om det.

Bulldog skriver da vitterlig på nettsiden at de også bruker kunstige stoffer, så jeg skjønner ikke helt hvor du har det fra at de lyver om dette.

 

The best of nature and the best of science

We think that nature provides some incredible skincare ingredients. We harness these in conjunction with carefully selected man-made ingredients to deliver super performance at an affordable price.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...