Arctic Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Hei! Nettilgangen min har begynt å oppføre seg underlig hos meg. Ca en gang i døgnet. Når jeg surfer rundt vanlig, så stopper plutselig alt opp. Rettere sagt, når jeg prøver og oppdatere siden, eller åpne en ny, så for jeg bare en vanlig "the page cannot be displayed" melding. Alle former for nedlasting stopper også helt opp. Men selve oppkoblingen (modem 56K, netcom) er fortsatt inntakt. Vanligvis så har lignene problemer bare vært ISP-relatert. Og en frakobling, og ny påkobling har vært nok til og fikse problemet. Men ikke nå. Jeg har prøvd og logge av og på mange ganger uten hell. Oppkoblingen og alt går smertefritt, men det virker som at all datatrafikk stopper helt opp. Den eneste måten jeg for internett til og virke, er en restart av maskinen! Problemet har kommet etter oppgradering til XP. Det dukker også opp på to helt forskjellige maskiner, så det er vel lite trolig hardware relatert. Hva kan feilen være, og hva kan jeg gjøre med det? Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Jeg har oxo Netcom internett - og den har en lei tendens til å ta såkallte "pauser"! JEg kan surfe i 1 min, så er linja helt død (pause) i 1 min - og slik holder den på :sad: **** - det er sinnsykt irriterende. Den fungerer derfor dårlig til spilling på nett da pingen vil være dårlig!!! Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 2. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2002 Hmm, tja jeg kan ikke si at jeg har vært plaget med sånne pauser, tror jeg :wink: men på den annen side, så har jeg ikke prøvd og vente i et minutt eller mere... Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 En ting som kan gjøre slike "pauser" er hvis du har et nettverkskort i maskinen som ikke er tilkoplet. Hvis dette så står med DHCP og ikke fast IP, så stopper alt mens den prøver å få seg ny adresse. Har hatt dette problemet selv, men når jeg disabler kortet eller setter fast IP så får jeg ikke disse "pausene". Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 3. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2002 Har ingen nettverkskort i maskinen min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå